Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jannepauli schreef:Marcella: jij ook al? Ik vond eergisteren ook een verdraaid stuk ijzerdraad met scherpe punten in Jilske's voerbak.. het moet niet gekker worden!
Wendy15 schreef:Vroegah bij m'n verzorgpony's die accu voor het schrikdraad was ook om de haverklap leeg
Vinden jullie het niet eng met stroom bij water trouwens? Lijkt me ook wel eng als ie er aan gaat lopen trekken/bijten enzo.
lolclub schreef:@JP
Bedankt voor het bellen naar D&H, je hebt niet toevallig ook gevraagd of de prijs ook mee veranderd ?
zo niet, dan zou het dus betekenen dat het verhoudingsgewijs goedkoper wordt om S&S te voeren
Sterkte met zoeken naar je ijzer... neem je kippekop-afhak-bijltje mee om hem los te bikken van de bevroren grond
Jannepauli schreef:Maar ondertussen: ik ga ook weer terug op S&S, ben het steentjes vissen uit de lucerne van Subli nu wel zat.
Jannepauli schreef:De prijs blijft hetzelfde, dus da's een mooie meevaller!
Wel maakt hij eerst z'n nog liggende voorraad op ( de zakken met een zwart-wit foto) - de nieuwe kun je straks herkennen aan een full-color foto erop!
Tuc schreef:Toch kan ik niet slapen, want ik maak me zo'n zorgen over mijn Tucje:
Haar hoeven zien er een beetje raar uit. Misschien dat ik jullie eens een foto kan laten zien.
De ribbels op de bovenkant groeien keurig naar beneden. De witte lijn, zei onze hoefsmid, is duidelijk te zien en er kwam zelfs nog bloed uit (beetje) na het bekappen. Hij vertelde dat ik het in de gaten moest houden, maar dat dit tekenen waren van dat Tuc zwaar hoefbevangen is GEWEEST.
Ik schrok hier wel heel erg van en ben bang dat het weer fout gaat.
Misschien dat jullie eens kunnen vertellen hoe de onderkant van de hoeven bij jullie hoefbevangen pony's eruit zien.
Bij Tuc zit er een soort van bobbel op de zool.
Dierenarts is al heel vaak geweest (paar maanden geleden). Medicijnen al lang afgerond en Tuc galopeert en bokt weer vrolijk rond.
Nu jullie een beetje weten hoe mijn pony ervoor staat, zou ik misschien weer eens advies kunnen vragen.
capopjekop schreef:Mijn graszaadhooi is net gebracht, mijn god wat een pakken zegDenk dat ik daar de hele winter wel mee vooruit kan.
geerke schreef:Nado@...hoe is het met Nado?
DubbelDun schreef:@nado: ik heb me laten vertellen dat een paard met normaal winterhaar het juist kouder heeft met een regendeken op omdat dan de haren plat gaan liggen en er dus minder 'warmte' tussen kan blijven hangen.
Dit wordt onderstreept daar wat ik hier eerder gelezen heb dat met alleen een regendeken het 'kacheltje' harder moet branden om ze warm te houden en ze hierdoor dus meer verbranden. Wat weer gunstig is voor HB-paarden.
Máár omdat die van mij duidelijk aangaf last te krijgen van haar achterkant en érg stijf ging lopen, heb ik er dus maar gewoon weer een 200 grams op gedaan.