liempje schreef:Ik twijfel of mij paard ook artrose heeft. Ik heb dit topic doorgelezen en krijg inderdaad steeds meer het idee dat mijn vermoedens juist zijn.
Ik heb een bijna 19 jarige ruin.
• In het begin loopt hij wat stijf en je krijgt hem aan de longe bijna niet in een hoger tempo. Alsof hij vast zit in zijn lijf. Het rare is, dat dit onder het zadel minder is.
• Hij stapt nog wel steeds twee over, dus loopt niet korter
• Hij zakt heel af en toe door zijn achterbenen
• Loopt niet kreupel
• Hij draaft goed rechtuit op het harde en heeft flink het tempo erin, er is flink looplust.
Ik heb vorige week glucosamine en omega 3 olie gekocht en dat krijgt hij nu door zijn voer heen. Hij is rondom beslagen en hij loopt 24/7 buiten met een ruime inloopstal. Ik rij alleen nog buitenritten en af en toe een half uurtje in de buitenbak.
Dus ik heb zoiets. Word hij gewoon oud of zal hij artrose hebben….. (ik wil foto’s laten maken maar ik twijfel nog omdat hij dus niet kreupel loopt en misschien zit ik mijzelf alleen maar gek te maken)
elk paard dat ouder word zal op den duur artrose ontwikkelen
als hij goed loopt zou ik geen foto`s maken
je kan zelf al dingen doen of laten om het zo fijn mogelijk te houden voor hem
oa niet draven op de weg maar in de berm, zorg dat hij demping heeft
goed opwarmen voordat je aan de slag gaat min 10 min warm stappen en uitstappen
op het harde draven is funest voor de schokdemping,ik weet niet of er verschil is als je met hem op de weg draafd of in de berm?
mijn paard verruimd flink in de berm