Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Isapaardje schreef:Hoe heb jij het bij Niek laten onderzoeken?
WesseLady schreef:Ik denk dat je het proces gluconeogenese bedoeld. Een paard kan geen eiwitten opslaan in het lichaam en gebruikt het teveel aan eiwit daarom als energie. Eiwitten worden door het lichaam afgebroken tot aminozuren. Een aminozuur is eigenlijk gewoon een koolhydraat met daaraan een stikstof(amino)groep. Bij een teveel aan eiwit wordt in de lever de stikstofgroep van het aminozuur 'geknipt', waarna het koolhydraat als energie wordt verbruikt of opgeslagen. De aminogroep wordt door de nieren in de vorm van hippuurzuur uitgescheiden. Een teveel aan eiwit is zowel voor de lever als de nieren belastend.
singasong schreef:En wie van jullie heeft de nieren en of lever al eens gereinigd?
Dat bloedonderzoek niets heeft uitgewezen Ingrid daar kijk ik niet van op.
Niek had zgnmd. ook niets aan zijn nieren en lever a.d.h. van bloedonderzoek. Maar achteraf bleek toch dat 1 nier het bijna had opgegeven, z'n lever voor 80% werkte, z'n milt niet goed was en zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Isapaardje schreef:Ja ik heb ook heel veel foto's (zeker toen ik in 2004 digitaal ging) en ook heel veel van haar kontje, maar die zijn dusdanig genomen dat daar niet echt duidelijk iets van een "bult" te zien is
Isapaardje schreef:Tuurlijk willen we allemaal het liefst onze paarden zo snel mogelijk weer "normaal" houden, maar voor een goed herstel is het noodzakelijk dingen goed op te bouwen, anders heeft je paard het zo weer terug. En iedere keer wordt herstel toch moeilijker (is mijn ervaring).
capopjekop schreef:Wahaha droog filmpje
Zit er trouwens veel eiwit in safe and sound? Heb het idee dat Amber meer last van jeuk heeft, sinds ik het voer
geerke schreef:Het is veiliger hooi twee dagen te laten drogen(in nederland..???)
Victory-Boy schreef:Over de bulten...ik heb nog eens naar een oude foto van Victor gekeken toen ik hem pas had, daar zie ik geen bulten op de kont. Toen was het nog een mooie slanke pony.
geerke schreef:isabelle is toch prachtig nu!,het is net een klein paardje...ik bedoel niet echt een shet.