nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 05:23

Tancreda4 schreef:
Ik ben pas een easyboot epic verloren.... Net nieuw gekocht (wel 'oud' model, maar dat had niet de reden mogen zijn). Het kabeltje ging al wat raar zitten, waardoor hij wat losser kwam te zitten. Dit heb ik gemaakt (hij ging in het rubbertje hangen, ipv op het witte wieltje zeg maar. Anyway, boel weer netjes op zijn plaats gezet, en daarna paar dagen prima mee gereden. Echter toch wat speling erbij gekomen of iets? Geen idee. Een mooie galop aan het doen toen de boel knapte. De gaiter hing nog mooi aan haar been, de hoefschoen was verloren. Gelukkig geen schade aan mijn paard, maar ik schrok er wel van. Hoefschoen kan ik zo goed als weggooien helaas... ga nog even kijken of ik er wat aan kan maken. Baal echt als een stekker. Helemaal omdat we best ver van huis waren. We moesten nog flink aantal kilometers door het bos terug, vol flinke keien waar ze echt gevoelig op loopt. Geukkig hebben we het zonder teveel kreupele passen terug naar huis gehaald. Had de andere omgelaten vanwege die paden, dus ze heeft wel even 'scheef' gelopen.

Verder super tevreden over de schoenen, behalve dan eventuele afdrukken van de schroeven. Zoek nog steeds een fijne vervanger, maar haar hoeven zijn er te 'raar' voor. Ze heeft flares wat het niet makkelijker maakt helaas. Daar zijn de easyboots zo fijn voor, omdat die die speling wel kunnen geven met zo'n kabel die strakker of losser kan worden gemaakt.

Welke mt heb je

Tancreda4

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 08:50

Maat 3 heb ik.
Het schroefje zat goed, maar hij kabeltje was er net naast gekomen, op het binneste rubber gedeelte zeg maar. Geen idee hoe, want na 1x gebeuren had ik hem teruggelegd. Zal eens kijken of ik er een foto van kan maken, want het uitleggen is lastig :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 09:36

@Tancreda4: toen ik mijn Glove's de eerste keer aan had gelaten op de wei heeft ze waarschijnlijk ook een lompe aktie gehad waardoor de gaiter tot meer dan de helft was ingescheurd. Ik heb toen de verkoper gemailed en ze hebben tegen verzendkosten een nieuwe op gestuurd.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 13:34

Als het schroefje goed zit, kan het kabeltje er niet langs lopen volgens mij.
Wat mij te binnen schoot, was dat het mogelijk een zelf gemaakte epic is (dus gewone schoen met zelf een gaiter op gezet), en dat daarbij het schroefje niet verlengd is. Je moet er dan nl. iets andere schroefjes in draaien als je een gaiter plaatst dan wanneer je zonder rijdt.

Hoe dan ook, balen van je schoen inderdaad.

Kan de glove geen uitkomst bieden? Je kunt daar powerstraps op de bovenkant op zetten om het wat te versmallen tov de onderkant.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 16:31

Tancreda4 schreef:
Maat 3 heb ik.
Het schroefje zat goed, maar hij kabeltje was er net naast gekomen, op het binneste rubber gedeelte zeg maar. Geen idee hoe, want na 1x gebeuren had ik hem teruggelegd. Zal eens kijken of ik er een foto van kan maken, want het uitleggen is lastig :D

Jammer gad nog maatje 2 oud model liggen had je dan kunnen hebben was nog nieuw

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 13:58

interessant topic, ik ga hier deze avond eens rustig de tijd voor nemen om te lezen.

Mijn ijslandertje heeft door het vele wandelen op harde ondergrond korte hoeven gekregen, en ik heb geen zin om elke keer 2 weken verplichte rust te nemen alvorens we weer buiten kunnen. Ijzers zijn een allerlaatste optie, ze staat 24/24 op de wei, is 6 jaar en nog nooit beslagen geweest, ik wil dat graag zo houden.

Afgelopen vrijdag een dagtocht gemaakt waarbij we op sommige stukken door heel diepe modderpoelen moesten. Kleigrond, dus ik denk dat dat wel redelijk trekt aan hoefschoenen. Weet niet of we ze niet zouden verloren zijn tijdens die "zwempartijen". (ik kwam net niet met mijn stijgbeugels aan het wateroppervlak)

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 14:22

Hallo iedereen. Heb gezien dat de topic uit 166pag. bestaat, dus ik vrees dat dat een overvloed aan informatie zou zijn...

Ik heb een heel "simpele" vraag. Ik ben op zoek naar hoefschoenen. Waarom, paard staat zonder achterijzers mee op de wei (wegens veulen), maar blijkt af en toe wat gevoelig te zijn op buitenrit.

Nu zullen hier voldoende ervaringsdeskundigen zitten hoop ik om mij verder te helpen :p
Welke maat heb ik nodig? En welke hoefschoenen zijn het gemakkelijkste? Moeten echt heel makkelijk aan en uit gaan, zonder al te veel in te hoeven stellen en in te lopen.

Dien slechts om max. 3u per week buiten te rijden.

Dit zijn de hoefjes (nog wat vuil..):

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=547D568E

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 086f663d1a

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 9662_n.jpg

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 2404_n.jpg

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 15:58

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 16:16

Eerlijk...? Ik zie door het bos de bomen niet meer. De maat bepalen is ook al moeilijk, denk dat ik de foto's best is in paint zet en wat loodlijnen trek om de maat te checken... :p

Vilar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 16:20

alyel schreef:
Eerlijk...? Ik zie door het bos de bomen niet meer. De maat bepalen is ook al moeilijk, denk dat ik de foto's best is in paint zet en wat loodlijnen trek om de maat te checken... :p

In dat geval kun je het beste naar per mi cavallo mailen, zij helpen daar goed bij.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:05

Meest simpele hoefschoen om aan en uit te doen is de Cavallo.
Klitteband los en klik aan, en net zo ook weer uit.

Maar net als met andere hoefschoenen, ze moeten wel goed passen.

Wat je kunt doen om de maat goed te bepalen is de hoef op een stuk karton zetten en dan strak langs de hoef de omtrek tekenen met een scherp potlood.
Je meet dan de breedste punten.
Je meet verder altijd zonder hoefballen, dus alleen de hoef.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:13

Of de hoef en beetje nat maken en dan op een papier neerzetten

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:20

Thx voor de tips! Ga ik toepassen!

Heb de kans om marquis hoefschoenen te passen ook :-) dus we gaan die is proberen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 09:37

Hoef iets nat maken werkt beter als omtrekken, want met tekenen neem je vaak wel de ballen mee, terwijl die niet nat worden. Als je een natte omtrek hebt kun je die natuurlijk wél natrekken :D

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:16

Je kan toch ook gewoon een schuifpasser of een lat nemen en de hoef opmeten?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:10

Delphi2 schreef:
Ja helaas, ik zal het even voor je navragen ;-)

Had je nog gevraagt

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 07:52

Te koop easyboot mt 2. Het zijn 3 schoenen. 2 ligt gebruikt en 1 nieuw,aan 2 kun je eventueel een gaiter zetten.pb me bij intressen

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 10:08

Ik heb uiteindelijk de marquis hoefschoenen gekocht in maat 2 en deze passen perfect. Nu twee keer een tien minuten ingelopen en paard heeft tot nu toe geen schuurplekken :).
Enige probleem is dat hij met de achterhoeven soms tegen de achterkant van de schoenen aan de voorhoeven strijkt (heb alleen hoefschoenen voor de voorhoeven). Iemand die springschoenen gebruikt bij deze hoefschoenen? Vraag me af of ik een grotere maat springschoenen moet kopen wanneer ze overheen de hoefschoenen moeten.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 17:05

Laurrren schreef:
Ik heb uiteindelijk de marquis hoefschoenen gekocht in maat 2 en deze passen perfect. Nu twee keer een tien minuten ingelopen en paard heeft tot nu toe geen schuurplekken :).
Enige probleem is dat hij met de achterhoeven soms tegen de achterkant van de schoenen aan de voorhoeven strijkt (heb alleen hoefschoenen voor de voorhoeven). Iemand die springschoenen gebruikt bij deze hoefschoenen? Vraag me af of ik een grotere maat springschoenen moet kopen wanneer ze overheen de hoefschoenen moeten.

het zijn ook best lompe schoenen.maar als je daar over heen ook nog een springschoen wilt doen moet je wel een hele grote maat nemen.maar lijkt mij niet echt mogelijk

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 13:20

Volgens de verkoper moet het lukken om er een springschoen overheen te doen.

PBT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 14:39

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 18:32

In de verkoop epic's mt 2 zgan

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 23:11

Zijn hier ervaringen met het nieuwste model van Equine Fusion, de Ultimate?
Blijven ze goed zitten, ook in de blub? En hoe zit het met dat klittenband, sluit dat nog goed als het nat/vies is?
Ze zien eruit alsof ze heel makkelijk aangaan, maar schijn bedriegt zeker?

Zou willen dat er eens een paar schoenen in shire-maat gemaakt werden! Paard zit op 21cm breedte, niets voor te vinden helaas...

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 23:40

jenn0dv schreef:
Zou willen dat er eens een paar schoenen in shire-maat gemaakt werden! Paard zit op 21cm breedte, niets voor te vinden helaas...

Zou wel een gat in de markt zijn... pff, schoenen voor grote paardenvoeten die blijven zitten, niet te vinden ;(

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 23:46

Inderdaad. Ik zit bij sommige merken met mijn 1m54 grote paard(je) al op het einde van de maattabellen... (Ronde hoeven)