Ashkerlon schreef:Ik overweeg om een ander merk hoefschoenen te proberen, maar ik twijfel nog tussen 2 soorten.
Ik had/heb easyboot gloves. Volgens de maattabel passen de hoeven van mijn paard correct in de maat die ik heb, maar toch blijven ze draaien, schieten ze af in galop, scheurt de gaither af,... kortom: ik ben niet tevreden en ze liggen vaker in mijn kast dan dat ik ze gebruik, want ik vertrouw ze niet meer.
Nu twijfel ik of ik Equine Fusion Performance zou proberen of toch Cavallo Trek Slim.
Mijn paard heeft iets langer dan brede hoeven, bij beide soorten zit een maat waar ze netjes in zou passen.
Ik rij Endurance (de beginnersklasses), als ik in de omgeving van stal de baan op ga, is dit vooral asfalt. Ga ik naar het bos, is dit vaak gecombineerd met diepe blubber op bepaalde stukken. En op wedstrijd weet je nooit op voorhand wat je tegen komt.
Meestal gebruik ik de schoenen de eerste 2 weken na het bekappen om te voorkomen dat de hoeven te kort worden en meteen terug scheef afgesleten zijn. Maar ik zou ze ook graag op wedstrijd gebruiken omdat de afstand gecombineerd met de snelheid te veel slijtage geeft naar mijn gevoel.
Ik weet dus niet welke schoen het meest geschikt is. Bij de Cavallo ben ik bang voor schuurwondjes, aangezien het schoenen zijn die je moet inlopen en ik ze erg onregelmatig gebruik. Bij de Equine Fusion ben ik bang dat ze te veel zullen afslijten op het asfalt (aangezien ze blijkbaar gemaakt zijn om eerder ofroad te gaan, de Ultra zou een betere keuze zijn voor asfalt-kilometers volgens verschillende websites) Cavallo ziet er ook uit als een schoen die gemakkelijk draait?
Pffff.... moeilijk hoor!
Als je endurance rijd en de bedoeling is dat je dadelijk ook langere afstabden gaat doen,zou ik toch kijken naar rebegade of dallmer (combi) clogs dit omdat dit schoenen zijn voor onbeperkte kilometers net als de easyboots.