Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
suleilitha schreef:Opala, ik lees dat je paard verkorte passen maakte over asfalt, kan ik daaruit concluderen dat jij denkt dat NB daartegen de remedie was? Verder over het strijken, dat kan een TB ook verhelpen, hier zit m de kneep niet in denk ik zo.
Waar ik op uit ben is het zelfde als Kymalin en dat is dat er wordt gepretendeerd dat men na 1 dag dode hoeven bekappen, een goeie bekapper zou zijn, zoals dat wordt beweerd.
Yinari schreef:Er wordt overigens niet gepretendeerd dat je in één dag alles volledig zelf kunt, dat is een misvatting die al meerdere malen is weerlegd maar dat wordt steeds genegeerd.
opala schreef:Er wordt hier door het merendeel van de posters beweert dat het op voorhand niet werkt. Tja ... dan zal het never nooit werken.
Kymalin schreef:Yinari schreef:Er wordt overigens niet gepretendeerd dat je in één dag alles volledig zelf kunt, dat is een misvatting die al meerdere malen is weerlegd maar dat wordt steeds genegeerd.
Ehmmm... heb je naar de titel van dit topic gekeken, en dan de openingspost?
suleilitha schreef:en dan heb ik het over het structureel laag zetten van de hielen, waardoor
Yinari schreef:Ja, heb ik. Maar het ging net (dacht ik toch) over de cursus bij paard natuurlijk in Odoornerveen en daar ging mijn reactie dan ook over, sorry als ik het mis had.
suleilitha schreef:Natuurlijk zijn er heus mensen die er op een verantwoorde manier mee bezig zijn en er de tijd voor nemen om kennis te vergaren.
Dan nog even inhakend op het feit dat er wordt gedacht dat NB niet veel verschilt van TB, maar zoals NB hier door een paar mensen wordt gepredikt en dan heb ik het over het structureel laag zetten van de hielen, waardoor in veel gevallen de voetas finaal breekt, dan is dat toch wel een heel groot verschil. Een TB kijkt in alle gevallen niet alleen naar de hoef maar naar het hele paard wat op die hoeven moet lopen en dat mis ik hier in een groot aantal posts van de voorstanders...
En het is inderdaad een groot vooroordeel dat bij TB er altijd naar ijzers wordt gegrepen.
Yinari schreef:Is goed hoor, het werd een beetje verwarrend
suleilitha schreef:Bedankt dat je het licht even aan hebt gedaan, Kymalin!!!!!!!!
Kymalin schreef:Ze zegt dat door een PAAR mensen dat wordt beweerd, niet door alle nb'ers
Kymalin schreef:Tja, en dan ook nog beweren dat er geen splintertje van de hoef af is! Nou, gefeliciteerd, maar wat gebeurt er met de pezen en gewrichten van een belast dier dat moet galloperen over het asfalt? Oh ja... even vergeten..... het gaat alleen maar om het simpele onderdeel de hoeven, de rest van het paard telt niet mee