Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Jeika schreef:NatasjavE schreef:Kalfjes zijn net zo zachtaardig en vriendelijk als een paard.
En dit veulen had als pasgeboren veulen geholpen moeten worden.
Nu is het rijkelijk laat.
Koeien zijn lomp. Ze ze zijn toch heel anders dan paarden, dat zie je zelf ook wel, toch?
Goudlokje1 schreef:Jeika schreef:
Koeien zijn lomp. Ze ze zijn toch heel anders dan paarden, dat zie je zelf ook wel, toch?
Ik heb de laatste paar pagina's niet meer gelezen want ik wil eerst even dit kwijt..
Jeika, je bent 12 jaar oud(?) Als je later wat ouder en wijzer bent, denk je hier hopelijk anders over. Door dit soort opmerkingen te plaatsen ben jij lomp
Dees schreef:Paspoort, wat mij betreft hoef jij jouw baan net zo min te verdedigen als de bakker dat zou hoeven doen, of als een caissiére van de Hema dat zou hoeven doen.
Paarden is voor velen onder ons een dure hobby, maar als het je werk is, of misschien wel je bedrijf, dan gelden er andere 'spelregels'. Bedrijfseconomisch denken is daarbij noodzakelijk en dan moet je gewoon een afweging maken tussen kosten en baten. In je werk mag je niet met je hart denken, simpelweg omdat je dan aan het eind van de maand je eigen eten niet meer kunt betalen. En hoe zielig ook, de filiaalmanager van de AH geeft je de boodschappen heus niet gratis mee omdat jij toevallig een sneu veulen wel in leven wilde houden.
Nou ja, lang verhaal, maar ik vind dat je er top in staat. Om een handelsbedrijf rendabel te krijgen moet je jarenlang hard werken aan een goede en nette reputatie en dan nog zijn de marges lang niet altijd super. Zeker niet op die papierloze beesten. Dan hoeven ze maar even lastig te zijn en ze leveren helemaal niets meer op.
Menig "caissiére bij de Zeeman" is niet in staat om dat grotere plaatje te doorzien. Die zien alleen maar "och wat een zielig veulentje".
Ik heb echter alleen maar respect voor je keuze. Ik mag gewoon hopen dat als het mijn situatie was, ik hetzelfde kan doen.
Paspoort schreef:Dees schreef:Paspoort, wat mij betreft hoef jij jouw baan net zo min te verdedigen als de bakker dat zou hoeven doen, of als een caissiére van de Hema dat zou hoeven doen.
Paarden is voor velen onder ons een dure hobby, maar als het je werk is, of misschien wel je bedrijf, dan gelden er andere 'spelregels'. Bedrijfseconomisch denken is daarbij noodzakelijk en dan moet je gewoon een afweging maken tussen kosten en baten. In je werk mag je niet met je hart denken, simpelweg omdat je dan aan het eind van de maand je eigen eten niet meer kunt betalen. En hoe zielig ook, de filiaalmanager van de AH geeft je de boodschappen heus niet gratis mee omdat jij toevallig een sneu veulen wel in leven wilde houden.
Nou ja, lang verhaal, maar ik vind dat je er top in staat. Om een handelsbedrijf rendabel te krijgen moet je jarenlang hard werken aan een goede en nette reputatie en dan nog zijn de marges lang niet altijd super. Zeker niet op die papierloze beesten. Dan hoeven ze maar even lastig te zijn en ze leveren helemaal niets meer op.
Menig "caissiére bij de Zeeman" is niet in staat om dat grotere plaatje te doorzien. Die zien alleen maar "och wat een zielig veulentje".
Ik heb echter alleen maar respect voor je keuze. Ik mag gewoon hopen dat als het mijn situatie was, ik hetzelfde kan doen.
Dat klopt volledig dees,
Helaas zijn handelaren nog steeds slecht voor paarden vinden mensen. Of je het nou rechtsom of linksom goed doet, mensen blijven dat vaak zielig vinden.
Helaas komt toch echt de grote gross paarden van handelaren, mensen die ze zelfs tegenwoordig particulier inkopen en verkopen. Je ziet het steeds meer.
Opzich niks mis mee natuurlijk, maar probeer daar maar eens mee uit te blinken, je naam te bouwen en nog eens geld verdienen. Soms moet ik hierdoor wel harder zijn, soms tegen mijn grote verdriet in en vaak ook realistisch en terecht zoals dit veulentje.
Ik schaam me dan ook niet dat ik handelaar ben en aan meerdere dingen denk. En laten we eerlijk zijn, zo is ze toch nog van pas geweest. En bovenal hebben we ook weer wat bijgeleerd want ook ik als handelaar/mens in de paarden leer van zulke voetjes bij.
Jolliegirl schreef:Waar ik nu erg benieuwd naar ben, en het mag per pb als je het al wilt delen, is de slachtprijs.
Ik kan de genoemde prijzen namelijk niet geloven binnen nederland...
Aangezien ik jaren in een paardenslachterij heb gewerkt weet ik wat de prijzen zijn...
En dat valt ver buiten de genoemde prijzen.
Dappere keus om dit dier te laten schieten en er niet verder mee te gaan tobben.
Dat verdient respect!