nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 09:05

Ik heb easyboots ook overdag aan laten zitten ivm prolaps bij n hoefzweer. Was alleen overdag als ze buiten liep. Easyboot epics. En alleen aan de voet waar t moest. Om beschadiging door of openen van de sluiting te voorkomen plakte ik er ducktape overheen wat goed bleef zitten ook in n natte bak.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 13:59

Eén schoen zou ik geen voorstander van zijn, ze gaan toch ongelijk lopen en de spieren ongelijk belasten, zeker over een hele dag verspreid.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 18:30

Vraagje aan de gene met easybooy gloves back country. Ik wilde vandaag de schoen vervangen. Dus probeer de gaithers er zeg maar af te schroeven. Maar krijg ze met geen mogelijkheid los. Hoe hebben jullie dat gedaan?
Bij de gewone gloves kon ik ze er altijd zo afschroeven en een nieuwe schoen of gaither erop schroeven.

Helemaal zere handen en vingers nu. Maar de schroefjes zitten nog steeds vast haha

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:03

Geen idee, ik heb ze gewoon los gehaald en weer vast gezet.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 20:00

Ja dat deed ik met mijn gewone gloves ook altijd. Maar krijg in deze geen beweging.
Mijn vader het ook nog even laten proberen. Die kreeg het uiteindelijk voor elkaar dat de schroef draaide. Maar de achterkant draaide mee. En dan gaat ie natuurlijk niet los.

Lastig wilde er vanavond een nieuwe schoen aanzetten zodat ik morgen weer met een nieuwe kon rijden haha

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 20:52

Aangezien dit het topic over hoefschoenen is, ga ik hier m'n vraag stellen.
En ik weet niet of een soortgelijke vraag eerder gesteld is, maar dit topic heeft net iets te veeeeeeel pagina's om te lezen.

Ik heb een Haflinger met hoefproblemen, ten eerste is ze bodemnauw van voren en schaatst ze van achter.
Doordat haar hoeven niet in correcte stand staan is het in combinatie met haar brokkelvoeten ( hiervoor krijgt ze balancer brok vanwege de biotine, foliumzuur en B6), moeilijk om een ijzer er goed onder te houden.

We zitten nu op het punt van liever haar voeten rust geven, de achter hoeven waren al van de ijzer af en gaat nu redelijk goed.
Haar voor hoeven zijn sinds vandaag eraf, maar aangezien ik nu zelf het rijden weer wil oppakken en dus ook naar buiten wil, dan heb ik helaas een flink stuk dat er maar weinig bermen zijn.

Nu ben ik een beetje aan het oriënteren wat de mogelijkheden naast ijzers kunnen zijn, nu kwam ik op hoefschoenen uit, maaaaar ik zie nu door de bomen het bos niet meer.

Met mijn hoefsmid al over hoefschoenen gehad, hij ziet dit als een goed alternatief voor ijzers. Maar gaf aan dat het voor het ene paard super werkt en bij de andere niet.
Maar omdat je tegenwoordig zoveel soorten zijn, zal er vast eentje tussen zitten die goed zal passen.

Hoe werkt nou precies, kan een paard met een hoefstandafwijking ook op hoefschoenen of gaat dit teveel wrijving geven.
Als het wel kan welke schoenen raden jullie mij aan, is er ook een soort van bootfitter, zo ja zit er ook iemand in de omgeving van Steenwijk.

Alvast bedankt.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 10:43

Horsesandme schreef:
Ja dat deed ik met mijn gewone gloves ook altijd. Maar krijg in deze geen beweging.
Mijn vader het ook nog even laten proberen. Die kreeg het uiteindelijk voor elkaar dat de schroef draaide. Maar de achterkant draaide mee. En dan gaat ie natuurlijk niet los.

Lastig wilde er vanavond een nieuwe schoen aanzetten zodat ik morgen weer met een nieuwe kon rijden haha

Opgelost! Mijn vader heb t schroefje nu maar stuk geboord. Had nog genoeg schroefjes. :)

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:12

Helaas blijft de schoen nu niet helemaal goed meer zitten nu ik zelf de schoen vervangen heb. Toch iets niet goed gedaan denk. Dus ga toch maar een nieuwe bestellen.
Weet iemand een site waar de gloves back country nog meer te koop zijn in maatje W2? Bij hoofwear wil ik niet meer bestellen. Maar een andere nederlandse site kan ik ze niet vinden in de wide maten..

Vilar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:31

Horsesandme schreef:
Helaas blijft de schoen nu niet helemaal goed meer zitten nu ik zelf de schoen vervangen heb. Toch iets niet goed gedaan denk. Dus ga toch maar een nieuwe bestellen.
Weet iemand een site waar de gloves back country nog meer te koop zijn in maatje W2? Bij hoofwear wil ik niet meer bestellen. Maar een andere nederlandse site kan ik ze niet vinden in de wide maten..

Bij www.permicavallo.nl hebben ze deze schoenen ook.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:55

Vilar schreef:
Horsesandme schreef:

Bij http://www.permicavallo.nl hebben ze deze schoenen ook.

Super! Wel iets duurder. Maar als ik ze dan zonder problemen binnen krijg is dat niet erg :)
Ervaring met deze site?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 00:42

Hallo bokkers,

Even een vraagje. Ik men met mijn pony. Nu tilt ze haar achterhoeven niet goed op waardoor deze aan de voorkant hard afslijten (er ontstaat een rechte voorkant vd hoef).
Aangezien ik ijzers te duur vind en niet handig vind ivm natte wei, adviseerde de veearts mij hoefschoenen.

Mijn vraag; kan ik alleen hoefschoenen aanschaffen voor de achterhoeven of moet ik er dan ook 2 bestellen voor de voorhoeven?
Ik ben van plan om 2/3x per week een lange tocht (ongeveer 10 km) te maken over verharding. Hoefschoenen zullen ook alleen dan gebruikt worden. Welke hoefschoenen voor een redelijke prijs raden jullie dan aan?

Alvast bedankt! :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 08:19

Mijn pony doet dit ook ,maar hier voor hoef je geen schoenen te kopen.het is eigenlijk rijtechnische, je moet de pony actief maken.voor dit gebruik ik geen schoenen.het is wel zo dat als ik bij haar de schoenen aan doe ze het minder doet.maar rij echt niet altijd met schoenen. Dus rijtechnische oplossen als ze geen schoenen nodig heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 08:47

Ja klopt. Alleen t lastigr is, is dat ik niet meer op haar kan rijden. Ben namelijk te groot... Maar hoefschoenen zijn dus dan niet geschikt?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 08:53

Waarom zou je het voor de wagen niet rijtechnisch op kunnen lossen? Gaat je pony zonder jou op pad? :+
Jij zit aan t stuur, dus het is een kwestie van sterk maken en de achterhand actief maken.

Schoenen kunnen wel wat helpen de hoef te beschermen, alleen achter is ook mogelijk. Maar ik zou het ook het meest in het rijtechnische zoeken.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 10:53

Dennis schreef:
Waarom zou je het voor de wagen niet rijtechnisch op kunnen lossen? Gaat je pony zonder jou op pad? :+
Jij zit aan t stuur, dus het is een kwestie van sterk maken en de achterhand actief maken.

Schoenen kunnen wel wat helpen de hoef te beschermen, alleen achter is ook mogelijk. Maar ik zou het ook het meest in het rijtechnische zoeken.

haha ja een pony die alleen op pad gaat

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 12:22

amoj schreef:
Ja klopt. Alleen t lastigr is, is dat ik niet meer op haar kan rijden. Ben namelijk te groot... Maar hoefschoenen zijn dus dan niet geschikt?

Je hoefschoenen gaan slijten, dus zullen niet zo lang meegaan.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 12:57

Ik ben bang dat als jou paard zijn voeten niet optilt hoefschoenen niet zullen helpen. De voorkant van de hoefschoen gaat dan ook slijten en zullen dan niet lang mee gaan. Wel kan je het als tijdelijke oplossing doen natuurlijk tot je je paard geleerd heb goed zijn achterhand te gebruiken en hij dus niet meer met zijn achter beentjes sloft..

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 15:42

Omdat dit topic volgens mij the place to be is...... Stel ik hier maar mijn vraag.

Mijn haflinger is hb en onlangs zijn dr ijzers eraf gehaald ze loopt buiten de paddock om zo gevoelig dat wandelen niet meer gaat.
Nu zit ik te denken aan hoefschoenen ivm de gevoeligheid op wat hardere bodem.

Weet iemand of je ook hoefschoenen kunt uitproberen?
Vind het nogal een uitgave om te testen of het een oplossing zou kunnen zijn voor ons probleem.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 15:47

Ja, je kunt hoefschoenen uit proberen, maar waar je paard grote baat bij zal hebben zijn zachte inlegzooltjes. Deze dempen de schokken van de veelal harde zolen en kun je kopen (duur) of zelf maken van een stukje in model geknipt ondertapijt.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 15:51

DubbelDun schreef:
Ja, je kunt hoefschoenen uit proberen, maar waar je paard grote baat bij zal hebben zijn zachte inlegzooltjes. Deze dempen de schokken van de veelal harde zolen en kun je kopen (duur) of zelf maken van een stukje in model geknipt ondertapijt.

Bedankt voor de tip van de inlegzooltjes, ik ben compleet leek op het gebied van hoefschoenen dus dergelijke tips zijn meer dan welkom!

Gelukkig zijn er niet zoveel soorten hoefschoenen pfffff.....
Ik zoek een schoen met harde onderkant dit ter bescherming van de zool en die vrij makkelijk aan en uit te doen is.
Cavallo? misschien....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 16:16

Cavallo ken ik niet. Ik heb voor ik overstapte op de EasyBoots (Glove) zelf wel de Old Mac's gehad.
Die gingen makkelijk aan/uit, maar gaven wel iets schuurplekjes in de kootholtes. Een stukje schaap heeft dat goed opgelost.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 16:47

Ga de cavallo simple boot proberen, deze lijkt een harde stevige zool te hebben en zijn makkelijk met aan en uit doen.
Paardenluxe.nl heeft de mogelijkheid om deze uit te proberen zag ik.

De afrol van de hoef zal wel minder zijn met schoen vermoed ik, maar ben bang dat dit bij iedere schoen met harde zool een probleem blijft?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 16:59

Cavallo°s vallen over de kroonrand, het kan zijn dat je paard daar wat gevoelig op is, dus je moet ze even inlopen. Het zijn wel harde lompe schoenen en niet zo geschikt voor paarden met lage hielen omdat de achterkant vrij hoog is. Je kan er makkelijk een zooltje inleggen en ze zijn heel eenvoudig aan te trekken. Als je paard wat smallere hoeven heeft dan kan je beter de sport nemen die zijn niet iets smaller. De easyboot trail is een vergelijkbare schoen maar iets lichter en minder stug, de sluiting zit aan de achterkant. Het zijn allemaal schoenen die ° gekopieerd° zijn van de Old Mac°s

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 17:08

Mijn haflinger heeft een brede ronde hoef.
En veel behang..... Hafje

Wat je aangeeft over de kroonrand is idd een aandachtspunt, door de bevangenheid is deze wat gevoelig extra druk van een schoen zal ze niet prettig vinden.

Nog even goed nadenken dus over een passend type schoen....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 18:48