Jammer. Dan is het hele doel van dit topic natuurlijk ook meteen "duidelijk". Chevax vraagt nl enkel maar om jouw, degelijk onderbouwde, mening. En dan niet verwijzen naar een boekje. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jammer. Dan is het hele doel van dit topic natuurlijk ook meteen "duidelijk". Chevax vraagt nl enkel maar om jouw, degelijk onderbouwde, mening. En dan niet verwijzen naar een boekje. pharagirlke schreef:Ik heb zomaar het idee dat je zelf niet echt een goed onderbouwde mening kan verzinnen... De pot verwijt de ketel.......Jammer. Dan is het hele doel van dit topic natuurlijk ook meteen "duidelijk". Chevax vraagt nl enkel maar om jouw, degelijk onderbouwde, mening. En dan niet verwijzen naar een boekje.
chevax schreef:Leg dan eens duidelijk uit wat er wel on-topic is, want uit je beginpost kan ik niet halen welk punt je probeert te maken en dit kan ik ook niet opmaken uit je uitleg op de vorige pagina.Je werd er moe van dat mensen "Anky, Anky" roepen en je wilt mensen wakker schudden. Waarom heb je niet met ruiters of grooms of andere mensen gepraat en dan een duidelijke openingspost met een statement daarin geplaatst? Dan krijg je misschien een veel inhoudelijkere discussie.
pharagirlke schreef:Ik heb zomaar het idee dat je zelf niet echt een goed onderbouwde mening kan verzinnen... De pot verwijt de ketel.......Jammer. Dan is het hele doel van dit topic natuurlijk ook meteen "duidelijk". Chevax vraagt nl enkel maar om jouw, degelijk onderbouwde, mening. En dan niet verwijzen naar een boekje.
Dus ik probeer uit te zoeken waar TS nu precies tegen is, tegen de fouten die ruiters maken of tegen de methode. Als ze tegen de fouten is, dan houd het soort van op. Want fouten noemen nu eenmaal niet voor niets "fouten". Als ze anti-LDR is, zou ik daar graag een onderbouwing voor zien want die heb ik tot op heden nog niet gelezen.

pharagirlke schreef:Je spreekt jezelf tegen.Het feit dat zo weinig ruiters probleemloos aan de top geraken maakt wel dat het gemiddelde paard niet zo weerloos is als gedacht word. Een paard dat over de gehele training nog NOOIT geprotesteerd heeft als het verder komt dan de basis? Neen, nog nooit tegen gekomen. Elk paard snapt wel eens iets niet en komt er dan tegen in. Da's protest.
Of je hebt een hele hoop slechte momentopnames bij elkaar gestoken, dat kan ook, maar ik zie vnl paarden die heet worden in de wissels of paarden die net achter de loodlijn komen in een galoppas of paarden die hupsen...
Ik doe iets anders.
Dat kan je me via PB vragen want dat gaat wel heel erg offtopic.
Ze worden heet en hupsen wat. En de top mag van mij ook nog fouten maken... Dat noemt men menselijk. En volgens mij zijn die ruiters nog steeds in de eerste plaats mens? prioika schreef:Nu jouw argumenten waarom je het wel zou gebruiken pharagirlke: ik wacht af...
Lovely schreef:Priorika, dank voor je uitleg, het is nu wel meteen duidelijk dat je dit topic niet alleen start om de wereld wakker te schudden (hoeft niet hoor, de mensen die kritisch zijn, zijn al jaren klaarwakker), maar ook meteen om de manier van rijden te verbinden aan het bitgebruik en allerlei foutieve aannames zoals een blokkerende werking van een bit (de bitten) op de ademhaling en slikreflex. Nou, over het laatste kan ik duidelijk zijn: die blokkerende werking is er niet, echt niet.
pharagirlke schreef:prioika schreef:Nu jouw argumenten waarom je het wel zou gebruiken pharagirlke: ik wacht af...
een GOED uitgevoerde LDR zorgt voor meer kracht, meer lenigheid en lossigheid. Daar gaat jaren training en vooraf en hoeft men niet hard voor in de hand te zijn.