nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:41

Romy1234 schreef:
Ik kom even binnen vallen hoor, aangezien hier een hoop bokkers zitten die ervaring met hoefschoenen hebben.
Ik wil graag voor het eerst hoefschoenen aanschaffen, enkel voor omdat paardlief geen hoeven meer over houd en dr ijzers telkens af trapt.
Ik rijd zo een 4x per week recreatief en gaat mij in eerste instantie alleen om het rijden, maar hoeven zijn brokken uit en groeien amper door.

Wat raden jullie mij aan?

Dat is heel erg afhankelijk van de maat en verhouding van de hoeven, de stand en hoge of lage hielen en heeft je paard een teer huidje of last van mok, of valt dat mee?

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 00:38

Delphi2 schreef:
Ashkerlon schreef:
Renegades hoor ik te vaak negatieve ervaringen over. Rode hoefballen, kabeltjes die breken,...
Kwestie van afstanden: mijn paard is 18, dus hoger dan 60km ga ik niet met haar.

Easyboot heb ik simpelweg geen vertouwen meer in. Ik kijk iedere 100m of die dingen nog wel juist zitten. En ze laten niet veel verandering in de hoeven toe.
Powerstraps heb ik niet geprobeerd, wel sporttape.

Ik heb zelf alleen maar goede ervaringen met de renegades en ook in mijn kennissenkring veel renegades in gebruik waar iedereen wel positief over is. De cavallo trek is behoorlijk grof, en hoog kan irriteren in de kootholte en bij lage verzenen kan je ze beter niet gebruiken. De Equifusion performance is best lastig aan en uitrekken met de riempjes, dan zou ik voor de Equifusion Ultimate gaan dat is zeker in de kleinere maten (t/m 14) een hele fijne schoen.

Renegade bevalt me eigenlijk ook niet vanwege de maten. Er zijn andere merken die veel beter aansluiten op wat ik opgemeten heb. (gemiddeld 13cm lengte, 12cm breed) Dan valt ze bij Renegade midden tussen 2 maten en ze zijn wat duur om dan maar te gaan gokken dat ze goed gaan passen. Ook in combinatie met de negatieve ervaringen die ik hoor.
Equine Fusion zou haar volgens de maattabel beter passen en dit zelfs doorheen haar hele bekapcyclus. Ultimate spreekt me niet aan door de velcro flapjes aan de zijkant. Mijn paard strijkt nu en dan een pas. Niet vaak, maar in mijn ogen voldoende om die velcro te lossen als ze hem 2 à 3 keer goed raakt. De performance werkt met bandjes die niet zomaar los te strijken zijn. Nu met de gloves moet ik achteraan peesbeschermers aandoen omdat ze anders thuis komt met wondjes op haar kogels, door de uitstekende schroeven van de gaithers. Het is niet dat haar kogels open liggen, hoogstens 1 of 2 krassen na een rit van een paar uur, maar elke kras is er toch ene te veel.
Dat de performance wat moeilijker aan te trekken is stoort me niet. Dan is hij in ieder geval moeilijker kwijt te geraken ook. En mijn paard staat heel netjes stil als ik aan haar hoeven loop te prutsen, dus ik heb alle tijd van de wereld.

DubbelFun

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 09:17

@Ashkerlon : die wondjes van de gaiters heb ik dus ook. Dus idd ook verplicht kogelbeschermers aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 09:18

Delphi2 schreef:
Romy1234 schreef:
Ik kom even binnen vallen hoor, aangezien hier een hoop bokkers zitten die ervaring met hoefschoenen hebben.
Ik wil graag voor het eerst hoefschoenen aanschaffen, enkel voor omdat paardlief geen hoeven meer over houd en dr ijzers telkens af trapt.
Ik rijd zo een 4x per week recreatief en gaat mij in eerste instantie alleen om het rijden, maar hoeven zijn brokken uit en groeien amper door.

Wat raden jullie mij aan?

Dat is heel erg afhankelijk van de maat en verhouding van de hoeven, de stand en hoge of lage hielen en heeft je paard een teer huidje of last van mok, of valt dat mee?

Paard heeft geen mok en ook nooit gehad maar volgens mij wel licht gevoelig huidje. Volgens mij redelijk lage hielen en de hoeven zijn voor haar stokmaat redelijk klein, momenteel heel erg kort afgesleten en afgebrokkeld :(

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 11:04

Je zou kunnen kijken of ze in de renegades past, dat zijn erg fijne schoenen.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 20:42

PBT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:39

Wij gebruiken al jaren naar volle tevredenheid de Renegades voor onze quarter van 9 jaar. Hij heeft een zijden huidje en de hoefballen zijn nog nooit kapot geweest. Belangrijk is wel dat de hoeven goed bekapt zijn. Op de site van Renegade geven ze dat ook aan. Ik kan me zo voorstellen dat, als de hielen te hoog zijn, de hielstukken niet lekker zitten. Die vragen om een natuurlijke hoefvorm. Ik vijl de hoeven wekelijks bij!
Wij hebben wel eens een kabeltje kapot, maar dat is goed te vervangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 10:38

Dank jullie wel voor het advies, zal er eens naar gaan kijken wat het beste voor mijn paardje is :)

PBT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 13:21

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 09:55

Zijn er in Limburg nog mensen graag hoefschoenen willen aanschaffen en verschillende merken willen passen? Ik ga waarschijnlijk in het weekend van 27/28 september richting zuid-limburg voor een aantal passesies. De datum staat nog niet vast, heb je interesse stuur even een PB.

Anker_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 22:43

Ik kom hier even binnenvallen.

Ik zoek tweedehands Easyboot Epics, maar ik twijfel tussen maat 1 en 2. Is er toevallig iemand in de buurt van Zwolle die een van beide maten heeft en ze een dag kan missen zodat ik kan passen? Een schoen is genoeg en ik ben er voorzichtig mee. Eventueel zouden gewone Easyboots of Bares of Edges ook kunnen, want die hebben dezelfde maatvoering, toch?

Zijn er hier ook mensen met ervaring met de Bare en de Edge? Hoe bevallen die ten opzichte van de Epics?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 22:52

Xanne schreef:
Ik kom hier even binnenvallen.

Ik zoek tweedehands Easyboot Epics, maar ik twijfel tussen maat 1 en 2. Is er toevallig iemand in de buurt van Zwolle die een van beide maten heeft en ze een dag kan missen zodat ik kan passen? Een schoen is genoeg en ik ben er voorzichtig mee. Eventueel zouden gewone Easyboots of Bares of Edges ook kunnen, want die hebben dezelfde maatvoering, toch?

Zijn er hier ook mensen met ervaring met de Bare en de Edge? Hoe bevallen die ten opzichte van de Epics?

Bare is niet meer te koop

Anker_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 23:09

Tweedehands kom je ze nog wel tegen. Maar dat hij uit het assortiment is zegt wellicht iets over hoe de schoen beviel?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 07:24

Ik vond de bare beter dan het epic of normale easyboot model.ik had wel andere sluiting er op.maar de onderkant van de bare beviel mij veel beter.nu is de bare er wel uit maar nu hebben ze de easyboot en epic met de onderkant van de bare gemaakt.dus is maar net hoe je het bekijkt dus,denk dat onderkant van de bare beter was en het sluit systheem van de easyboot epic beter was.

Anker_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 14:11

Dankjewel voor de info, Keona.
Mijn voorkeur gaat uit naar Epics, maar als ik een voordelig paar Bare of Edge langs zie komen neem ik die ook in overweging.
Ik zoek trouwens ook nog een paar in maat 4, dus mocht iemand nog Epics hebben liggen in maat 1,2 of 4, laat het me weten als je er vanaf wilt!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 14:12

Xanne schreef:
Dankjewel voor de info, Keona.
Mijn voorkeur gaat uit naar Epics, maar als ik een voordelig paar Bare of Edge langs zie komen neem ik die ook in overweging.
Ik zoek trouwens ook nog een paar in maat 4, dus mocht iemand nog wat hebben liggen in maat 1,2 of 4, laat het me weten als je er vanaf wilt! Liefst Epics.

Als je 2de hands bare tegen komt kun je er een epic sluiting op zetten mocht je die sluiting niks vinden.

Anker_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 14:35

Oh, dat is ook wel een optie. Dan is er eigenlijk geen verschil meer met de huidige Epic?
Als je de gewone Easyboots uitrust met gaiters en comfort straps, eindig je dan ook met Epics, of zijn er toch verschillen?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 14:40

Xanne schreef:
Oh, dat is ook wel een optie. Dan is er eigenlijk geen verschil meer met de huidige Epic?
Als je de gewone Easyboots uitrust met gaiters en comfort straps, eindig je dan ook met Epics, of zijn er toch verschillen?

Bij de standaard easyboot hoef he er alleen een gaiter op te zetten.ik probeer het meestal bij mijn paarden of het zonder gaat,lukt dat niet zet ik er een gaiter op.voor de rest hoef je niks te veranderen

Anker_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 14:44

Dan heb je alleen die puntjes nog die op de hoefwand duwen, daarom zou ik de gewone strap vervangen door een comfort strap.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 14:51

Xanne schreef:
Dan heb je alleen die puntjes nog die op de hoefwand duwen, daarom zou ik de gewone strap vervangen door een comfort strap.

Je hebt daar kapjes voor of je kunt ze plat slaan of wat jij zegt inderdaad

Anker_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 15:01

Ik wist niet dat daar ook kapjes voor waren. Mooie bouwpakketten zijn het toch!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 15:05

Xanne schreef:
Ik wist niet dat daar ook kapjes voor waren. Mooie bouwpakketten zijn het toch!

Ja hahaha

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:11

Ik ben zeer tevreden over de epics en gloves. Helaas is Zwolle niet echt in de buurt, maar anders had je die van mij wel even mogen passen. Op het moment even de gloves helemaal op aan het rijden en dan gaan we weer verder met de epics.

Anker_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 14:03

Wat jammer dat we ver bij elkaar vandaan wonen, Marcella.
Gloves spreken mij ook erg aan, maar ik wil wat kunnen spelen met pads en dan zijn Epics geschikter. En bij Gloves komt de maat natuurlijk nog nauwer, ben bang dat ik dan aan het kopen en verkopen blijf voordat ik de juiste maat te pakken heb!

Leetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 17:02

Ik heb voor mijn haflingerruin met gevoelige hoeven de equine fusion ultra gekocht. Ze passen prima, vind ze ook echt goed zitten.
Echter hij loopt er niet lekker mee. Niet kreupel of kort, maar heel zoekende naar de berm, sloom lopen.
Terwijl hij zonder prima over glad asfalt loopt, doet ie dit dus niet met de schoenen.

Ik heb het wel even doorgezet/ geprobeerd, maar na een keer of 6 geen verbetering.
Hoe is jullie ervaring hiermee? Zijn er paarden die er echt aan moeten wennen of wordt dit hem gewoon niet voor mijn haf?