opala schreef:Huertecilla schreef:Dat brengt ons dan weer terug on topic want NB is één methode van hoefonderhoud met een vrij nauw blikveld omtrent het ideaalmodel hoef.
Missiedrang vanuit een hogere moraal staat dan wederom een bredere blik in de weg.
- Aangezien hoedonderhoud een afgeleide is van de hoeven en
- de hoeven een afgeleide zijn van de leefomstandigheden en
- de leefomstandigeheden door de eigenaar bepaald worden
= de rol van de NB-er zéér beperkt als dienstverlener aan paardhouders.
Vérreweg de meeste paarden in NL leven onder andere omstandigheden dan die welke het model wat nb hanteert vormen = die paarden moeten naar een ander model bekapt worden = geen nb![]()
hchenny_w schreef:Nee ik zou me rotschamen als mijn paarden zulke hoeven hadden. Kan me ook absoluut niet voorstellen dat het functioneel is.
Ik zie op jouw foto's veelal gevulde en platte zolen en erg ondergeschoven hielen. Kan daar geen herkenning van de wilde hoeven in zien. Ik geloof ook niet dat dat komt door het gedeeltelijk opstallen van je paard.
Lijkt me voor mijn paarden die veel op kiezel en ander steenmateriaal lopen ook geen pretje.
Dan zie ik toch vele malen liever de concave hoeven hier !!!
Jaloers ??? Nee dus, maak je vooral geen zorgen.
Opala ik maakte die opmerking over wilde hoeven omdat JIJ volgens mij eerder benoemde NB te bekappen of zoveel mogelijk te willen nastreven.
Als jij die natuurlijke kant zo graag wilt dan is er nog heel wat te verbeteren aan de hoeven.
Zowel qua NB als zelfs TB methode kan ik er geen herkenning in zien.
Maar goed jij vond ze toch functioneel? Dus mag ik aannemen dat jouw paard in alle gangen probleemloos over alle bodems gaat zonder gevoeligheid? En daar doen we het toch voor
. We dwingen het paard in een onnatuurlijke situatie voor ons plezier. Het uiterlijk van de hoef is niet terreingebonden/leefomstandighedengebonden, het is altijd paardeigengebonden. Elk paard is uniek.