Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Margarita_ schreef:Volgens de dierenarts zijn er geen andere pijnstillers dan buut of metacam.
Ze krijgt nu omeprazol van de dierenarts en hopelijk blijft ze dan eten als ze buut krijgt.
Hebben jullie nog tips wat betreft pijnstillers?
judithM schreef:Waarom niet elke dag een half zakje? Ik vind haar echt niet prettig lopen.
Beter zorgen dat ze zich weer fijn gaat voelen een tijdje die dosering aanhouden.
Dan bijvoorbeeld de ene dag een half zakje en de andere dag een derde zakje. Dit weer even volhouden, dan elke dag een derde en weer even zo laten etc.
Van elke keer weer een terugslag worden ze ook niet beter zei mijn dierenarts altijd.
hagelslag schreef:Ahh das irritant....
Dat kan namelijk helpen het een beetje "armer" te maken...
Citaat:Amerikaans onderzoek uit 2010 naar het effect van weken op de suiker- en kaliumgehalten heeft aangetoond dat 60 minuten in koud water of 30 minuten in heet water leidt tot een suikerreductie van 31%.
Engels onderzoek uit 2011 naar het effect van weken op suiker- en eiwitgehalten heeft aangetoond dat 20 minuten weken leidt tot 5% suikerreductie en 16 uur weken tot 27% suikerreductie. Na 16 uur gaan ook andere waardevolle voedingsstoffen verloren, waardoor aanbevolen wordt om het hooi circa 30 minuten te weken.
Marjo89 schreef:hagelslag schreef:Week je het hooi ook?
Nee. Mijn pony eet geen nat hooi dat kan ik echt op mijn buik schrijven.
Stal_Fiore schreef:Welk hooi van Venhorst voer je?