Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ireentjuh schreef:Ik overweeg ook om mijn haf op spatbeslag te laten zetten.. al is het maar om te proberen!
Ze staat nu blootvoets achter en heeft heel erg de neiging om op de buitenkanten te lopen, waardoor haar voeten aan de buitenkant harder slijten en ze in een stand komt te staan die je niet wilt hebben bij een paard met spat.
Mijn hoefsmid heeft mij geleerd hoe ik zelf die stand kan voorkomen door eens in de 3/4 weken licht bij te veilen, maar om haar echt goed binnendoor te zetten zal ze op ijzers moeten denk ik.
De paarden die ik ken met spatbeslag staan wel met beide achterbenen op hetzelfde beslag volgensmij.. zou bij mijn haf ook gebeuren, maar die heeft ook aan beide benen spat.
pollewops schreef:Jennyxx, heb nog nooit een paard gezien met alleen achter ijzers.
Jennyxx schreef:Heureka schreef:Sorry, maar ik MOET ook gewoon even mijn nieuws kwijt. Na de constatering van spat begin november 2006 is mijn paard vandaag 'genezen' verklaard. De Tildren heeft zijn werk gedaan.
Rijden is het devies, ik mag zelfs aan een startkaart gaan denken!
Nooit durven hopen dat het zo goed zou komen met mijn meisje...
Gefeliciteerd![]()
![]()
Vraagje: op basis waarvan is jou paardje 'genezen' verklaard? Twister heeft sinds oktober 2006 spat. Hij loopt weliswaar helemaal rad al een tijdje, maar zelf zou ik hem nog niet 'genezen' verklaren. Hij mag namelijk nog niet met zijn vriendje op de wei, omdat het spelen zijn been zou kunnen overbelasten. Pas als dat mag en goed gaat, is mijn paard denk ik 'genezen'. Alhoewel ik niet weet of hij misschien nu al genezen is en misschien nu al helemaal niet kreupel gaat lopen na het spelen met mijn andere paard. Ik durf het nog niet te proberen. De veearts zegt dat het over een half jaar mag en evt als het niet anders kan over 3 maanden. Vandaag kwamen ze elkaar even tegen en ze gingen meteen knuffelen. Best zielig dat ze niet samen mogen staan..
Pytje schreef:ik heb een groot deel van dit topic doorgelezen en ik had even een vraagje. Jullie hebben het over de botaanmaak en -afbraak variant. Kunnen jullie precies dit verschil uitleggen (in grote lijnen snap ik het wel, maar ik wil het graag iets preciezer weten). Dank!
pollewops schreef:Ireentjuh, hopenlijk is het niets ernstigs en heeft ze zich alleen wat verstapt of niet lekker gelegen.
pollewops schreef:Heureka, je schrijft dat het spronggewricht er goed uitzag. Betekent dat dat het gewricht helemaal vergroeit is? Ben erg benieuwd. Als dat zo is zal ik toch nog eens zo'n Tildrenkuur overwegen.
pollewops schreef:Wow dat is dan wel snel gegaan zeg. Hopenlijk heb ik straks ook zoveel geluk. Wat voor kuur heeft jou paard gekregen, alles in 1 keer of verdeeld over een aantal dagen.