Ik geef mijn 17 jarige Hannoveraan van 1.80 Osteo-Glycan vanwege de artrose, werkt goed! Devil's Relief en glucosamine van verschillende merken sloegen niet voldoende aan.
Zag dat Osteo-Glycan nog niet is genoemd in dit topic.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
maatje31 schreef:Ik ga mijn paard Glucosamine geven in poedervorm en het lijkt mij dat het meeste Poeder weg geblazen wordt .....witte neus als gevolg.........paard aan het witte poeder![]()
Hoe doen jullie dat?
thillie schreef:Ook ik meld mij hier. Mijn 3,5 jarige quarter had artrose idd had want ze is er 5,5 week geleden aan geopereerd. Het begon in juni toen ze echt giga kreupel liep we waren net begonnen met zadelmak maken toen het naar voren kwam. Kliniek gebeld en foto's laten maken conclusie artrose rechtsachter in het kroongewricht. Mijn wereld stortte in. Ik had 2 opties dat was opereren of in laten slapen. Dat is natuurlijk niet even een keuze die je zo maakt. Haar eerst op pijnstillers gezet en lekker in het land laten lopen. Vervolgens voor een second opinion gegaan naar een andere kliniek. Daar zeiden ze hele andere dingen namelijk dat in laten slapen geen optie was want het gewricht kon uit zichzelf aan elkaar groeien hoe lang dat ging duren konden ze mij niet vertellen. Laten opereren vonden ze geen optie. Dus maar weer op het land gezet tot ze vaak op 3 benen liep. Vervolgens nog 2 klinieken benadert en emmeloord was heel duidelijk. Als ik het geld en de tijd ervoor over had dan zou ik haar zeker moeten laten opereren. Dat is dus 18 november gebeurt in emmeloord. Het kroongewricht is namelijk 1 van de weinige gewrichten wat ze vast kunnen zetten. Ze hebben het kraakbeen verwijdert en het gewricht vast gezet met een pen en verschillende schroeven. Ze heeft 2 weken gips om gehad en 3 weken stevig verband. In totaal heeft ze 3 weken in de kliniek gestaan. Maandag het verband verwijdert en mijn mond viel open van verbazing hoe ze er zonder steun op liep. Meerdere mensen hebben mij voor gek verklaart want voor dit geld had ik ook een nieuw gezond paard jep maar niet dit paard waar ik een ongelofelijke band mee heb. Wat ik met dit verhaal wil zeggen is dat artrose zeker niet het einde hoeft te betekenen. Kijk verder naar mogelijkheden en informeer bij meerdere klinieken. Veel klinieken durven deze operatie niet aan omdat het een relatief nieuwe operatie in NL is.
Sorry voor het lange verhaal.
Maris schreef:danielleV78 schreef:Weet niet of ik t hier heb gelezen. Of ander topic.
Over lijnzaadolie dat dat goed is voor artrose bij paarden.
Lijnzaadolie bevat omega 3 vetzuren, die werken ontstekingsremmend. Daarom idd goed voor artrose en ook bij spierstijfheid oa. .
SanneJas schreef:Ik wist niet dat je een paard er aan kan laten opereren.
Het kan dan ook niet meer terug komen?