Hier staan de trailer en garage ook tot de nok toe vol met hooi, want stel dat het glad wordt en we kunnen het niet halen oid..
Ook pas weer de bestelling van paardnatuurlijk met de F4F binnen, dus voorlopig kunnen we hier wat dat betreft ook weer vooruit. Je kunt het maar binnen hebben! Zeker met dat onvoorspelbare weer..Ja dat dacht ik ook, had 'm nou nog maar een beetje meer gegeven, maar dat wat hij meer kreeg heeft hij helemaal niet opgegeten
Het lekkere hooi vist ie eerst tussen het graszaadhooi uit (jaja, zelfs in het fijnmazige hooinet is hij zo handig
) en daarna gaat ie rustig wat aan het graszaadhooi knabbelen en rond lopen scharrelen.Mooi is dat he, dat lichte op z'n koppie! Hij kan heel ontdeugend zijn en kijken, het is echt een boefje, maar hij heeft evengoed altijd zo'n lieve zachte blik in zijn oogjes

Wat betreft dat meer geven denk ik wel dat dat kan, ze verbruiken natuurlijk ook meer energie nu. Hoewel ik moet zeggen dat Tryggur met bijvoorbeeld veel regen hongeriger is dan nu met de kou.
Ik ben nu gestopt met het hooi weken en hij krijgt een halve kilo extra graszaadhooi (2 kilo gewoon hooi en 6,5/7 kilo graszaadhooi totaal per 24 uur) maar dan houdt ie nog wel wat over

En voor je handen, ik doe dunne handschoentjes aan, en daaroverheen van die rubberen huishoudhandschoenen om mee te poetsen (van die lelijke gele
) dat houdt de wind en water enzo tegen. En het scheelt dat je dan niet van die superdikke handschoenen aan hoeft te doen zodat je ook nog iets beet kan pakken
En je hebt ook van die 'zakjes' met een soort chemisch vloeistofje er in en een ijzeren rondje, en die kun je klikken en dan warmt ie langzaam op, is ongeveer een half uurtje warm, daarna kun je ze koken en worden ze weer zacht dan kun je ze weer opnieuw gebruiken.lolclub: Hoe bedoel je wat meer gaan doen?
Ik ben het wandelen wel al aan het opbouwen met hoelang we achter elkaar lopen
Alleen in het donker doe ik dat niet meer, van de week geprobeerd met een lamp en toen zag ie allemaal spoken en stuiterde hij alle kanten op en dat vind ik dan zelf toch ook niet zo handig in het donker
In de bak hebben we wel licht maar die is nog niet klaar
Probleem was dat we de hele tijd op het zand moesten wachten voor de kokos er in kon. Nu is het zand er dus wel en ook verspreid door de bak (en inmiddels stuift het meeste er alweer uit, heel zonde
) maar de kokos moet eerst in het water en weken, en dan moeten we het met z'n allen uitpluizen en door de bak verspreiden oid, weet niet precies hoe dat moet straks. Alleen om het te laten weken moet het eerst ophouden met vriezen (staan wel al grote viskisten op het erf waar die pakken in passen, super handig! stalgenoot met een vriend die op de kotter vaart ) dus tot die tijd kan de bak niet afgemaakt worden helaas.Kan hem nu ook niet uit het land halen ben ik bang omdat de kraan die het zand in de bak heeft gedaan allemaal sporen heeft gemaakt, ik loop daar zelf al moeilijk over dus dat probeer ik maar niet met Tryggur (moeten door een ander weiland en door de bak voor we bij de stal kunnen komen) . Wandelen doen we op het weiland, dat is aardig vlak en door het hoge gras dempt dat ook wel wat heb ik het idee

Heeft vannacht gesneeuwd en vanmorgen was het supermistig, dit was om half 9 toen ik naar Tryggur ging