Gimli_ schreef:Ik zou eerst de oorzaak van het schrapen achterhalen.
Komt je paard voldoende buiten?
Scherp

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AniqueN schreef:Bedankt allemaal voor alle reacties, ik heb inmiddels in ieder geval besloten dat ik t/m dinsdag kijk of ze er zo goed op blijft lopen, di. beslis ik of er weer ijzers onder moeten komen of niet.
Antheman schreef:Maar dat hoeft ook niet, je kunt je rijden erop aanpassen, dan maar een keer minder over de straat, pak de berm, neem een andere route, ga een keer wat anders doen. Je kunt ook schoenen overwegen ter overbrugging.
Het lijkt me logisch dat een paard moet wennen aan blootvoets lopen als hij al tijden op ijzers gelopen heeft.
Net zoiets als naaldhakken versus Crocs ofzo![]()
Maar pijn is niet nodig. Helaas roepen veel mensen dat ze hun manier van met het paard omgaan, niet kunnen veranderen, want die en die wedstrijd moet gereden worden. Mijn inziens gaat het niet om kunnen, maar om willen.
hempy schreef:er zijn ook hoefschoenen in de handel! en je gaat je paard niet expres martelen door onnodig over kiezels te lopen.
scoxxx schreef:hempy schreef:er zijn ook hoefschoenen in de handel! en je gaat je paard niet expres martelen door onnodig over kiezels te lopen.
Hoefschoenen zijn een ramp. Geen van 9 paarden lopen lekker op hoefschoenen, zeker niet in hoger tempo.
Ennuh, weekendje Ardennen-training of eh wonen in Zuid-Limburg..... 1 grote "kiezel"-wereld.
Vergroot je wereld![]()
![]()
scoxxx schreef:Ennuh, weekendje Ardennen-training of eh wonen in Zuid-Limburg..... 1 grote "kiezel"-wereld.
Vergroot je wereld![]()
![]()
Citaat:Alle paarden die hier bij ons binnenkomen halen we gelijk van de ijzers af en zij krijgen een hersteltijd waarin we weinig zware inspanning van ze vragen. Als een paard bij ons een jaar nodig heeft om weer sterke hoeven te krijgen dan krijgt hij dat van ons, zonodig met ondersteuning van hoefschoenen. Om je een idee te geven:
Geen enkele van onze paarden loopt op ijzers en er zijn er drie waarvoor we soms hoefschoenen moeten gebruiken (alleen op lange ritten).
Needje schreef:Waarom zou de straal dan uitharden bij een NB paard Slofje?
Hard is minder beweeglijk, en lijkt me dus helemaal niet zo gewenst.
Bij die van mij zijn ze alleen hard in zo'n droge periode als dit. En dan spuit ik ze elke dag flink nat.
Arabesk schreef:scoxxx schreef:Ennuh, weekendje Ardennen-training of eh wonen in Zuid-Limburg..... 1 grote "kiezel"-wereld.
Vergroot je wereld![]()
![]()
de paarden van http://www.spirithorses.be lopen allemaal blootsvoets over de beruchte ondergrondCitaat:Alle paarden die hier bij ons binnenkomen halen we gelijk van de ijzers af en zij krijgen een hersteltijd waarin we weinig zware inspanning van ze vragen. Als een paard bij ons een jaar nodig heeft om weer sterke hoeven te krijgen dan krijgt hij dat van ons, zonodig met ondersteuning van hoefschoenen. Om je een idee te geven:
Geen enkele van onze paarden loopt op ijzers en er zijn er drie waarvoor we soms hoefschoenen moeten gebruiken (alleen op lange ritten).
Slofje schreef:DiekeC, de achterhoeven vind ik persoonlijk er heel mooi uitzien, de voorhoeven vind ik nog vrij hoog..
Gimli_ schreef:Ik zou eerst de oorzaak van het schrapen achterhalen.
Komt je paard voldoende buiten?