Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
henny_w schreef:Jij weet dat ik Hippolyt voer en er erg tevreden over ben maar ik kan er makkelijk aan komen dat scheelt
absque_dubio schreef:Hooi heeft ze natuurlijk!Met voer bedoelde ik geen muslie of bix oid. Hooi heeft ze altijd.
We denken zelf ook dat het dus niet helemaal weg was, maar hoe kan je dat zien? En wat er mee te doen?
Ze heeft een hele grote stal, is normaal een schuilstal. Dus het is niet zo dat ze in een kleine box staat oid. Bak hebben we niet, die is bij de buren.
Kymalin schreef:Volgens de tabel van S&S mag Kylian 6 scheppen per dag, da's 2,5 kg. Dat heb ik lang niet gedaan maar om hem nu goed op gewicht te houden krijgt hij de dagen dat ik rij 4x1,5 schep, en de dag dat ik niet rijd een halve schep minder. Daarmee blijft ie mooi op gewicht en er gebeurt niets engs! René heeft me toen een keer uitgelegd dat het meer kruwvoer dan krachtvoer is en je dus ook anders moet voeren en zelfs tekorten kunt krijgen als je er niet genoeg van geeft.
capopjekop schreef:Ik heb het supplement vital van pavo besteld.
capopjekop schreef:Als ik je goed begrijp Ingrid bedoel je dus dat ze meer op de achterkant van haar hoef loopt, zeg maar ff overdreven?
Isapaardje schreef:Dan geef ik liever iets waarbij ze met een handje WEL voldoende (of redelijk voldoende) van van alles binnen krijgt. Dat was ook een voordeel van bijv. de Hestamix Light van Hippolyt. Heel veel mineralen en vitamines en heel weinig van nodig. Maar daar zit te veel zetmeel in, dus die valt af.