Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Charaz schreef:Ik heb gelezen dat als paarden buut krijgen behandeling met bloedzuigers niet kan klopt dat ?
BarbaraNova schreef:Goedemorgen,
Ik ben toch wel nieuwsgierig geworden naar die bloedzuigers trouwens, waar kan ik meer info vinden of een website ofzo? Gruwel van het idee maar andere kant, heel bizar dat ze er zo van opknappen...dus wekt interesse. bvd vast
CoRiNa1983 schreef:@shenavalie, blijf vooral naar je pony kijken en volg je gevoel. Houden van is loslaten wordt er vaak gezegd maar houden van is ook samen ervoor vechten als er nog een goede wil is om te vechten.
Helaas heb ik zelf geen positief verhaal ik heb mijn mini van 3,5 jaar afgelopen december in moeten laten slapen.
Ze werd eind mei 2020 bevangen en is met tussen periodes even goed geweest.
Ik heb van alles gedaan hoefschoenen, speciaal beslag, imprints, en nog een aantal dingen maar helaas werd het langdurig op de medicatie haar fataal.
BarbaraNova schreef:CoRiNa1983 schreef:@shenavalie, blijf vooral naar je pony kijken en volg je gevoel. Houden van is loslaten wordt er vaak gezegd maar houden van is ook samen ervoor vechten als er nog een goede wil is om te vechten.
Helaas heb ik zelf geen positief verhaal ik heb mijn mini van 3,5 jaar afgelopen december in moeten laten slapen.
Ze werd eind mei 2020 bevangen en is met tussen periodes even goed geweest.
Ik heb van alles gedaan hoefschoenen, speciaal beslag, imprints, en nog een aantal dingen maar helaas werd het langdurig op de medicatie haar fataal.
Wat sneu zeg! vindt het ook echt een heel moeilijk iets hoor, je ziet ze toch liefst door de wei galopperen zonder problemen natuurlijk, bij wijze van!
hagelslag schreef:@corina,
Respect dat je gekozen hebt om te laten inslapen.
Graag wil ik wel inhaken op het stukje medicatie.
De merrie van mijn zusje kreeg metacam voor 500 kilo, ze weegt ca 450 kilo. Toen vermoedelijk 480.
Ondanks de metacam konden ze bloedzuigers aanzetten. Het nadeel is dat ze dan een beetje moeten "nahelpen" dus met een scheermesje al een klein sneetje maken zodat ze direct bloed proeven en dan daar ook zich vastbijten.
Of als de dierenarts ze zelf aanzet, dan nemen ze een beetje bloed uit de halsader en druppen dit op de plek waar ze ze willen laten bijten.
Het bloed smaakt iets minder fijn. De bloedzuiger zullen de eerste x misschien sneller versuft raken vd eventuele pijnstilling.
Maar wij konden daarna echt heel rap zonder pijnstilling.
Dus opzich het kan, maar er moet dan een alternatief gevonden worden
Deze merrie heeft dus ook een kanteling in alle 4 hoeven. Maar nog niet extreem. Plus ze loopt....
En eigenlijk best goed wäre het niet dat haar pees nu weer een klap heeft gekregen rechts achter.
Maar die is ook al weer rustig geworden