Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
danielleV78 schreef:Wanneer kan en mag je je paard duivelsklauw geven. En hoelang.. mijn merrie heeft artrose in al haar 4 benen ( overhoef)
Berdien schreef:Mijn merrie liep de afgelopen week wat mwah. Stijf, onregelmatig en draf en ze was niet zo blij. Vandaag kwam ze woest aangestapt toen ik haar riep, en toen ik voor haar uit holde stoof ze in galop achter me aan, om vervolgens naast me te blijven draven. Hélemaal waus. Gek ding. Maar even een wat hogere dosis supplement heeft wel geholpen. Droger, stabieler weer denk ik ook.
x_tico schreef:Ik wil me graag melden in dit topic. Mijn paard is 13 jaar en een jaar geleden is bij hem artrose in de hals geconstateerd. Hij is ingespoten en sinds dien geven we hem Pavo Mobility en Buteless. Onze intentie was om hem wat recreatief te blijven rijden, maar hij ging zo vooruit omdat hij nu medicijnen krijgt. Dat ik hem weer volop in training heb, ik pas wel heel erg op met zijn lijf en rijd hem vaak alleen even los.. Niet te veel zware trainingen. Maar hij is superfit en fijn in zijn lijf. Regelmatig komt de Osteo en die zegt ook dat hij zo soepel is voor een paard met artrose. Hij loopt nu Z dressuur en ik hoop nog jaren van hem te mogen genieten. Hoe zijn jullie ervaringen met paarden met artrose in de sport?
Maris schreef:Cleo_ probeer anders eens een supplement met HA (= hyaluronzuur ) erin. wel een supplement nemen met een goede dosering HA, iets van 200 a 300 mg moet genoeg zijn. Veel paarden die niet ( meer ) genoeg hebben aan glucosamine zijn enorm gebaat bij HA.
DinkeyGirl schreef:Er was toen eens zo'n overzicht geplaatst met de verschillende merken supplementen en de hoeveelheden per dosering van de werkzame stoffen. Weet iemand waar ik dit overzicht kan vinden of heeft iemand deze voor mij?