Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nombrado schreef:een dagcurses?
nou, daarmee leer je niet de paardehoef te bekappen of enigszins iets van het beenwerk, stand been, hoefstanden, opbouw, e.d niet
dat hoort een opleiding te zijn van een paar jaar, met de daarbij behorende stage bij gediplomeerde hoefsmeden.
nombrado schreef:het paard loopt op zool en hoefwand, waarom zit de hoefwand er anders?
het gewicht is verdeeld over de hele voet
niet alleen de stralen, hielen of iets dergelijks.
nombrado schreef:je hoort te kijken naar het complete paard, de schouderlijn, beenstand, enz..dat leer je echt niet in een dagcursusje
nee, ik heb mijn neus nu eenmaal gestoten aan een NB bekapper, die uitvoerde wat hij geleerd had, en met een katskreupel paard bleef zitten die overvulde pezen kreeg, kort liep, zijn voorbeen en achterbeen niet meer op tijd wegkreeg, door de verkeerde druk rotstraal problemen kreeg, wat ie in zijn 10 jaar nog nooit heeft gehad bij de TB.
De NB bekapper, wist het verschil niet eens tussen een hoefzweer en rotstraal.
leuk zon cursus.
nombrado schreef:Bijsnijden van de stralen is zeker wèl nodig, om te checken voor enig infectie in de straal
mijn paarden staan zomers buiten, snachts binnen, en swinters veelal binnen en even eruit.
ze staan dus meer in de stal, in mest...., heerlijk voor bacterien en schimmels, dat zal je bij een paard in de natuur niet zien.
nombrado schreef:Ik heb niets tegen paarden blootvoets, mits het gaat.
ik heb regelmatig gevraagd of er paarden in de GP lopen nu, die natuurlijk bekapt worden.
daar heb ik nooit antwoord op gehad.
als je zo nu en dan een buitenritje doet, en voor de lol een beetje dressuurd, kan het prima
maar als je te maken hebt met dressuurmatig rijden tot aan GP niveau? Is mijn ervaring het niet verstandig dit met NB bekappen te doen.
paard kan zich niet ontspannen en in balans bewegen als de hielen weg zijn (bij mijn paarden)
ze krijgen een overvulling in de pezen (door verkeerde stand) en gaan struikelen omdat ze het voorbeen niet tijdig weg kunnen zetten.
Er zullen ongetwijfeld tussen de NB ook mensen zitten met verstand van de voetas e.d
echter, als een gediplomeerd hoefsmid , zich aanmeld bij een curses Natuurlijk bekappen en niet wordt toegelaten???? zegt dit mij al genoeg
Tancreda4 schreef:Kun je nog wat doen bij een paard dat flink gevoelig is door te kort bekappen? Ik laat haar momenteel gewoon in het land lopen omdat het harde pijnlijk is (staat 24/7 buiten).
Arabesk schreef:zie hier 'onze' mening over het nut van de voetassen
http://www.cabcalor.be/cgi-bin/index.pl ... nav=hoefas
nombrado schreef:Lijkt me niet handig
bitloos en ijzerloos op de evenementen waar deze paarden in nederland worden ingezet
erg druk en paarden zullen beschermd moeten worden tegen idd glas en allerlei andere dingen
als het paard door glas katskreupel is geworden en je staat in een massa ruziende mensen, hoe moet je dan weg?
je kan america niet vergelijken met een land als nederland!
Quir schreef:Ijzers is hier een wezenlijk probleem, geen goede hoefsmeden (vrijwel geen hoefsmeden überhaupt). Ik mag en kan wel beslaan, maar doe het niet. Te weinig ervaring voor (alleen op de opleiding) en de materialen er niet voor.
)
nombrado schreef:klik klak![]()
http://www.youtube.com/watch?v=ikRgek8grro
met ijzers
hier nog een leuke![]()
http://www.youtube.com/watch?v=XMIBtznqUWc&NR=1
je kan zien, dat de politie in houston (kben er wel eens geweest en zowiezo treed de politie daar wel wat hardhandiger op dan de softe manier van nederland) wat resoluter optreed dan in nederland. En de massa's mensen niet zo extreem zijn als de manier zoals bij ons in amsterdam en alle bierflessen en glazen stuk op de wegen.
aan het einde wel grappig, valt een agent van zijn paard.
nombrado schreef:Cowgirl schreef:Eerste filmpje is uit 2006 en de 2e uit 2008.
Niet echt relevant op wat de Houston police nu doet. Misschien is bitloos en ijzerloos wel een probeersel van 2011.
ben je er wel eens geweest? Houston?
DiekeC schreef:(dat brokkelige, had dat allemaal kunnen worden voorkomen door het zelf bij vijlen?)
Citaat:Steunsels zijn trouwens te lang, maar ik had er niet op gerekend dat ze smid vandaag niet kon.
En hoe kom ik af van die eeuwige flaires?
elise_whynot schreef:de hoefsmid bij ons op stal doet nooit wat wij willen
DiekeC schreef:(dat brokkelige, had dat allemaal kunnen worden voorkomen door het zelf bij vijlen?)
Steunsels zijn trouwens te lang, maar ik had er niet op gerekend dat ze smid vandaag niet kon.
En hoe kom ik af van die eeuwige flaires?![]()