paars schreef:Klinkt als een meedenkende boer, zoalng hij maar niet op eigen houtje dingen gaat veranderen is dat wel super! Kan me voorstellen dat het lastig is, hier is ook een meedenkende stalhouder die soms met een idee komt, wat niet kan. Dan tel ik tot tien, zeg: wat fijn dat je er zo over meedenkt. Maar.... en dan komt de reden waarom dat niet zou kunnen. Het vraagt veel van je, dat snap ik goed hoor. Lukte mij ook niet altijd even goed en dan lag ik weer een nacht wakker omdat ik niet wilde dat de stalhouder me als een lastige klant ging zien, maar het toch niet wilde zoals hij voorstelde. Hij had de ruif een keer gerepareerde en mijn hooinet eruit gehaald. Dat had ik heel zorgvuldig en goed vastgezet met allemaal dikke tierips Ik vroeg hem waarom hij dat had gedaan. "Nou", zei 'ie, "het lijkt me niet meer nodig, het gaat toch goed met 'm?" Uuhhh...dan tel ik tot 10 (of 20 in dit geval) en vraag netjes: "is het erg lastig voor je om het hooi erin te doen misschien?" "Nee hoor", zei hij. "Oké, dan vind ik het wel erg fijn om het te laten zoals het was". En dat was prima.
Ik bedoel: soms maakt zo'n stalhouder goed bedoeld een (in jouw ogen) verkeerde opmerking. Want het is vaak echt niet kwaad bedoeld. Dit was zo'n voorbeeld. Heb het net weer teruggeplaatst en het zit er nog steeds goed in. Probeer niet teveel in de stress ervan te schieten. Zeker als je erop kan vertrouwen dat hij altijd dingen zal doen in overleg met jou. En niet op eigen houtje. Dan wordt het een ander verhaal natuurlijk.
Hou je haaks, en prijs je gelukkig met je meedenkende stalhouder. Dat hoor je wel eens anders, toch?
Nieuwe ideeën sta ik altijd voor open hoor
Maar de eerste maanden kreeg ik bijna elke dag de vraag of hij nou eindelijk eens het gras op ging, dus wat dat betreft heb ik inmiddels gewoon een heel kort lontje gekregen 
En zomaar dingen doen zoals bij jou zou ik ook niet blij mee zijn idd 
Kom net terug van de boerderij.. Volgens m'n ouders was het de ideale oplossing met die matten, heb net gekeken, die dikke matten zijn dus wél spiegelglad, zou een mooie optie zijn die dunnere er overheen oid want die zijn wat stroever (maar ik twijfel of ze stroef genoeg zijn) maar die zijn metersssslang dus én veel te groot, én niet te tillen, en het laat geen water door want het zijn gewoon gigantische matten. Fijn, want het laagje zand en oud hooi wat ik over de tegeltjes had liggen zodat z'n hoeven niet te hard zouden slijten is er inmiddels wel af
Wordt dus weer oplossingen zoeken..