[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 13:11

Quebelle schreef:
X_tico, die Pavo mobility ziet er intressant uit. Geef je dit bij of als gewone korrel?

Dit geef ik extra bij z'n voer! Of bedoelde je dit niet?

Quebelle

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 13:32

Nee dat is wat ik bedoelde, dat je dit inderdaad bijgeeft bij z'n gewone korrel :j

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 15:51

Ik wilde graag mijn ervaring met de duivelsklauw laten weten, voor de mensen die dat interessant vinden.

Ik voer het nu al een aantal weken aan mijn 18 jarige haflinger met kogelartrose en hij zit weer heerlijk in zijn vel. Ik geef hem de duivelsklauw in pure vorm samen met zijn Equiflex HA supplement en hij loopt weer helemaal als vanouds. Het werkt echt heel goed bij hem.

Erg fijn om te zien dat dit voor hem verlicht. We hebben de ritjes beperkt met een duur van 1 uur en op een rustig tempo. (hoewel paardje het daar niet altijd mee eens is haha ('t is nogal een snelle jelle))
Hopelijk kan ik hem op deze manier nog heel lang goed houden :)

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:42

iemand ervaring met hoba cultura glucosamine complex?
en wat houd duivelsklauw in en waar koop je dit?

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:43

waar verkopen ze duivels klauw? ook gewoon bij kruidvat oid ?

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 22:52

Perry, duivelsklauw is een natuurlijke pijnstiller en ontstekingsremmer. Het is in gemalen pure vorm of in vloeibare vorm te verkrijgen. Je kan gewoon via google zoeken dan kan je het online bestellen. Het werkt erg goed voor gewrichtspijn. T wordt ook wel no-bute genoemd.
Wel aan te raden om het voor artrose met een goed glucosamine supplement te geven.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 23:39

Ik geef mijn paard dat met pensioen is ook pure duivelsklauw via de dierenarts. Het helpt voor hem heel goed. Online bestellen kan ook. Paardendrogist of op horseflex.nl Hou er rekening mee dat het op de dopinglijst staat en ook niet voor drachtige dieren gebruikt mag worden.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 03:21

En dat het paard op pijnstillers dan staat en dat jij je paard niet gaat over belasten.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 11:05

mijn paard werkt niet meer, maar het helpt hem goed. makkelijker gaan liggen en opstaan etc. Loopt soepeler door de wei en trekt af en toe een sprintje. Duivelsklauw is niet alleen een pijnstiller maar ook een ontstekingsremmer. Het gewricht waar het om gaat is zichtbaar rustiger.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 11:41

Ik zit met een dilemma.. wat te doen? wat is handig ?
Dinsdag komt een hoefsmid van stal ( niet mijn eigen hoefsmid )
Mijn paard staat nu 3 dagen met één ijzer, de andere is er dus af ivbm de hoefzweer...
Mn eigen hoefsmid gevraagd, en hoefsmid van stal haalt dinsdag andere ijzer er ook even af, zodat ik kan longeren en paard kan bewegen zonder dat hij scheef loopt (met maar een ijzer onder)!
Nu zou ik eind volgende week (zondag) mijn hoefsmid een berichtje sturen of de hoefzweer goed droog is etc, en dan wil hij het ijzer er wel weer onder zetten. 3e en 2e nagel gat zijn niet bruikbaar want daar zit de hoefzweer! dus hij zou het ijzer moeten nagelen op het 1e gat, en 4e gat, en hij kon eventueel nog een extra gat maken zei hij.
Is het een goed idee over 2 weken, het ijzer er dan weer onder te zetten ? op 1e en 4e gat, dus geen nagels in de buurt van de hoefzweer. Dit moet wel goed gaan toch?
Want als ik moet wachten tot het gat dicht of weg is, duurt het zeker 3 maand.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 17:24

niemand?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:15

Ik denk dat je voor deze vraag beter een topic kan openen.

VC_Immortal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 14:54

Hoi Perry,

Volgens mij kun je dit soort vragen het beste aan je Hoefsmit/ DA vragen.

Misschien heb je het niet in de gaten maar je stelt je vraag nu in een topic over artrose .

Succes iig!

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:22

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:41

Fijn dat het bij jou paardje ook goed werkt TinePine.
Mijn paardje loopt nog recreatief in het bos en in overleg met mijn osteopaat kan ik hem gewoon blijven rijden maar uiteraard wel aangepast en niet zoals voorheen.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:12

VC_Immortal schreef:
Hoi Perry,

Volgens mij kun je dit soort vragen het beste aan je Hoefsmit/ DA vragen.

Misschien heb je het niet in de gaten maar je stelt je vraag nu in een topic over artrose .

Succes iig!

Mijn paard heeft artrose, maar de vraag staat inderdaad verkeerd, sorry!

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 11:47

Hebben jullie wel eens gehoord van silicium ivm artrose ? Ik kreeg van mijn hoefsmid een silicahorse product voor zijn stralen en ik keek eens op de website. Daar kwam ik ook het verband tegen tussen een te kort aan silicium en minder collageenvorming met mogelijk gevolg artrose....
Zie http://www.silicahorse.nl/?page_id=691[/quote]

ik ben zeer tevreden over dit product bij mijn oude paardje! Hoefsmid vond haar ook vele malen soepeler met beslaan.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 11:56

Ja idd wel van gehoord, ook voor mensen. Ik begrijp dus dat je dat product bent gaan geven aan je paard ? Ik heb het wel geprobeerd ivm de rotstraal, maar daarvoor deed het niet zoveel. Bij jouw paard wel ? En mag ik vragen welke hoefsmid deze producten verkoopt ( mag ook per pb hoor ) ?
Er zijn silicea celzouten...... geen idee of die hetzelfde (kunnen ) werken hoor. Ik weet wel dat er mensen zijn die dit aan hun paard geven. En dan met name celzout 1,8 en 11 , waarvan 11 silicea is.

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 12:30

Ik ben het gaan geven voor artrose en niet voor hoefproblemen.......... Heb het gewoon besteld via silicahorse zelf.
Celzouten heb ik weleens gegeven, maar das niet mijn ding en gaf geen resultaat.

Jess_Ashlinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 14:00

Ik overweeg een paardje over te nemen van de manege met artrose. Ze mag hier dan lekker op pensioen komen, en gaan af en toe nog een ritje maken. Ben alleen benieuwd wat jullie jullie paardjes bijvoeren

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 17:26

Caballos schreef:
Ik ben het gaan geven voor artrose en niet voor hoefproblemen.......... Heb het gewoon besteld via silicahorse zelf.
Celzouten heb ik weleens gegeven, maar das niet mijn ding en gaf geen resultaat.

ooh sorry ik begreep dat je silicahorse kreeg van de hoefsmid voor de stralen van je paard ...

Fleur_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 17:31

heefdt er iemand tips voor een oude pony met lichte atrose

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 17:57

Nee, sorry, dat was jouw tekst "quote"

tandlozemum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:21

hoi Iedereen,

Ik lees al een tijdje mee, maar volgens mij heb ik nog nooit wat geplaatst.

hoe gaat het allemaal met jullie paarden?

ik vroeg me af hoe jullie paarden gestald staan.
Ik weet nu sinds een half jaartje dat mijn 14 jarige fjord lichte artrose in haar voorbenen heeft.
Ze krijgt nu supplementen van Grand madow H A Grand
Het is eigenlijk heel de zomer heel goed gegaan.
Ze stond altijd 24/7 buiten (met schuilstal), maar helaas door omstandigheden staat ze nu s'nachts op stal. Nu de dagen korter worden staat ze nog maar van 8:30 tot 16:00 op de wei. Ik merk de laatste tijd dag ze echt heel stijf loopt en erg kort.
Ik probeer haar iedere avond minimaal een half uur uit haar stal te halen dat ze toch nog wat beweegt.

Hoe doen jullie dat? en valt er nog wat extra's te doen om het voor haar fijner te maken? Heel veel stappen en goed in en uitstappen doe ik al.
Ik vind de stal waar ik nu sta erg fijn, maar de gezondheid van mn paard gaat voor, dus als 24/7 toch veel beter voor haar is, ga ik op zoek naar een andere plek.

Ik hoor graag jullie mening en ervaringen!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:27

Het weer kan ook spelen en vochtigheid kan ook mee spelen.
In de zomer stond Lorenz ook regelmatig 24 uur buiten.
nu gaat hij snachts ook op stal.
Soms om 17 uur soms om 19 uur.

Ik ben doordeweeks altijd savonds op stal. Dus dan krijgt hij beweging.
Het verschilt per dag Hoe het gaat.
Als hij stijf begint ga ik eerst lang stappen en een rustig drafje en galopje. Weer even stappen met l aan ge teugel en daarna pak ik hem weer op en ga verder los rijden en gymnasiasten. Hij wordt dan vanzelf losser. Liefs niet weer stijf op stal terug zetten. Je rijd dan wel langer dan 30 minuten