nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 05:23

jenn0dv schreef:
Zijn hier ervaringen met het nieuwste model van Equine Fusion, de Ultimate?
Blijven ze goed zitten, ook in de blub? En hoe zit het met dat klittenband, sluit dat nog goed als het nat/vies is?
Ze zien eruit alsof ze heel makkelijk aangaan, maar schijn bedriegt zeker?

Zou willen dat er eens een paar schoenen in shire-maat gemaakt werden! Paard zit op 21cm breedte, niets voor te vinden helaas...

Zo is voor kleintjes ook niet alles te krijgen,maar voor grote echt niks.ja smitjes maar of je die wilt hebben,ik in ieder geval niet

jenn0dv

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 10:11

Die van Smit gaan helaas ook maar tot 20cm, en nee ze zijn niet erg aantrekkelijk...
Ik vraag me af hoe moeilijk het kan zijn, kleinere of grotere maten. Het idee erachter is toch hetzelfde?

Er zijn schoenen voor shires in Engeland, Hoofwings. Ik hoor daar nooit wat over, dus durf niet zo goed!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 10:43

De schoen van de hoofwings lijkt erg op de easy boot, alleen de sluiting is anders.
@jenn: soms moet je gewoon dingen durven proberen. Kijk eens of je ze 2e hands kunt vinden (ebay.uk). Dan is het verlies niet zo groot mocht het niets zijn.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 10:29

Ik moet dit echt even hier delen. Zet advertentie veel gebruikte easyboot hoefschoenen mt 00 kunnen wel nog voir op de weg gebruikt worden.schoenen zijn heel kabeltjes ook nou zit er bij 2 schoenen 1 afdek kapje niet heb hier gewoon altijd mee gereden.want zonder kapje kun je ze gewoon gebruiken.mevrouw heeft foto's gehad en ze heeft ze echt goedkoop over genomen 4 stuks voor 40,- .ik heb gezegt toen ze vroeg of de schoenen nergens gescheurd waren of stuk dat de schoenen goed waren.nu gaat ze mij drijgen dat ze is opgelicht en dat ze get op sites op internet gaat zetten.sorry maar wat is dit nu weer voor iets.ik ben altijd eerlijk tegen kopers en stuur ook alles netjes op.echt schandalig dat mensen zo met elkaar omgaan,ik reageer nu ook niet meer op haar dan zet ze me maar op internet als oplichter. Gr keona

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:32

:?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 13:10

Marktplaats zeker dan ben je nummer 2 die ik ken die als oplichter beschuldigd word. Het word steeds gekker zeker op marktplaats. Maffe mensen heb je toch op deze wereld. 8)7

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 13:44

Hou op over MP, ik had een paar schoenen gekocht - nieuw in doos-. Nou je wilt niet weten wat ik binnen kreeg en vooralsnog geen contact.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 18:05

Ik ben netjes geweest tit dat ze dreigde,toen heb ik geschreven dag en nu ga ik niet meer reageren.nee geloof hier via bokt

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 23:49

Ik overweeg om een ander merk hoefschoenen te proberen, maar ik twijfel nog tussen 2 soorten.
Ik had/heb easyboot gloves. Volgens de maattabel passen de hoeven van mijn paard correct in de maat die ik heb, maar toch blijven ze draaien, schieten ze af in galop, scheurt de gaither af,... kortom: ik ben niet tevreden en ze liggen vaker in mijn kast dan dat ik ze gebruik, want ik vertrouw ze niet meer.

Nu twijfel ik of ik Equine Fusion Performance zou proberen of toch Cavallo Trek Slim.
Mijn paard heeft iets langer dan brede hoeven, bij beide soorten zit een maat waar ze netjes in zou passen.
Ik rij Endurance (de beginnersklasses), als ik in de omgeving van stal de baan op ga, is dit vooral asfalt. Ga ik naar het bos, is dit vaak gecombineerd met diepe blubber op bepaalde stukken. En op wedstrijd weet je nooit op voorhand wat je tegen komt.
Meestal gebruik ik de schoenen de eerste 2 weken na het bekappen om te voorkomen dat de hoeven te kort worden en meteen terug scheef afgesleten zijn. Maar ik zou ze ook graag op wedstrijd gebruiken omdat de afstand gecombineerd met de snelheid te veel slijtage geeft naar mijn gevoel.

Ik weet dus niet welke schoen het meest geschikt is. Bij de Cavallo ben ik bang voor schuurwondjes, aangezien het schoenen zijn die je moet inlopen en ik ze erg onregelmatig gebruik. Bij de Equine Fusion ben ik bang dat ze te veel zullen afslijten op het asfalt (aangezien ze blijkbaar gemaakt zijn om eerder ofroad te gaan, de Ultra zou een betere keuze zijn voor asfalt-kilometers volgens verschillende websites) Cavallo ziet er ook uit als een schoen die gemakkelijk draait?

Pffff.... moeilijk hoor!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 07:45

Ashkerlon schreef:
Ik overweeg om een ander merk hoefschoenen te proberen, maar ik twijfel nog tussen 2 soorten.
Ik had/heb easyboot gloves. Volgens de maattabel passen de hoeven van mijn paard correct in de maat die ik heb, maar toch blijven ze draaien, schieten ze af in galop, scheurt de gaither af,... kortom: ik ben niet tevreden en ze liggen vaker in mijn kast dan dat ik ze gebruik, want ik vertrouw ze niet meer.

Nu twijfel ik of ik Equine Fusion Performance zou proberen of toch Cavallo Trek Slim.
Mijn paard heeft iets langer dan brede hoeven, bij beide soorten zit een maat waar ze netjes in zou passen.
Ik rij Endurance (de beginnersklasses), als ik in de omgeving van stal de baan op ga, is dit vooral asfalt. Ga ik naar het bos, is dit vaak gecombineerd met diepe blubber op bepaalde stukken. En op wedstrijd weet je nooit op voorhand wat je tegen komt.
Meestal gebruik ik de schoenen de eerste 2 weken na het bekappen om te voorkomen dat de hoeven te kort worden en meteen terug scheef afgesleten zijn. Maar ik zou ze ook graag op wedstrijd gebruiken omdat de afstand gecombineerd met de snelheid te veel slijtage geeft naar mijn gevoel.

Ik weet dus niet welke schoen het meest geschikt is. Bij de Cavallo ben ik bang voor schuurwondjes, aangezien het schoenen zijn die je moet inlopen en ik ze erg onregelmatig gebruik. Bij de Equine Fusion ben ik bang dat ze te veel zullen afslijten op het asfalt (aangezien ze blijkbaar gemaakt zijn om eerder ofroad te gaan, de Ultra zou een betere keuze zijn voor asfalt-kilometers volgens verschillende websites) Cavallo ziet er ook uit als een schoen die gemakkelijk draait?

Pffff.... moeilijk hoor!

Als je endurance rijd en de bedoeling is dat je dadelijk ook langere afstabden gaat doen,zou ik toch kijken naar rebegade of dallmer (combi) clogs dit omdat dit schoenen zijn voor onbeperkte kilometers net als de easyboots.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 09:35

En de Easyboots Back Country ??
En heb je bij de Gloves/Gaiter wel eens de Powerstrap gebruikt ??

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 10:56

toch nog een maatje kleinere Gloves proberen wil ook nog wel eens helpen . (dat was voor ons toch dé oplossing, in combinatie met de Powerstrap.)

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:36

Renegades hoor ik te vaak negatieve ervaringen over. Rode hoefballen, kabeltjes die breken,...
Kwestie van afstanden: mijn paard is 18, dus hoger dan 60km ga ik niet met haar.

Easyboot heb ik simpelweg geen vertouwen meer in. Ik kijk iedere 100m of die dingen nog wel juist zitten. En ze laten niet veel verandering in de hoeven toe.
Powerstraps heb ik niet geprobeerd, wel sporttape.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 13:14

een simpel tie-wrapje door de gaatjes die voor de powerstraps bedoeld zijn, werkt ook prima.
Die kun je dan strak trekken op het moment dat de schoenen aan zijn en evt. losknippen om de schoenen weer makkelijker uit te krijgen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 13:21

Trek je het rubber dan niet kapot ?? Tiewrapjes zijn behoorlijk scherp is mijn ervaring.

Overigens had ik vandaag ook 2x een achterschoen uit. Die draaien toch wel meer als de voorschoenen en dat trekken ze niet altijd blijkt. Overigens is de Gaiter daarvan ook iets los en dat helpt ook niet mee natuurlijk.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 13:50

nee, ik had geen problemen met beschadiging door tiewrapjes, maar heb ze ook maar een paar keer gebruikt,
Het is in elk geval een goedkope manier om te kijken of Powerstraps misschien een oplossing kunnen zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 14:01

Dat is zo, ik hou hem iig in gedachten :D

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 14:24

Ashkerlon schreef:
Renegades hoor ik te vaak negatieve ervaringen over. Rode hoefballen, kabeltjes die breken,...
Kwestie van afstanden: mijn paard is 18, dus hoger dan 60km ga ik niet met haar.

Easyboot heb ik simpelweg geen vertouwen meer in. Ik kijk iedere 100m of die dingen nog wel juist zitten. En ze laten niet veel verandering in de hoeven toe.

Waarom dan geen epic van easyboot.ik ben zelf super tevreden over mijn renegade schoenen

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 14:34

Epic zit je ook weer met kabeltjes enzo... Daar ben ik eigenlijk geen fan van.

Die tie-raps kan ik idd nog eens proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 14:47

Ik kom even binnen vallen hoor, aangezien hier een hoop bokkers zitten die ervaring met hoefschoenen hebben.
Ik wil graag voor het eerst hoefschoenen aanschaffen, enkel voor omdat paardlief geen hoeven meer over houd en dr ijzers telkens af trapt.
Ik rijd zo een 4x per week recreatief en gaat mij in eerste instantie alleen om het rijden, maar hoeven zijn brokken uit en groeien amper door.

Wat raden jullie mij aan?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 15:53

@romy: teken de maat over van een natgemaakte hoef op een stuk karton en kijk welk model/merk het beste in de buurt komt.
Alle merken/modellen hebben zo hun voor- en nadelen dus die overweging kun je het best zelf maken. Dat heeft met meer dingen te maken als alleen de pasvorm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 18:47

dank je wel voor de tip, heb echt 0 ervaring met hoefschoenen maar dacht misschien qua kwaliteit of voor het doel dat ik heb jullie misschien tips hebben.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 18:58

Iedereen kan alleen maar aangeven wat in zijn specifieke geval werkt.
Ik heb jaren Old Mac's gebruikt en ben toen over gestapt naar de Easy Boots Glove+Gaiter.
Ik vind ze minder lomp dan de OM, maar ze gaan wel iets moeilijker aan en je moet óf meerdere opvolgende maten hebben om de groei van de hoef te volgen óf je moet zelf af en toe met de vijl aan de gang anders passen ze niet meer.
Ik heb nooit last gehad van schuren bij de EB, terwijl bij de OM ik altijd een stukje schaap in de kootholte moest doen.
De EB's hebben minder last van steentjes die in de schoenen komen, de OM's hadden daar meer last van.
Bij de OM's liep het water van een plas er weer uit vanwege gaatjes in de zoolrand, de EB's lopen vol :D

De OM's met hun leren buitenwerk verrotten als je ze vaak in nattigheid gebruikt, van de EB's scheuren de Gaiters wel eens als je er lomp mee omgaat (kun je los kopen).

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:23

ook ik heb EB ..1 schoen draaide heb op aanraden powerstrip ge[robeerd gaat nu super en ben er zeer tevreden over

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:39

Ashkerlon schreef:

Ik heb zelf alleen maar goede ervaringen met de renegades en ook in mijn kennissenkring veel renegades in gebruik waar iedereen wel positief over is. De cavallo trek is behoorlijk grof, en hoog kan irriteren in de kootholte en bij lage verzenen kan je ze beter niet gebruiken. De Equifusion performance is best lastig aan en uitrekken met de riempjes, dan zou ik voor de Equifusion Ultimate gaan dat is zeker in de kleinere maten (t/m 14) een hele fijne schoen.