AniqueN schreef:Hallo allemaal, ik kom even een beetje aso binnen vallen (Sorry daar voor), maar ik zit met een dilemma en ik ben heel benieuwd naar de mening van de mensen in dit topic, jullie klinken deskundig.
Mijn paard staat sinds een tijd achter zonder ijzers en dat gaat super goed! Nu had ik met mijn hoefsmid besproken dat ook haar voor-ijzers er af zouden gaan, even wat laten doorgroeien en vandaag zouden de ijzers er af gaan.
Jammer genoeg werd ze een maand geleden een beetje ongerelmatig rechts voor. Om een lang verhaal kort te maken: er zijn foto's gemaakt, die zijn super goed (gelukkig). Nu is het advies van de dierenarts: rijden, in conditie houden, maar veel rechtuit, hij denk dat het een verdraaiing is geweest, waardoor ze wat last van een pees heeft gekregen (heel minimaal), die een beetje sluimerend opspeelt.
Nu komt alleen het probleem: zijn advies is ijzers met een zooltje, zorgen dat ze goed kan afrollen en het zooltje zou dan dus voor wat minder belasting meoten zorgen.
Dit gaat dus helemaal tegen mijn planning in... Ik wil graag het beste voor mijn paard en ik ben in verwarring. Zijn er mensen die hier iets over kunnen zeggen? Ik wil ook nog met mijn hoefsmid overleggen, maar weet niet zo goed wat ik zelf wil. Ze staat nu nog zonder ijzers (moesten er af voor de foto's), is een beetje bekapt en loopt er super op, niet gevoelig of korter dan met ijzers.
Excuses voor het lange verhaal, ik hoop dat jullie me misschien verder kunnen helpen, alvast bedankt!
Is je paard ondertussen weer rad?
Want dan snap ik niet waarom een DA ijzers met zooltjes adviseert. Er is niets te zien op de foto. En de DA weet eigenlijk niet eens wat er precies aan de hand was/is. Dan is het wel makkelijk roepen zet maar op ijzers. Maar imo totaal onnodig.
Ik vind dat wel een beetje apart.