nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 15:12

Naisven schreef:
169 pagina's doorlezen is nogal omslachtig, maar waar kan ik in NL terecht voor iemand die hoefschoenen past? Ik woon zelf in de Betuwe.

Bj mij maar ik vrees dat ik niet de maten heb die jij nodig hebt hahaha :D

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 15:30

Anker_20

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 15:33

De Turf Kings worden in Duitsland inderdaad veel gebruikt :j

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 19:57

Ik breek even in hier :o Weet iemand waar je het beste ( en goedkoopst) Easyboot Gloves kan bestellen?

Alvast bedankt :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 19:59

Die krengen zijn overal duur ;(
Duitsland wil nog wel eens wat goedkoper zijn.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:32

reiziger schreef:
Ik breek even in hier :o Weet iemand waar je het beste ( en goedkoopst) Easyboot Gloves kan bestellen?

Alvast bedankt :)

Welke maat zoek je? Ik ken nog iemand die ze over heeft.

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:49

3 voeten maat 2,5 en 1 voet maat 2

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:10

Hallo,

Ik twijfel al een hele lange tijd over hoefschoenen.. Toen ik met mijn pony begon te mennen eigenlijk al maar toen was dat echt nog veel duurder en niet zo bekend dus toen heb ik voor ijzers gekozen (niet omdat ze toen voorzichtig liep maar meer omdat ik bang was dat de hoeven teveel zouden slijten met mennen). Nu ben ik in 2013 geopereerd aan mijn knie en daarna is de kar kapot gegaan dus staat ze sindsdien eigenlijk zonder ijzers (nu een jaar en 3 maanden), maar ze blijft voorzichtig lopen vooral op kiezels. En ze stapt met linksachter over in draf (ze tikt dus eigenlijk rechtsvoor aan en maakt dan een hupje).

Ik moet nu dus ook langzaam weer beginnen met opnieuw kiezen: hoefijzers die speciaal aangepast zijn zodat ze zichzelf niet meer trapt (zie ik het minst zitten omdat ze vlak voor mijn operatie ook telkens haar eigen ijzer rechtsvoor aftrapte en ik zie mezelf al elke week naar de hoefsmid bellen).. Of hoefschoenen. Ik heb al wat rondgeneusd in het topic en ik denk dat de Gloves dan wel in aanmerking komen (in de opening stond ook dat ze waren voor een paard dat overstapt als ik goed heb vertaald).
Maar kan ik die ergens passen (omgeving weert/roermond maar dan net over de grens)? Want ik ben zo bang dat ik de verkeerde maat doe en dat is zo'n zonde van het geld..

En zou ze die niet aftrappen die schoenen? Of zitten ze daar stevig genoeg voor? En doen jullie ze de hele buitenrit aan? Of enkel op lange ritten? Want ik wil ook graag dat haar hoeven sterk blijven..

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 21:37

Het kan dat de hoefschoenen afgetrapt worden, ligt er aan hoe erg ze overstapt en wat de oorzaak ik, in hoefschoenen kan je een opzetje vijlen zodat het voorbeen wat makkelijker en sneller afrolt. De gloves zijn alleen geschikt als ze goed passen en de hoeven van het paard goed bijgehouden zitten. Kans is aanwezig dat het paard ze aftrapt. Wat goed bij jouw pony past ligt aan de hoefvorm, maat en stand. Ik heb een passervice en kan alle schoenen van hoofwear.nl leveren, ik ben regelmatig in eindhoven dan is weert/roermond wel te doen. Als je interesse hebt stuur een pb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 23:01

Ik men nu een tijdje met mijn shet Santino met de easyboot epics wat ons supergoed bevalt. Nu beginnen van de voorschoenen de zolen nogal te slijten en dan vooral onder de hielen. Hoe doen jullie dat wanneer de zolen te ver gaan slijten? Nieuwe schoenen kopen of laten jullie er ergens nieuwe zolen onder plakken (kan dat wel of niet en waar ) ?
:)

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 23:20

Anoniem schreef:
Ik men nu een tijdje met mijn shet Santino met de easyboot epics wat ons supergoed bevalt. Nu beginnen van de voorschoenen de zolen nogal te slijten en dan vooral onder de hielen. Hoe doen jullie dat wanneer de zolen te ver gaan slijten? Nieuwe schoenen kopen of laten jullie er ergens nieuwe zolen onder plakken (kan dat wel of niet en waar ) ?
:)

in duitsland doen ze dat wel, hou er rekening mee dat het gewicht en de eigenschappen van de schoen hierdoor wat veranderen

http://www.hufschuhdoktor.de/service/ca ... index.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 23:14

Dankje Delphi2 :)

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 08:46

Wanneer kiezen jullie trouwens voor 2 schoenen ipv 4? Want mijn pony is in het ver verleden wel vierkant beslagen maar dat was omdat ze toen voor de kar liep...

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 08:50

Een paard krijgt hoefschoenen aan wanneer een hoef dusdanig ver versleten is (of zal zijn na de rit) dat hij er wat gevoelig op loopt. Uiteraard krijgt zijn voet daarnaast dan ook een schoen aan. Ik bekijk het dus voor en achter individueel.

Op het moment loopt hij met iedere buitenrit weer op schoenen, maar ik heb periodes gehad dat hij alleen voor of achter op schoenen liep.

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 08:57

Mizora schreef:
Een paard krijgt hoefschoenen aan wanneer een hoef dusdanig ver versleten is (of zal zijn na de rit) dat hij er wat gevoelig op loopt. Uiteraard krijgt zijn voet daarnaast dan ook een schoen aan. Ik bekijk het dus voor en achter individueel.

Op het moment loopt hij met iedere buitenrit weer op schoenen, maar ik heb periodes gehad dat hij alleen voor of achter op schoenen liep.

Dus mijn pony loopt gevoelig,maar hoe beslis/zie je dab of het enkel voot of voor en achter (of enkel achter) is?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 09:35

Ik zie het aan de hoeven en je voelt het op een keer aan een paard, door het vaak uit te proberen. Loop eens een klein rondje (10 minuten) met alleen voor of achter schoenen, is het dan over? Dan weet je waar je ze aan moet trekken.

Maar aan die van mij is het ook wel duidelijk te zien. Hij draagt dan met een groot deel van zijn zool en er staan dan ook witte streepjes in die zool. Zelfs als hij er dan nog niet gevoelig op loopt (meestal stapt hij dan gewoon prima) dan is het niet meer voldoende om er ruim een uur mee door de stad en dus over de bestrating mee te klossen zonder bescherming.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 12:22

De meeste paarden hebben genoeg aan alleen voor schoenen, als je merkt dat ze achter ook gevoelig lopen, of met ook achterschoenen loopt het paard veel beter, dan zou ik rondom doen.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 15:15

Ik rij met 2 schoenen alleen voor.
Heb het overlegd met mijn smid. Volgens hem heeft mijn paard goeie hoeven. Rij ook vaak gewoon helemaal op blote voetjes. Tot ik denk dat ze veel slijten. En dan doe ik ze weer om.
Hoefsmid zei ook dat voor bij de meeste paarden sneller slijt. En dat ze er achter vaak minder last van hebben als ze iets korter zijn. Maar ze moeten ook weer niet te kort worden natuurlijk :)

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 20:24

Rij met 2 schoenen enkel aan de voorhoeven.
Afwisselend met gloves of met cavallo sport (hoeven zijn wat vergroeid door problemen vorig jaar met zijn gezondheid).
De laatste heeft hij aan op het filmpje hieronder:

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:06

Ik wil 4 hoefschoenen voor 1 van mijn ijslanders die enorm gevoelig op alle 4 de hoeven is. Ijzers zijn geen oplossing, en ik denk Duplo's ook niet.
Maar om 'even' 4 schoenen te kopen en erachter te komen dat ze niet passen, word m ook niet.

Als je een passer laat komen, komt die dan met meerdere merken en wie doet dat, ik zou graag pbtje met ideeen ontvangen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:39

Mag ik hier heel even info komen vragen? :)

Bij mijn paard is een schimmelinfectie vastgesteld in de hoef.
DA raadt aan de hoef netjes te houden, te ontsmetten met isobetadine, in te smeren met de gel die zij heeft achtergelaten, de hoef te laten drogen en dan de hoef in een hoefschoen te zetten zodat paardlief wel buiten kan blijven staan op de weide en betonnen stukje grond. (hier en daar ook modder stukje)

Iemand een idee welke schoen hiervoor geschikt zou zijn?

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:50

Marcella schreef:
Anders even kijken/bellen wat hoefschoenenwinkel op voorraad heeft. En anders vast zat andere winkels die powerstraps hebben.

hoefschoenenwinkel had ze inderdaad op voorraad. ik heb de powerstraps nu al eventjes, op het eerste zicht blijven de gloves beter zitten. links-achter zou nog een beetje durven draaien, maar dat is dan ook max 1cm en hij blijft de rest van de rit zo zitten.
Deze namiddag in een verzopen bos door ijzer-aftrekkende-zuig-modder gebanjerd => de schoenen bleven netjes zitten, hoewel ze hier en daar wel even liep te soppen als ze weer op het droge kwam. En na afloop had ik de indruk dat de schoenen vacuum getrokken waren, want ik kreeg die ondingen amper af! :') Handig met je handen vol blubber.

Ik hoop dat we nu goed vertrokken zijn met de hoefschoenen!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:31

Mi_Amore schreef:
Iemand een idee welke schoen hiervoor geschikt zou zijn?

Even de maat van de voeten nemen. EasyBoots kun je iig dagen achtereen aan laten (zelf ervaring).

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 13:19

Ik heb ook wel goede ervaringen met de easyboot epic om op de weide.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 07:56

Ik heb juist geen goede ervaringen met de epic omdat mijn pony eens bij het gaan liggen, of beter daarna bij het opstaan, met de sluitingen van de schoenen in elkaar is blijven haken.

Voor schoenen 24/7 aan (of in ieder geval zo lang dat er ook een slaap/lig periode in zit) is het beter schoenen te kiezen die goed sluiten (zodat er geen steentjes oid in kunnen, ook weer bij het gaan liggen en met de hoeven zijdelings over de grond schrapen als het ware), die geen erop liggende / uitstekende sluitingen hebben zoals een epic en die uiteraard goed passen (niet snel drukplekken geven).

Ik vind zelf de RX van easyboot hier erg geschikt voor (zacht materiaal, makkelijk aan te doen, en niet zo zwaar) (is ook een therapeutische hoefschoen), maar gebruik zelf inmiddels ook de Cavallo sport schoen hiervoor.