Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Shenavallie schreef:@ Petra_O: Hij krijgt nu een paar dagen zijn max dosis per dag in drie delen en hij lijkt het ietsiepietsie beter te doen. Zaterdag stond ik nog op het punt om de VA te bellen om de knoop door te hakken, maar mijn man vroeg me het toch nog even aan te zien. Hij loopt echt heel voorzichtig, maar het gaat nu ietsje beter dan van het weekend. Hopelijk een stijgende lijn!
hagelslag schreef:Fijn dat ze het eet!!
Geef je verder nog iets behalve hooi?
Stal_Fiore schreef:Mijn paardje krijgt sinds de bevangenheid ook graszaadhooi. Gewoon bij de Fourage handel uit de buurt.
Eerst at ze het slecht, maar nu ze weet dat dit t enige is wat ze krijgt, eet ze het goed.
Ze krijgt 6kg per dag, verdeeld over meerdere porties. Erg weinig, ik weet t. Ben begonnen met 8 kg, maar ze viel niet af. Toen 7 kg, nog minimaal. Nu met 6 kg gaat het goed.
Uiteraard gaat ze op den duur een mix krijgen van weidehooi en graszaadhooi.
Morgen moet ik naar de kliniek weer, spannend.
Vond haar vandaag wel weer een stukkie beter.
Marjo89 schreef:hagelslag schreef:Fijn dat ze het eet!!
Geef je verder nog iets behalve hooi?
Magnesium en een vitamine brokje. Verder niks.
Morgen ga ik weer weken. Ben zeer benieuwd hoe dat dan gaat met Nicky. Van de week zag je na het eten van het oude hooi gelijk een dag later de verslechtering in het lopen.
Wel krijgt ze nu nog 2 x daags 0,2 equipalazone. Dat is eigenlijk niks meer. Morgen wil ik proberen of ze naar 0,2 kan een keer daags.
Merk dat ik het erg spannend vind om te stoppen. Herkenbaar?? Bij anderen ??
Stal_Fiore schreef:Welke schoenen heb je Marjo?
Die van mij staat op ijzers, maar zit er over te denken om een soort van second opinion aan te vragen bij iemand die voorstander is van blootsvoets (met schoenen).
Hebben jullie tips wie ik daarvoor het beste kan vragen?
hagelslag schreef:Misschien toch nog even weg laten. Onbedoeld kunnen ze dit verkeerd omzetten.
Fijn dat het nu wel stabiel blijft
Marjo89 schreef:hagelslag schreef:Misschien toch nog even weg laten. Onbedoeld kunnen ze dit verkeerd omzetten.
Fijn dat het nu wel stabiel blijft
Ja kan het eens ff aankijken. Ik had weer hooi geweekt ruim 45 min. Is dat lang genoeg?
Ik twijfel echt enorm of de suikers er wel uit gaan
Ik had mij een maand vergist in de datum voor de tandarts haha. Oeps. 23 maart ipv februari.
Kyno schreef:Ik vond het afbouwen idd ook heel spannend, maar tot nu toe ben ik zoooo blij met hoe het gaat! Al 1,5 week geen equipalazone meer, en ze beweegt uit vrije wil toch echt behoorlijk veel door de paddocks. Krijgt ook weer praatjes. Heerlijk!