Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Eleonoor schreef:Waarom ik moeite heb van 'horen-zeggen' is dat dit vaak verkeerde praatjes in de wereld helpt. Om een voorbeeld te noemen, we denken dat pure granen natuurlijk is omdat het niet bewerkt is. Maar we gaan volledig buiten de realiteit dat pure granen niet natuurlijk is voor paarden. Wetenschappelijk onderzoek heeft het tegendeel bewezen (ook waarom er dus hoefbevangenheid en spierbevangenheid van kan ontstaan). Dus als iemand zegt dat dubbel lips slecht is, zonder te vertellen waarom en alleen omdat iemand het zegt, tja... dat zegt voor mij dus helemaal niets meer.
Eleonoor schreef:AnneOmie, pas om met omzetten op enkel lips. Je loopt het risico dat hij van ineens soepel afwikkelen over de teen, ineens als het ware tegen een teen aan komt te lopen.
Eleonoor schreef:Zo heb ik ook nog moeite met of hiellanding nu wel of niet goed is. Zag ergens een argument staan dat hiel landing niet goed is voor de pezen/banden. Aangezien die optimaal gestrekt worden bij hiellandig dacht ik ook even dat dit niet optimaal is. Maar het doorveren van de kogel naar de bodem na landing bepaald denk ik nog meer de maximale rek in de pezen/banden. Of kan iemand me hierin helpen?
Eleonoor schreef:Alleen, kan het geen kwaad eens kritisch te kijken en luisteren naar deze informatie. En niet omdat iemand zegt hoe slecht het is, gelijk dat voor zoete koek aannemen zonder een discussie WAT is slecht en WAAROM. Want om even terug te komen op de foto's van AnneOmie, iedereen roept nu wel hoe slecht ze zijn, maar heeft iemand nog gezegd WAAROM ze slecht zijn? En dan wel even goed onderbouwen en niet omdat het slecht eruit ziet.
roosbananas schreef:
scoxxx schreef:Maar ik geloof wel in Chinese geneeskunde!
Tallie_Ho schreef:Ik heb het vraagstuk van Omar bij mijn eigen smid neerlegd met goedkeuring van Annemieke Hij heeft de gebroeders Nassau als zijn leermeesters. Zodra ik er meer vanaf weet en het mag van Annemieke, kan ik een stukje van zijn visie op het verhaal hier neerzetten..
scoxxx schreef:Tallie_Ho schreef:Ik heb het vraagstuk van Omar bij mijn eigen smid neerlegd met goedkeuring van Annemieke Hij heeft de gebroeders Nassau als zijn leermeesters. Zodra ik er meer vanaf weet en het mag van Annemieke, kan ik een stukje van zijn visie op het verhaal hier neerzetten..
Oh wat leuk wat leuk wat leuk!!!
Ik ben heel heel benieuwd! Kundige blikken zijn zoooooooooo welkom!
Tallie_Ho schreef:Ik heb dus een smid die bij de van Nassau stal vandaan komt en ben er zeer tevreden over.. Hij wist mij te vertellen dat mijn paard op ijzers met dubbel lippen heeft gestaan, dit tewijl hij er al een goed jaar, anderhalf jaar vanaf was.. Het was na al die tijd nog zichtbaar dat dit schade heeft gebracht aan zijn hoeven.
Ik hecht ook heel veel waarde aan wat hij zegt, hij wordt natuurlijk nog steeds "bijgeschaafd" iedere maand
Tallie_Ho schreef:Oh ja, en Annemieke legt het zelf ook nog voor aan Rob van Nassau, dus dan zijn er 2 die er naar kijken
scoxxx schreef:AnneOmie schreef:Nou ik vind het niet zo keileuk![]()
![]()
Ik lach er nu wel om maar kan er eigenlijk wel om janken... Ik heb nu al weer 2 weken niet kunnen rijden en had Wanroij willen starten... heb ik weer allemaal kunnen afblazen vanwege verkeerd beslag/bekappen
Verkeerde bewoording mijnerzijds inderdaad. Sorry![]()
![]()
Ik kan me je gemoedstoestand heel goed voorstellen.
Ik hoop zo voor je dat vrijdag je uitmuntend beslag brengt. En wat Russel schrijft is correct. Moet gewoon goed komen met Omar!!!
Trouwens... dubbele lippen op voorpootjes is erg fout, volgens Van Nassau:
De wanden worden opgeklemd en de hoornschoen gaat deformeren (een andere vorm aannemen).Hierdoor gaan de zijwanden stuk en de verzenen krijgen daardoor te veel druk die op zijn beurt weer lager worden. Het gevolg hiervan is dat de voet lange tenen krijgt
Th0mas schreef:we kunnen beter een nieuwe topic starten over ijzer met 2 lippen...
Th0mas schreef:wel handig als een hoefsmid iedere maand wordt bijgeschaafd door nassau.
scoxxx schreef:Th0mas schreef:we kunnen beter een nieuwe topic starten over ijzer met 2 lippen...
Nee joh... topic over Kijk-en-Vergelijk-je-"eigen"-beslag/bekapwerk![]()