geerke schreef:Het is veiliger hooi twee dagen te laten drogen(in nederland..???)
Wij moeten nog hooien (wij hooien altijd laat, pas als het gras in bloei heeft gestaan) en als we dan eindelijk maaien ziet het er eigenlijk al meteen als hooi uit. Toch laten we het meestal nog zo'n 4 à 5 dagen liggen voordat het gepakt wordt.
Isapaardje schreef:In Zwitserland gooien ze het hooi los in de schuren en hebben ze een blaasinstallatie .. dan is 2 dagen drogen kennelijk voldoende om al binnen te halen.
Dat lijkt mij ook een mooie methode! Zo heb je waarschijnlijk ook minder stof in het hooi? Nu moet ik zeggen dat wij ook vaak weinig stof hebben, mijn vader maait op mijn verzoek nooit zo diep en keert ook niet diep, bovendien keert ie minstens 2x per dag. Als ik zag wat voor een stof elke keer weer omhoog kwam toen m'n "buurman" had gekeerd....niet te geloven. Ik maak dan ook altijd een aantekening in m'n hoofd: niet bij hem hooi halen, teveel stof. Of bij leveranciers waarvan ik weet dat er regen overheen is gekomen.
Ik houd alles in de gaten, haha.
Isapaardje schreef:Maar is dat niet misschien net als bij ons? Ik heb eigenlijk ook wel te veel "vet" op plekken waar ik er heel graag vanaf zou willen, maar eh alles gaat eraf, maar niet die plekken.
Maw, ik kan aan mijn lijf ook zien waar dat ene slagroomgebakje komt te zitten

Zou het bij paarden niet net zo kunnen zijn?
Dat idee heb ik eigenlijk ook! Het zijn toch elke keer weer dezelfde plekken waar teveel vet op zit en wat je niet tot nauwelijks wegkrijgt. En het zal ook zeker aan de pony zelf liggen: Victor en Mouse zijn beide te dik geweest, maar Mouse heeft nooit vetbulten gehad en die is nu alweer mooi slank. Victor heeft dus wel vetbulten gehad en die willen maar niet weg.
Ikzelf ben eigenlijk altijd wat te mager geweest, tot ik de dertig passeerde. Dat in combinatie met de ploegendiensten die ik draai, waardoor ik dus onregelmatig eet en zo'n beetje een chronisch slaaptekort heb ontwikkeld, zorgde ervoor dat ik wat vet begon te krijgen...de zg "lovehandles".
Ik ben op de rest van mijn lichaam niet "vet" en een fitnesstrainer zei zelfs dat ik nog wat aan de lichte kant was (ben ik het trouwens niet mee eens). Die "lovehandles" willen er maar niet af, wat ik ook doe en hoe weinig ik ook eet, terwijl ik op andere plekken waar ik wel wat meer vet wil hebben het er weer niet aankomt. (En àls het daar al aankomt, gaat het daar als eerste weer weg
)
mysa schreef:oooh wat een ontzettend leuk filmpje, lig echt dubbel. Mag ik een linkie zetten in het IJslanderforum, daar weten ze dit soort dingen ook erg te waarderen.
Tuurlijk mag dat!