Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

melody93

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:58

Dat heb ik ook een paar keer geprobeerd maar dan zakt de gel uit de coolpacks helemaal naar beneden.. en vind het dan net zo veel werk als koelen met de slang

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:06

Ik ben het met melody eens. Ik zelf heb ook het idee dat met die ice-packs de benen sneller weer warm zijn dan als je met de slang koelt. Ik maak er ook altijd een kroelmomentje van. Vind hij heerlijk.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:25

Die van equitherm heb ik nog liggen. Nooit meer gebruikt na 1x, wat een prutdingen zijn dat zeg!

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:27

ikke20 schreef:
ik pakte meestal een gewone icepack even doekje op zn been pack derop en bandage omheen bleef lekker koud.

Doe ik ook, lukt goed :j
De gel in het coldpack blijft goed op z'n plaats zitten. De coldpack blijft lang genoeg koud tijdens het koelen waardoor de gel niet kan zakken.
Ik vind koelen me water zo'n verspilling :o

Wij zijn ondertussen ook al 3 maand bezig... nog 1 maand geduld en dan opnieuw een echo.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:51

Nathiie schreef:
ikke20 schreef:
ik pakte meestal een gewone icepack even doekje op zn been pack derop en bandage omheen bleef lekker koud.

Doe ik ook, lukt goed :j
De gel in het coldpack blijft goed op z'n plaats zitten. De coldpack blijft lang genoeg koud tijdens het koelen waardoor de gel niet kan zakken.
Ik vind koelen me water zo'n verspilling :o

Wij zijn ondertussen ook al 3 maand bezig... nog 1 maand geduld en dan opnieuw een echo.

de ik ook gewoon mensen coolpack doekje er om en in 3in 1 beschermer (kan geen goede bandage aan leggen en was op deze manier ook voor mijn schoonvader te doen die haalde hem dan af als ik aant werk was en deed andere om )

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:39

Hier weer even een update van Vip.
(ter herinnering, augustus 2012 beide benen checkligament, voorjaar 2013 weer begonnen met opbouwen en eind december weer gestart in het Z1).
Afgelopen weekend heeft ie zijn laatste punt in het Z1 gehaald, dus binnenkort mag ie met zijn tweede amazone het Z2 in.

Je zou dus kunnen zeggen dat hij genezen is verklaard maar bij mij zit het nog steeds tussen de oren (de angst om.....).
Nu zag ik hem van de week weer met 1 been een beetje staan wiebelen. Phhh, maar weer even in de gaten houden.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 16:33

Hier gaat het revalideren nog steeds voorspoedig maar heb een heel ander soort schrik gehad; 2 weken geleden naar stal geroepen omdat hij koliek had. De VA dacht dat het allemaal wel meeviel tot hij ging opvoelen. Ik stond erbij als verdoofd terwijl hij dingen zei als weinig kans, je moet iemand meenemen om je te helpen beslissen of je wel wil opereren want als hij het al overleeft is hij niet meer dezelfde.....Pfffff wat een nachtmerrie! We waren binnen een half uur in Utrecht en op de een of andere manier bleek het daar allemaal in zoverre mee te vallen dat de anesthesist kon worden afgebeld. Hij heeft 2 dagen op de IC gestaan zonder eten met een muilkorf (zielig!) is 2x gelaxeerd met paraffine en daarna nog 3 dagen op zaal. Nu is het echt net alsof er niks gebeurd is, hij eet alles weer en doet het prima. Vind het maar raar allemaal maar ben blij dat hij er nog is! <3

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:51

@jury: fijn dat het zo goed gaat! Angst blijven houden begrijp ik. Zal blijven zolang je hem hebt denk ik!

@gulpje: gelukkig dat het toch redelijk positief was. Is hij normaal gesproken wat zenuwachtig op de trailer? Helpt vaak als ze koliek hebben om ze te vervoeren. Komt er toch beweging in de darmen. Fijn dat hij weer helemaal beter is!!!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:52

@jury wat gaaf nieuws geloof goed dat het eng blijft
@gulpje jeetje dat is enorm schrikken en gelukkig viel het uiteindelijk mee.

pff hier ook goes geschrokken. was vanavond in de stallen bezig hoor k de paarden gek doen ga kijken zijn ze uitgebroken liepen dus in de hele bak. zag fries wel een rondje draven daarna maar snel gevangen en meteen zn been gekoelt. hij was wel heel mooi dun. hopelijk valt het mee. heb het idee dat hij toch wel wat gekke sprongen heeft gedaan.

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 17:33

Ik heb vandaag voor het eerst, na 3 maanden, op m'n paard gezeten :) we mogen sinds een maand onder het zadel stappen op straat, maar het was er nog niet van gekomen.
We besloten om samen met mijn papa en zijn paard te gaan stappen, met de hoop dat hij wat rustiger zou zijn. De ontspanning was ver zoek en hij heeft ook een aantal keer gesteigerd/gekke sprongen gemaakt... Op het einde werd hij gelukkig iets rustiger... maar was toch blij toen hij terug veilig op stal stond ;)
Daarna natuurlijk goed gekoeld.

@jury: ja, die angst dat de blessure zou terug komen... heb het daar ook wel moeilijk mee!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:57

Even een egopost hoor....na het einschusspootje staat ze nu weer sinds vandaag te hoesten...Ik dacht het eindelijk onder controle te hebben nadat we vorig jaar een hoop gedokter en talloze onderzoeken, medicatie en prednisonkuren verder waren....Als dit soort dingen weer allemaal achter elkaar komen baal ik echt enorm van mn hobby..die dan niet meer als hobby voelt maar als zorgenkindje :o ;(

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:09

Leuk nathiee!! Heerlijk he om dan weer op je paard te zitten.
Ik ga vanaf dinsdag weer. Na ik woensdag met hem en al omgevallen ben.

@esther: jeetje balen zeg. Heel herkenbaar dat alles na elkaar komt. Ik had woensdag ook dat ik dacht als hij nu iets heeft weet ik niet of ik wel doorga. Als het nu langdurig is, denk ik dat hij naar de eeuwige groene weide mag. Gelukkig valt het allemaal mee.
Staat hij nog op stro? Denk dat het veel scheelt kwa stof als je hem daar vanaf haalt. Of is het virus gerelateerd. Tor heeft afgelopen oktober ook gehoest. Toen ik na een week er wel klaar mee was ondanks mijn pogingen hem er vanaf te krijgen naar de veearts gegaan en een bronchiscopie laten maken. Bleek er voedselresten in zijn luchtpijp te zitten, ik maar denken aan een virus. Ook lang aan de ventiplumin, antibiotica en daarna prednisonkuur. Uiteindelijk ondanks het niks met elkaar te maken had, hem toch een tijd op vlas gehad en heeft wel gescheeld. Door het stofvrije hoefde hij niet meer te hoesten en bleef zijn voedsel in het goede gat gaan.

Met zijn wond en dikke sprong gaat het goed. De binnenkant is nog iets dik. Vandaag ondanks zijn pees toch een keer op en meer gedraafd en hij was gewoon goed. Anders had ik morgen een ritje kliniek gemaakt. Verder klei ik zijn sprong in. Neem gelijk zijn pees ook maar weer mee.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 01:03

Wat een gedoe he, eerst dit dan weer dat. Zo herkenbaar! Ik heb me er maar bij neergelegd. Mijne heeft rechtsvoor de blessure en stond steeds rechtsachter met een dik been. Vreemd want druk wordt meestal diagonaal verdeeld. Bleek het door de likemmer in de paddock te komen, teveel suikers om te verwerken...

Tevens een kale plek die niet wegging. Nu toch maar met imaverol gewassen en nu gaat t weer beter. Ben altijd wel van het oplossen met voer ed. Kan je zoveel mee doen! Straks maar een keer een zak care4life ipv cavalor pianissimo vanwege de kruiden die erin zitten.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 08:06

Ze staat al op vlas, heeft een stof en schimmelsporen allergie...ze krijgt ook al nat hooi...

danielleV78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 08:59

ik ben een stille meelezer, wat rot zeg dat je zo pech hebt me je paard.
hopen dat het gauw beter word, ook voor de rest..... ;) :(:)

heb zelf ook een paard met peesblessure aan voor been en artose er ook bij, mijn vraag is mag er wel op.... :o

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:21

@nathiiee gaaaf zeg hopelijk gaat hij zich de volgende keren beter gedragen.
@esther op dit soort momenten heb je gewoon spijt dat je niet bent gaan schaken he.
@liedjuh merk je veel verschil als je hem in de klei zet?
@danielle dat is helemaal lastig.

hier gaat het heeeel langzaam de goede kant op. zn been blijft wat dunner en van de week liep hij aan de longeerlijn in stap al helemaal correct. in draf linksom nog een klein huppeltje maar inieder geval niet meer op 3 benen. rechtsom ging nog wel stukkie moeilijker.

Amber_VZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:07

Esther28: he bah.. daar word je ook niet vrolijk van.
danielleV78: oeii sinds wanneer weet jij het?

ik heb die van mij gister even gefilmt met het lopen, zoals je op het filmpje ziet is die aardig druk haha. Straffen heeft dan absoluut geen zin dan doet die het 10x erger.
https://www.youtube.com/watch?v=ob8KcQZ ... ata_player

en ja hij is geschoren als een giraf :D

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 23:32

whaaaa,wat gaaf geschoren zeg. en lekker druk met lopen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 23:55

Amber, hij haalt typische haflinger dingen uit. Ik zou je toch aanraden hem onder controle te krijgen door bijv een longeerhulp. Die kan ook gewoon aan het halster geklikt worden, wel zo makkelijk.

Amber_VZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 00:29

Ikke20, haha dankje! Ja die dag was die drukker dan normaal, nu gewoon een hoofdstel en hengstenketting om dan gaat het wel.

Peelie, dat het ik geprobeerd maar dat durf ik niet meer.. Ben bang dat hij vast komt te zitten omdat het soms echt hele rare sprongen zijn. Die dag van het filmpje had ik haast en was ik even snel met halster naar buiten gegaan, maar nu doe ik het hoofdstel in en een hengstenketting om. Dan is die aardig onder controle te houden.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 07:12

Oke, als hij op die manier onder controle te hoiden.is, is dat natuurlijk ook prima :j

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 07:58

Ik heb een prijs gewonnen van equicontrol, zo'n thermografische zadelcheck.
Ik ga ook maar eens met met DA overleggen of niet gelijk even zijn voorbenen zal laten doen. Kijken of dat zin heeft.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:59

@amber gelukkig is hij dan beter onder controle te houden.
@jury je kan het altijd laten doen dan zie je vanzelf of het nog een warmtepunt is.

hier ook 1 die behoorlijk gek is. vanochtend even 10 min op straat gestapt met em. wat toch meer dribbelen was. eenmaal terug sprong hij ook nog even op mn voet. pff verder is hij wel lief hoor :P
been varieert heel erg. ene moment is het wat dikker dan weer wat dunner dus der is iniedergeval nog aktiviteit

Amber_VZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:36

Peelie: ja precies, jammer genoeg is het niet de makkelijkste pony dan was het allemaal een stuk makkelijker haha.
jury: gefeliciteerd met je prijs, dat is indd een slim idee. Wat jury al zegt kan je gelijk kijken of er nog een warmtepunt zit.

Die van mij gaat met zijn achterbenen na mijn weten goed, maar zijn voorbeentje heeft echt mijn twijfels. In oktober zijn er een stuk of 7! hoefzweren uitgebroken, die ook bij de kogel zijn uitgebroken. De da had het nog amper meegemaakt. En nu is zijn hoef + kogel de ene dag normale temperatuur en de volgende dag bijna tot gloeiendheet. En alleen op de harde volte linksom kreupel. Hebben jullie een idee? De da gaat er zoiezo 10 maart naar kijken.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:54

hmm vreemd mis toch nog een hoefzweer of een rede voor de hoefzweren?