Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Esther28

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 16:18

Ja ik vind ook heul spannend, maar voor verbetering ben je denk ik zo een paar weken verder. Het gaat overigens supergoed hoor en we zijn in de laatste fase bezig dus het is gewoon als aanvulling op de training. Ik merk dat ze wat scheef wordt in haar lijf doordat we alleen maar recht toe rechtaan mogen rijden..

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 16:20

@esther: ben benieuwd of je verdere verbetering ervan ziet.

@ikke20: balen dat hij nog steeds zo blijft ontlasten. Hopelijk doen de pijnstillers hem goed.

Gister weer controle gehad. Hij is weer goed, ik mag weer gaan opbouwen!!!! *\o/* *\o/* *\o/*
Spekkie had weer de grootste lol daarzo!
Ik mag nu 2 weken 5 minuten draven en dan per 2 weken 5 minuten erbij. Over 8 weken nog een controle.
Wrss morgen voor het eerst draven. Hij is gister ook gelijk geent en had hij wat last van 's avonds. Aangezien ik net een wortelkanaal behandeling gehad heb, vind ik een dagje uitstel niet zo erg!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 20:16

Mijn paard heeft nu wel heel veel lol in de wei. 14 jaar oud en spelen als een veulen :-).
Of het goed voor de pees is?????? Waarschijnlijk niet....... :-(. Maar ik ga het hem niet ontnemen.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:40

@esther mag ik vragen waar je ze naartoe hebt gebracht?

@liedjuh supergoed nieuws :d
@yarrah grooot gelijk en.lekker van genieten.

moest vanmiddag ff op stal zijn en fries lag buiten te slapen. hij stond op.en pfff gewoon op 3 benen echt heel erg ontlasten nou gaat het wel weer been is ook weer wat dunner. hoop maar dat zn been gewoon nog wat sliep.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:15

Ikke20: bij de vrijhoeve, revalidatiecentrum van de Raaphorst. Sinds dit weekend sta ik daar in pension, dus kan mooi gebruik maken van alle faciliteiten.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:37

oww wauw dat is wel super :d
zal eens google. vd week ook ergens staan kijke bij zwemtraining centrum

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:39

Even snel tussendoor:
Vanmorgen controle echo gehad (2e spuit is 5 weken geleden gezet).
Dierenarts stond er versteld van hoe goed mijn paard tot dusver hersteld is!
Nog 3 weken stalrust (voor de zekerheid), weer even echo-en en dan kunnen we richting de wei opwerken.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:12

Jeetje, dat is goed!!! Laat me dan toch weer twijfelen om wel in te spuiten. Maar ik zit dan nog met het botvlies.
Heb ze nu in de namiddag een half uurtje op de wei. Meneer ging erg uit zn plaat de eerste 3 minuten, dus ga nu eerst met de longe staan tot hij rustig staat te eten.

Hij loopt vaak goed, dus is wel moeilijk soms. Ik vermoed ook dat hij dan helemaal pijnvrij is en zich erg verveelt.

Van zachte ondergrond naar harde blijft een paar passen ene ramp.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 21:45

Vera haar eerste aqua trainer sessie zit erop. Ging in het begin niet helemaal soepel maar eenmaal het water erin ging het prima. Dinsdag heeft ze haar twee sessie.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:42

Wat voor inspuiting heb je gedaan PRP? Bij de mijne kan dat helaas niet, beschadiging zit teveel aan de buitenkant van de pees. Voroge week weer gescand en helaas weinig vooruitgang... Gister de ice vibe boots gescoord bij de epplejeck, die vonden de 25% korting vast minder op dit product ;-)

Gebruiken jullie deze alleen om het probleem been, of om beide benen?

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:27

Hoi nee niet prp, hij is met tendoplus behandeld. Een vrij nieuwe behandeling uit duitsland

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:35

Ik heb een vraagje, misschien ben ik overbezorgd, maar sinds ik weer mag draven. Nu 2 dagen 5 minuten gedraafd, is 's avonds zijn been iets opgelopen en wat warmer. Is dit een normale reactie na 4 maanden niks doen?
Als ik dan 's avonds gewandeld heb en daarna gekoeld (doe ik ook 's morgens na het rijden) dan is het been volgende ochtend normaal.

Verder als ik ga rijden dan stap ik buiten over het harde aan de hand 10 minuten. Dan ga ik de bak in, stap een paar rondjes en doe dan 4 rondjes draf linksom en 4 rondjes rechtsom met 2 rondjes stap tussendoor. Daarna stap ik weer 10 minuten buiten over het harde en koel ik zijn been 10 minuten.
Nu heb ik dinsdag zelf op de scan gezien dat het goed is (heb ondertussen wel geleerd hoe ik een scan moet aflezen) maar toch lijkt het mij geen goede reactie.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 08:36

Bij mij is gezegd dat het best soms kan zijn dat het wat warm is en opgelopen ook geloof ik. Mijne heeft er helemaal geen last van (warm of opgelopen), maar is dus wel een normale reactie. Ik zou alleen niet meer dan dat gaan doen zolang ze die reactie heeft.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 09:09

Bedankt, ik was ook niet van plan om meer te gaan draven zolang zijn been deze reactie geeft. Maar even afwachten dus!

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 12:55

Vandaag ons 2de drafritje achter de rug. Het vriendje is steeds zo lief om te filmen zodat ik een beeld heb van hoe hij loopt.

Afbeelding

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 14:27

@esther ziet er wel mooi uit via de site. maar hun hebben geen zwembad he?
@nathiee oehh gaaf en wat een leuk beest zeg :D

hier toch begonnen met wat lichte pijnstillers. nou even afwachten hoe of wat.

twijfel ook heel erg of ik hem niet van zn ijzers moet afhalen.(staat voor op ijzers met veel opzet)
heb ook een paardenzwembad gevonden dus twijfel ook of ik hem niet eens paar keer moet laten zwemmen. oww zoveel twijfels he.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 22:36

Oke Yvette, nog niets van gehoord maar ga eens zoeken! Een van jullie ook ervaring met laser?

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 23:15

heb al even zitten zoeken maar is het hetzelfde als hyaleronzuur?

mijne is paar weken geleden x gelasert. werdt er meteen enorm high van :d

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 15:11

Nee is geen zwembad maar een aquatrainer
Wauw Nathiee wat een knapperd heb jij :)

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 15:52

Wauw nathie, wat een knapperd! Fijn dat je weer lekker aan de gang kunt!

@ikke: ik hoop dat hij verbetert met pijnstilling. Nooit fijn om je beestje te zien met pijn.

Hier gaat het opzich goed! Ik heb nu 4x gedraafd. Pak hem steeds 2 dagen draven en dan een dagje rust tussendoor. Hij is superbraaf. Hoewel hij gister wel praatjes begon te krijgen. Hij pakt het ook fijn aan. Ik kan alleen niet mijn been aanleggen, dan gaan we gelijk in galop. Gelukkig reageert hij fijn op mijn stem en kan ik het laatste keer aandraven wel al mijn been gebruiken.-

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:21

Hoewel pijnstilling de pijn verminderd is het ook heel tricky een paard voelt zich dan goed en kan wel eens rare dingen gaan doen, waardoor je weer terug bij af bent of erger. Ik zou daarom al nooit voor pijnstilling gaan daarnaast is het een enorme aanslag op de organen.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:22

@yarrah klopt ben ik het helemaal mee eens.

hij krijgt gewoon duivelsklauw. dus geen buut of wat dan ook. daarbij staat hij al sinds dec. zn been enorm te ontlasten. waardoor hij de rest ook overbelast. snachts ligt hij enorm veel wat ook weer niet goed is. daarom nou de keuze te kijken of we het zo iets aangenamer kumnen maken voor em.
hij staat zowieso maar op een kleine paddock.

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:40

Hallo!

Ik heb een dikke week geleden mijn verhaal geplaatst en gister was het zover: Eindelijk naar de kliniek!

De DA voerde eerst een kreupelheidsonderzoek uit. Daarin kwam naar voren dat ze in draf niet helemaal rad liep. Hij vond de pezen er ook niet helemaal mooi uitzien dus wou graag een echo maken.
De DA waar ik dikke 2 week terug was zei dat de annualaire ligament te strak zou zitten en dat alleen verholpen kon worden met een operatie maar dan alsnog niet kan doen waarvoor ik het paard voornamelijk had, springen.
De DA van de kliniek wou graag de oorzaak weten waarom de ringband te strak zit. Welk oorzaak heeft het? Op de echo was inderdaad wat vocht in de peesschede te zien. Nu blijkt dat paard een scheurtje heeft in de diepe buigpees wat zorgt voor die zwelling. Het gevolg daarop is dat de ringband dus te strak zit.

Heel veel zouden niet blij worden van dit nieuws maar voor mij is dit een hele opluchting omdat de vorige DA zei dat ik het rijden wel kon gaan vergeten. Nu is er natuurlijk geen garantie dat ik straks wel weer vanalles met mijn paard kan maar de DA van de kliniek was een stuk positiever :)

We hebben haar gedekt en hopelijk is ze drachtig (maandag 18 dagen scan) en dus willen we haar een jaar op het land laten staan. Eerst opbouwend in een kleiner perceel, waar de bewegingsmogelijkheden nog wat beperkter zijn en geen 3 hectare, en zo verder naar een groter stuk waar ze dag/nacht in blijft met andere paarden.

Ik had ook 3 maand 2x 10 min per dag mogen stappen op het harde, na 3 maand weer echo maken en dan of weer opbouwen onder het zadel als het goed ging, of nog 3 maand aankijken maar ik heb liever dat de natuur haar eigen gang gaat, waar de DA ook voorstander van is. Paard is daarnaast aardig rustig in het land, weinig rennen en vliegen. Ook zou er nog wat kunnen met speciaal beslag; de achterkant wat hoger zetten zodat de tenen wat sneller afrollen. Paard heeft alleen rechtsvoor een redelijk stijl voetje dus ook dat effect dus lekker 'naakt' het land in :)

We zetten haar mooi in het land, gaan over 6 maand even weer een echo maken en hopen er het beste van.

Interessant om te lezen hoe het met jullie paarden gaat!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:49

Hmm wel balen dat ze iets aan de pees heeft, maar het klinkt niet heel dramatisch zoals je het beschrijft. Een tijd op het land lijkt me een goede, lekker rust, maar niet helemaal stilstaan, want die rust worden ze vaak niet veel sterker van. Dan moet je extra rustig opbouwen. Nu blijven ze nog een beetje in beweging.
Ik ben benieuwd!

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:16

Goed dat je ergens anders heen geweest bent, voor hetzelfde geld had je haar laten opereren..

Mijne heeft ook een blessure aan de diepe buiger, ben benieuwd hoe het bij jou loopt!