Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lolclub schreef:@Wendy
Als ik jouw berichtjes zo lees heb je best een begripvolle en meedenkende stalhouder,
is het niet mogelijk om daar waar de ander pony's staan (bij de stallen) voor aankomende winter net zo'n situatie te creëren als dat Grietje nu heeft ?
Dus een box of ruimte in een kapschuur met een open uitloop zodat Tryggur kan schuilen voor het slechte weer maar zodat hij toch niet het gevoel krijgt opgesloten te staan ?
Ik bedoel, de voorspellingen voor aankomende week zijn niet ideaal met al die vorst en sneeuw en omdat Tryggur eigenlijk nu ook bijna niet van zijn 9 m2 tegeltjes afkomt kan ik me voorstellen dat hij toch ergens droog zou moeten kunnen gaan liggen.
Rubber wordt erg glad hoor, vooral als het nat wordt. Je hebt wel speciale opgeruwde matten maar als er water op komt bevriezen ze toch..
Het slechte weer op zich is het probleem niet, hij heeft een lekkere warme vacht en daar komt geen regen of wat dan ook doorheen, hij heeft het niet koud. Probleem is gewoon de bodem. Hij komt nu nog wel zijn tegeltjes af hoor, maar als de grond hard bevriest wordt dat een probleem..

Wel op een droog stukje zand wat iets hoger ligt 
Dus hij kan wel uit de wind staan schuilen, zit alleen geen dakje boven. Van de boer mogen we er wel een afdakje boven maken, maar dan nog regent en sneeuwt het toch wel in, is namelijk nog een stalgenoot die heeft echt zo'n schuilhokje en dat paard wil er eigenlijk helemaal niet in en dat was vorige winter juist helemaal volgesneeuw omdat het er allemaal in waaide. En omdat Tryggur al zo in paniek raakt op stal zijn we ook bang dat als we iets maken wat dicht is dat hij er toch niet in gaat..
Getver 
Zitten wel een soort 'nopjes' en ribbeltjes op enzo, maar het is veel minder stroef dan de tegeltjes..
Dus heb er net wat graszaadhooi over uitgestrooid en wat modderwater er overheen (beetje) en dat aangestampt, even aangekeken en toen haalde meneer zijn neus er voor op
Dus daar zal ie vanavond niet van gaan eten en is net wat prettiger aan z'n voeten
(hij heeft ook gewoon een vol hooinet om wel van te eten hoor)
En het is echt zo'n koeienboer, maar hij probeert nu wel echt zich er in te verdiepen hoe of wat met paarden enzo. Zo heeft ie dus laatst ook die info avond van BioRon geregeld enzo. Is in overleg ook echt superveel mogelijk, heb het wat dat betreft echt getroffen met waar we staan. Alleen sommige dingen als steeds vragen wanner hij op de wei gaat, of volhouden dat het door eiwit komt en niet door fructaan dat frustreert me soms gewoon even, vooral op momenten dat ik me zelf al wat druk maak 

) dus daar staat hij nu met een vol hooinet. En heb anderhalf uur met een zaklampje (
) zijn zandstukje staan harken zodat het iig niet zo hobbelig bevriest. Ben benieuwd morgen.
Dat is wel héél slecht 
Is heel handig, maar als ik 'm helemaal vol doe dan kom ik de bak al niet eens door zo zwaar
Maar met een halve zak kan ik Tryggur z'n waterbak al vullen dus dat scheelt 
maar die heb ik nog niet op film vastgelegd.
ik ga namelijk meteen hooi geven als ze zo'n aanval hebben; bang voor het gouden hoefje van Image. janouk schreef:http://www.youtube.com/watch?v=QZNWowzuOGY
voor de liefhebbers; rechts in beeld demonstreert de haflinger de helicopter sprong. Helaas al richting de landing, maar zo krijg je een idee. Tegenwoordig kan Image de KWPN deze sprong ook, geleerd van de haflinger![]()
maar die heb ik nog niet op film vastgelegd.
ik ga namelijk meteen hooi geven als ze zo'n aanval hebben; bang voor het gouden hoefje van Image.
oei...je zou er maar opzitten
Daar zie ik geen ex bevanger aan af hoor!
Wat een heerlijke bokkesprongen maken ze!! 

BAH BAH BAH
Hooi wat ik op de grond had gegooid om op te staan had ie volgens mij niet van gegeten, hooinet was bijna leeg, dus hij heeft iig genoeg gehad voor de nacht
Het heeft niet zo hard gevroren dat de grond helemaal hard is, sommige plekken, maar het is iig wel mooi vlak nu (tot je erdoorheen loopt, maar ach
). Heb nu het draadje weer weggehaald, hij ging meteen een rondje, overal snuffelen
Toen vond ie het wel best en ging ie weer lekker hooi knabbelen.
Dat was wel ideaal altijd, want dat maakte hij zelf gewoon open met zijn voeten. Nou doet ie dat bij z'n speciekuip ook wel als het moet
Maar das toch iets minder ideaal.
) of idd een vijverpompje.