paard telkens beetje kreupel *update: paard met pensioen*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 13:44

ik ga er in ieder geval alles aan doen om haar in bezit te houden...
misschien als bruikleen fokmerrie ergens.... of een rusthuis. of zorgboerderij.. wel in de buurt...

Dank je wel... het is echt heel moeilijk.... als ik een zak geld had dan bleef het nu zoals het was... We zullen zien wat de toekomst ons brengt... -O-

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:05

essiedepessie schreef:
cam schreef:
Kan je haar niet zelf houden?

Dit vind ik niet zo'n lieve reactie :)

TS- heel veel sterkte met je besluit.

Hoezo?
Voor mij is het heel normaal om voor je dieren te blijven zorgen ook als ze iets blijken te mankeren.
Verbaas me altijd dat het blijkbaar voor veel mensen anders is.
Snap best dat je baalt dat het anders loopt dan gehoopt, maar het paard is er niet door veranderd. Alleen het gebruiksdoel.
Maar voor mensen zijn paarden toch nog vaak gebruiksvoorwerpen en als je ze niet meer kan gebruiken dan moeten ze weg.

TS succes.

gretoes

Re: paard telkens beetje kreupel *update: scheurtje in bot*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:24

Ik snap annemieke helemaal, natuurlijk doet ze er alles aan om Ellkje te kunnen houden.
Maar kan een paard gelukkig zijn als t baasje dat niet is?
Als het baasje geen plezier meer heeft met het paard?
Annemieke wil uiteindelijk weer rijden (ga ik vanuit) en ja dan moeten er keuzes gemaakt worden,
en als Annemieke een mooie plek kan vinden voor eelkje, zonder haar te verlopen, dan is dat toch super!
Als Eelkje als fokmerrie of zorgboerderij paard door kan met een mooi leven..... zie ik het pobleem niet!

Je maakt een juiste keuze Annemieke! Weet ik zeker!!!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 14:38

Ik doe alles indd. Om haar in mijn bezit te houden. Maargoed ik heb in de 10 jaar dat ik haar heb al 50.000 euro betaald. En mijn portomonee is niet oneindig. Het houdt een keer op.

Ik hou veel van haar maar 52 uur in de week werken maakt mij niet gelukkig.

gretoes

Re: paard telkens beetje kreupel *update: scheurtje in bot*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:11

Je hoeft je niet te verdedigen annemieke, t is jouw paard en jouw keuze! Welke deze ook is, het is uit liefde vor Eelkje!
Absoluut!
Sterkte!!! xx

Anne_mieke88

Re: paard telkens beetje kreupel *update: paard met pensioen*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 10:15

Ik zweef tussen zorgboerderij, rusthuis en in laten slapen en zelf houden.... het ene moment denk ik... "een rusthuis is helemaal goed daar heeft ze het prima", het andere moment denk ik "ik hoop dat ze terecht kan bij een zorgboerderij daar heeft ze het ook prima" en dan denk ik "ik laat haar inslapen want ze ontlast haar benen wel dus moet ze wel pijn hebben".... en daarna denk ik "ik hou haar zelf want hou veel van haar en geef m'n sport op"...
Het is zo moeilijk! |(

ElineS92

Re: paard telkens beetje kreupel *update: paard met pensioen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 00:15

Hallo anne mieke,
ik las toevallig jou 'probleem' met je paard.
Mijn ouders en ik hebben 1,5 hectare weiland, wat wij van plan zijn te gaan verhuren.
Hierbij zitten ook stallen. Misschien dat dat een optie is om toch je paard te houden? Ik weet natuurlijk niet waar je woont, het is natuurlijk wel fijn dat je der kan opzoeken! kijk maar is op www.goldenroof.nl
voor 175 euro per maand kan je dan je paard een ideale rust plek geven. Ze zal niet alleen staan. Er zijn nog 5 kleine paardjes. Ze zal niet tussen deze paardjes lopen maar ze zal een eigen stukje krijgen. In deze prijs zit : Uitmesten, hooi/kuil, basisbrok, weiland 12:00 tot 16:00 ( hangt af van het weer), stal, plek voor je spullen en enorm veel liefde voor je paard. Er is altijd iemand thuis dus er is altijd toezicht op je paard.

We hebben alleen enige tijd nog nodig om het allemaal netjes in orde te maken. We willen de stallen opnieuw verven, de stallen ontsmetten etc.

PS: ik weet niet wat er precies mis is met je paard waardoor ze steeds kreupel word, maar vaak een jaar weg zetten en langzaam weer opnieuw op pakken kan wonderen verrichten.

Groetjes,
Sterkte bij je keuze, het is altijd de goede keuze. Het is enorm lastig. Ik heb hetzelfde soort probleem gehad. Ze was mijn eerste echte eigen paard. wel al op leeftijd. Ook iedere keer kreupel, schimmel in der hoef, pees blessure, middeltje hier, paarden fluisteraar daar noem het maar op. Uiteindelijk was ze enkel nog goed voor de buitenritten. later kon ze dit ook niet meer. Ik heb haar vorig jaar samen met het paard van m'n moeder inlaten slapen. Echter waren deze paarden al wel op leeftijd. de mijne van 25 en die van m'n moeder was bijna 31.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 11:22

Hoi Eline,
Bedankt voor je bericht. Ik vind het heel lief dat je aan mij denkt.
Echter heb ik al een rusthuis gevonden voor € 100,00 in de maand waar ze 24/7 buiten kan staan met schuilstal. Ik ga hier zondag kijken, ook ga ik een vragenlijst maken en nog een keer om de tafel met de dierenarts.
Kijken wat ik nog WEL kan doen ipv wat ik niet kan doen met haar. Misschien zegt hij wel dat stapritjes mogen etc. Vorige week was ik eigenlijk zo zenuwachtig dat ik dit soort vragen vergeten ben te vragen.
Ook heb ik bericht terug van een zorgboerderij dat ze erover na gaan denken.
maar aan de andere kant zou ik het wel leuk vinden om haar bij me te houden evt. veulentje ofzo.
Dus nog maar even afwachten....

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 11:10

Er is nieuws omtrent wat ik met Eelkje ga doen.

Ik ga Eelkje houden en een broodje in de oven stoppen :P
Tot de tijd dat ik nog niet op het broodje kan rijden ga ik een bijrijdpaard zoeken voor 2 à 3 dagen in de week. Eentje waar ik mee mag/kan lessen en waar ik lekker mee kan leren/rijden.

Dan kan ik Eelkje gewoon houden en toch bijleren.
*\o/*

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 12:17

Wat fijn nieuws! :D +:)+

Ik moet wel zeggen... ik moest je post 3 maal lezen om door te hebben wat je bedoelde met "een broodje in de oven stoppen" _/-\o_ Had er nog nooit van gehoord :+ Ik ga deze uitdrukking in ieder geval nooit meer vergeten

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 12:51

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:21

Mooie beslissing.
Hopelijk loopt er volgend jaar een mooi "broodje" naast.
En heb je daar meer geluk mee.
En idd over 4 jaar pak je je wedstrijd ambitie weer op.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 15:35