Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Meneer was helemaal wit, ook z'n hele hoofd tot achter z'n oren
Dus hij heeft wss heerlijk liggen rollen 

(achter die schutting ligt dus ook al een pad van tegeltjes en daar hangt ook een hooitnet)
Ik denk dat ik je binnenkort ga na-apen. Wil ook zand laten komen om een pad naar de weg te kunnen maken en dan wil ik meteen op het verharde zand gooien. Dan kan Grietje ook wat meer scharrelen hoop ik.
Ze heeft nu een halve plak (dit zijn wel erg dikke) gewoon hooi en de rest graszaad, dus uiteindelijk zal ze het wel ophebben. lolclub schreef:Jannepauli schreef:De prijs blijft hetzelfde, dus da's een mooie meevaller!
Wel maakt hij eerst z'n nog liggende voorraad op ( de zakken met een zwart-wit foto) - de nieuwe kun je straks herkennen aan een full-color foto erop!
dat is mooi, ik heb net van de week een pallet binnen gekregen met oa 25 zak S&S dus ik zit voorlopig nog wel vast aan de oude voorraad
Hij is er zelf ook wel tevreden mee geloof ik

Ik heb me rotgezocht hier naar geschikt zand (bouwbedrijven, stratenmakers, noem maar op
) maar zat overal grind in en schelpen, of van dat plakzand of stuifzand. Dit wat we nu hebben heeft de boer van iemand waar een stuk land is afgegraven ofzo, komt gewoon hier van Texel diep uit de grond, zit geen rotzooi in en is supermooi zand, ben er echt blij mee
Vond het even spannend of het geen klompjes onder z'n voetjes zou gaan vormen, maar vanmorgen met hoefjes uitkrabben bleef er maar een klein beetje in plakken, geen klompjes 
Dat graszaad wennen ze wel aan hoor!!
Tryggur had eerst ook zoiets van moet ik dát eten?
Maar nu vindt ie het toch wel lekker 

Stukje bij beetje proberen we het steeds een beetje fijner te maken voor hem
Maar het hooi uit de waterbak vissen na het weken kreeg ik elke keer zulllke koude handen van, dus had een paar van die dikke stevige huishoudhandschoenen neergelegd daarvoor, ideaal. Alleen op het land met m'n gewone handschoenen kreeg ik toch evengoed elke keer koude (en natte) handen, dus hou nu gewoon als ik bij Tryggur bezig ben ook die huishoudhandschoenen aan en dan hou ik best wel warme handen
Krijg er wel beetje klamme handjes in, maar ach. Als het echt heel koud wordt ga ik eens proberen met dunne wollen handschoentjes oid er in. Dyonne schreef:lolclub schreef:dat is mooi, ik heb net van de week een pallet binnen gekregen met oa 25 zak S&S dus ik zit voorlopig nog wel vast aan de oude voorraad
Voer jij zoveel? Of koop je het groot in vanwege het leveren?
Hoelang doe je er dan mee?
(en hij is gelukkig weer door de apk gekomen zonder grote kosten, want dat kon ik er nou echt ff niet bij hebben
)

Fijn om te horen
Hij heeft echt een mega dikke vacht alweer, moet echt 'graven' met m'n vingers om te voelen hoe het met de vetjes/ribbetjes zit
Maar hij zit nu volgens mij echt best wel lekker in z'n vel

En ik heb ook nog een Rhino Plus turnout medium (200 grams) liggen voor als het kouder wordt. Dyonne schreef:Hoelang is het voer S&S voer houdbaar/van goede kwaliteit?
Het spreekt mij wel aan, maar geen idee of het hier in de buurt te krijgen is.
En ik heb maar drie pony's die vrijwel geen extra voer krijgen naast hooi, dus vooral voor de vitaminen/mineralen zou het dan wezen.
lolclub, daar noem je wel wat met de Rambo Duo, die is gelijk heel duur.
Ik heb daarom dit jaar voor de combinatie Rhino original gekozen met een 100 grams liner.En ik heb ook nog een Rhino Plus turnout medium (200 grams) liggen voor als het kouder wordt.
Vorig jaar was ze geschoren en stond bijna de hele winter onder 350 grams. (de medium Rhino met eronder een 150 grams Amigo Insulator medium)

lolclub schreef:@Marcella
is voor jouw geschoren fjord 200 grams niet te dun ?
Als wij al een paard scheren hier dan zetten we ze meteen onder dikkere dekken , hierdoor maken ze ook niet zo snel weer haar aan.
Nadeel van scheren is wel dat je met dit weer stapdekken moet gebruiken en dat ze soms zo vreselijk fris kunnen worden
Zo is het echt genieten weer buiten
Wat gek dat de ene wel een wormbesmetting heeft en de ander niet.
Nu even een broodje eten en dan zo weer terug, nog een stukje tegelen, even zien of ik dat stuk achter wat breder maak zodat ie er ook op kan draaien of dat ik aan de andere kant nog een stuk doe zodat ie rond kan lopen want daar is nogal een kuil waar nog een plas instaat. Dan nog even een laagje zand óp de tegeltjes en dan kan ie iig rondscharrelen zonder over de harde grond te moeten

Jannepauli schreef:Zoooooo...... wat een heerlijke dag vandaag! Lekker koud, stralend zonnetje. De velden zijn hier nog spierwit - laat iemand van jullie de paarden op het bevroren gras?
Jannepauli schreef:LC: kun jij even een rekensommetje voor me maken? Hoeveel moet ik Pauli en Jilske nu gaan voeren volgens de instructies op de (oude) S&S zakken? Pautje zit tegen de 700 kg, Jils tegen de 600 kg..
Jannepauli schreef:Dekens: ik had vroeger ook Rambo's maar aangezien die qua maat niet verder gaan dan de Large ( 205) passen ze niet, tenzij je paard kompleet opgesloten zit en daardoor schuurplekken krijgt.
) Jannepauli schreef:En een laatste nieuwtje: de wormeitelling is binnen: Jilske heeft een bloedwormbesmetting, Pauli is helemaal 'schoon'.. Ik moet Jils gaan behandelen met Equest Pramox ( voor de zekerheid dus ook tegen lintworm), Pauli hoeft niks en pas weer laten testen in April 2011.