En om het toch wat luchtig te houden: ik heb gisteravond besloten nooit een crimineel te worden. Een dode pony is al mega zwaar om te verplaatsen. Sorry voor de wrange grap, maar dat was door de spanning een van de rare dingen die ik eruit flapte.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ElCamino schreef:Shenavallie:Dit was de enige juiste beslissing!!!Heel veel sterkte ermee. Heel soms denk ik wel eens dat mensen gewoon té lang doormodderen met een steeds opnieuw bevangen paard en durven ze de beslissing niet te nemen..... en soms is het gewoon klaar. Ik vind je heel dapper en in het belang van je dier denkend!!! super.
Stal_Fiore schreef:Ik ben gisteren bij de kliniek geweest voor controle.
Ze is goed afgevallen, weegt nu 527 waar ze op 29 december nog 542 woog. Dus in 8 weken 15 kg kwijt. Echt super!
Ook liep ze de laatste paar dagen steeds wat beter en gisteren verbaasde me ze helemaal. Na de bekapbeurt en ijzerwissel liep ze zeker een stuk beter.
Ze liet ons wel even schrikken tijdens het bekappen. De onsteking is zo ver uitgegroeid dat deze nu in het stuk zat waar bekapt werd. Het leek even zo alsof het hoefbeen door de zool was gekomen... maar bij nadere inspectie bleek dit gelukkig niet zo te zijn. Heb er eventueel voor de geïnteresseerden wel een foto van.
Ze was ook helemaal niet gevoelig tijdens het bekappen, dus dat was ook een goed teken.
Op naar herstel!
hagelslag schreef:@kyno,
Heerlijk hea als ze weer even gewoon mee kunnen?
Zo hebben wij afgelopen zaterdag haar aan het "werk" gezet.
Het enige wat we hebben veranderd, tijdens het wandelen het tuig erop en het hoofdstel erop en eh ja.... Dan zo gaan wandelen en haar laten lopen waar ze wil....
@caaatje,
Als ze hoefbevangen zijn door cushing helpt het natuurlijk wel.
Ik ben fan van bloedzuigers wat in vorige post van mij wel te lezen is...
Caaatje schreef:hagelslag schreef:@kyno,
Het enige wat we hebben veranderd, tijdens het wandelen het tuig erop en het hoofdstel erop en eh ja.... Dan zo gaan wandelen en haar laten lopen waar ze wil....
@caaatje,
Ja volgens de waardes heeft ze geen Cushing maar als je naar haar kijkt kan het bijna niet anders.
Bloedzuigers, ik ga het eens opzoeken of er therapeuten zijn in de buurt die dat gebruiken
hagelslag schreef:Caaatje schreef:
@kyno,
@caaatje,
Ja volgens de waardes heeft ze geen Cushing maar als je naar haar kijkt kan het bijna niet anders.
Bloedzuigers, ik ga het eens opzoeken of er therapeuten zijn in de buurt die dat gebruiken
Slmt9 schreef:Ik ga mee met Hagelslag. Ik moest van Den Hoek de leverkuur pas weer doen als hij er beter bij liep, bij mijn paard triggerde het zelfs zn hb. Ij geloof pas 8 maanden later dat we met de lever aan de gang gingen.
Ik zou een modderplaatsje maken zodat je paard naar behoefte koel kan staan. Zelf koelen vond mijn paard absoluut niet fijn.
hagelslag schreef:Slmt9 schreef:Ik ga mee met Hagelslag. Ik moest van Den Hoek de leverkuur pas weer doen als hij er beter bij liep, bij mijn paard triggerde het zelfs zn hb. Ij geloof pas 8 maanden later dat we met de lever aan de gang gingen.
Ik zou een modderplaatsje maken zodat je paard naar behoefte koel kan staan. Zelf koelen vond mijn paard absoluut niet fijn.
En het is zooooo moeilijk om niet te veel te willen doen in het begin...
Je wilt zo graag het beste, en het beste is hooi+water + voeten koelen
hagelslag schreef:Hier heeft iemand een paar reacties geleden gezegd dat 30 minuten voldoende zou moeten zijn.
Hoe staat het nu dan ervoor met de rode bloedplaatjes? Hoelang geleden dat dat slecht was? Is haar tandvlees etc nu wel weer roze?
Bedenk wat je aan suikers kunt weglaten.
Ivm bloedzuigers kun je je aan een therapeut wenden, eventueel ook je dierenarts navragen wat hij zegt.
Ivm bloedverdunners weet ik niet precies hoe of wat....
Hier kwamen layka haar beste vrienden weer.
Ahhoewel vandaag waren ze geen vrienden meer.
We hebben weer 3 bloedzuigers laten aanzetten ivm haar pees
Maar schijnbaar heeft ze al zoveel minder last van haar pees en had ze eigenlijk geen zin erin.
De vorige x bleef ze super braaf stilstaan en dit keer was ze toch weer licht geïrriteerd....
Oftewel dit was voor nu de laatste x.
Sowieso loopt ze wel aardig goed dus we zullen 't zien