nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 21:03

Evelyntje schreef:
Ik heb de RX'en nu ook pakweg 2 maand 24/24 aan, en ik zag deze week dat er bij beide schoenen een scheur in de zool (teenregio) zit, en dat het rubber er gewoon verduurd is... Weersomstandigheden zijn waarschijnlijk niet ideaal (paar dagen erg nat, dan weer superwarm...), maar toch, beetje teleurstellend. Ik gebruik ze wel nog en hoop dat ze nog even meegaan, maar toch...

Dus ook nog maar zo kort. Zou het dan toch wat met een bepaalde productie te maken hebben?
Ik heb deze niet eens 24/7 aangehad. De vorige wel, want heb ik gekocht in een periode dat ze vreselijk slecht was en ze niet zonder schoenen kon. Toen zelfs met barre winterse weersomstandigheden. Vond het toen juist zo'n super schoen dat ze zo stevig waren.
Wat dat betreft nu dan ook enorme verbazing dat het omgekeerde zo lijkt te zijn.

PBT

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 21:28

Ons paard heeft al anderhalf jaar dezelfde schoenen. Renegades. De schoenen worden zeer intensief op alle mogelijke terreinen gebruikt. Ook in het water. Geweldige schoenen. Bij ons breken de kabeltjes wel eens, maar die zijn makkelijk te vervangen. Ons andere paard heeft voor de voorhoeven ook Renegades, maar de 'cut back' uitvoering. Dit paard treedt erg ver onder en tikte steeds aan. Nu niet meer! Hij draagt de schoenen alleen bij ruiger terrein, de Eifel bijvoorbeeld of de Ardennen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 08:42

PBT schreef:
Ons paard heeft al anderhalf jaar dezelfde schoenen. Renegades. De schoenen worden zeer intensief op alle mogelijke terreinen gebruikt. Ook in het water. Geweldige schoenen. Bij ons breken de kabeltjes wel eens, maar die zijn makkelijk te vervangen. Ons andere paard heeft voor de voorhoeven ook Renegades, maar de 'cut back' uitvoering. Dit paard treedt erg ver onder en tikte steeds aan. Nu niet meer! Hij draagt de schoenen alleen bij ruiger terrein, de Eifel bijvoorbeeld of de Ardennen.

Hoeveel scheelt dat de gewone en de cute back.hier breken de kabeltjes gelukkig niet

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:27

keona schreef:
PBT schreef:

Hoeveel scheelt dat de gewone en de cute back.hier breken de kabeltjes gelukkig niet

Ik had ze vergeleken, en ik kwam op 6 mm uit.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:17

Oke bedankt

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:47

Ik kom hier even binnen vallen. Wat is het verschil met die cut back versie en de gewone. De zolen zijn die 6 mm dikke?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 00:54

koetjeboe schreef:
Ik kom hier even binnen vallen. Wat is het verschil met die cut back versie en de gewone. De zolen zijn die 6 mm dikke?

Nee korter in de lengte maat.zo dat paarden die ver ondrr treden niet op de schoen trapt zou deze dus te lang zijn

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 07:14

Heeft iemand ervaring of hoefschoenen verlichting geven bij hoefbevangenheid?
De DA in Utrecht noemde de optie van speciaal beslag maar gaf aan dat dat een probleem kon zijn omdat de pony nooit eerder beslagen was (11 jaar). Bovendien geven de nagels meer pijn en zit ik niet te wachten op nog meer beschadigingen in haar hoeven. Ze loopt nu wel op zand de hele dag.
Ik zet deze vraag ook op het hoefbevangenheid topic. Hoe meer hulp/info des te beter.....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:19

@margee: ik...ik heb mijn HB'er eignlijk direct van de ijzers afgehaald toen ik haar kocht idd omdat het zien van het slaan op de hoeven MIJ al pijn deed. De merrie kromp bij elke slag in elkaar nl.
Sindsdien heeft ze met buitenritten op schoenen gelopen en thuis zonder. Als ze net bekapt is staat ze ook een paar dagen op schoenen tot de ergste gevoeligheid weer over is.

Ook op zand kan er teveel druk op de hoefzool ontstaan en veel HB'ers zijn gebaat bij schoenen met een harde zool (geen puntdruk onder de zool) en met een zacht/verend zooltje. Zelf knip ik van een dik ondertapijt zooltjes. Die zijn zacht en kosten niet veel.
IJzers 'liften' de zool iets (5 mm !!) maar geven dus geen vrijwaring van alle steentjes die dikker zijn. Deze worden dus nog gewoon op de zool gevoeld.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:35

Hoefschoenen kunnen zeker de pijn verlichten bij HB, er zijn ook hoefschoenen waar je makkelijk nog zelf een zooltje in kan knippen van schuimrubber of tapijt o.i.d. ik ken wel wat mensen die hoefchoenen hebben gebruikt bij HB. Bij speciaal HB beslag komt er vaak ondersteuningen en opvulling t.p.v. de straal en wordt de voorkant wat ontlast t.p.v. d epunt van het hoefbeen, dit kan je natuurlijk ook bereiken met een zooltje. het is per paard verschillend wat nodig is.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:59

DubbelDun schreef:
@margee: ik...ik heb mijn HB'er eignlijk direct van de ijzers afgehaald toen ik haar kocht idd omdat het zien van het slaan op de hoeven MIJ al pijn deed. De merrie kromp bij elke slag in elkaar nl.
Sindsdien heeft ze met buitenritten op schoenen gelopen en thuis zonder. Als ze net bekapt is staat ze ook een paar dagen op schoenen tot de ergste gevoeligheid weer over is.

Ook op zand kan er teveel druk op de hoefzool ontstaan en veel HB'ers zijn gebaat bij schoenen met een harde zool (geen puntdruk onder de zool) en met een zacht/verend zooltje. Zelf knip ik van een dik ondertapijt zooltjes. Die zijn zacht en kosten niet veel.
IJzers 'liften' de zool iets (5 mm !!) maar geven dus geen vrijwaring van alle steentjes die dikker zijn. Deze worden dus nog gewoon op de zool gevoeld.

Maar jij kunt dus nog buitenritten met haar maken? Welke schoenen heb je?
Mij is verteld dat ik eigenlijk nergens meer hoop op hoef te hebben, het verzakte hoefbeen schijnt het meest hopeloze verschijnsel te zijn. Ik heb ook nooit gemerkt dat ze zoveel pijn moest hebben, alleen kreupel rechtsvoor. Blijkbaar is het een hele harde voor zichzelf.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:04

Eea is heel afhankelijk van het percentage hoefbeenkanteling.
Mijn ouwetje (nu 28) kocht ik dat ze al bevangen was met 12 en heb haar 4 jaar geleden met pensioen gedaan. Ongeveer 2 maanden geleden heb ik haar weer eens een zadel opgeknoopt omdat ze naast me met de fiets teveel praatjes kreeg :). Ze heeft er duidelijk het ene moment meer last van dan het andere moment. Maar goed bekappen en schoenen doet een hoop (bij haar iig :D )

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:19

Ik heb de afgelopen jaren al wat schoenen uitgeprobeerd, eerst de cavallo's, bevielen toen goed. Gingen lang mee, en ik verloor ze nooit en ze gingen nooit draaien.

Toen heb ik de marquis gehad, draf die dingen vlogen steeds uit. en smitjes gehad die vond ik niet makkelijk aan te krijgen en erg lomp.

Toen de renegade gehad, super schoen. verloor ze nooit, nooit schuurplekken. Super dingen.

Nu heb ik ondertussen een jong paard en ik rij veel buiten, hij heeft prachtige hoeven waar ik geen ijzers onder wil leggen.
Nu heb ik voor de voorhoeven renegades gekocht en dat gaat goed ze draaien heel iets.
Maar als ze eenmaal die cm gedraaid zijn gaan ze ook niet meer verder.
In theorie heeft hij de zelfde maat achter dus de renegade achter aan gedaan en dat leek goed te gaan maar onderweg zaten ze tot drie keer toe helemaal gedraaid waarvan een keer echt achterste voren.

nu is de vraag welke schoenen gaan hem wel passen, ik heb mijn oude marquis geprobeerd, de voorschoen was zo lek en achter lijkt het redelijk goed te gaan maar ben bang ze te verliezen.

Nu is de dus de vraag wat past er om een grote ronde hoef, en waar je redelijk km mee kan maken.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:26

Easyboot Epic, die kan je vrij goed vastzetten. Biljardeert je paard iets achter?

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:50

ja weet ik niet, maar denk het wel. hoe vallen die epic uit. ik kan tweedehands een maat drie kopen, die gaan tot 139 breed maar zijn hoeven zijn nu 142 breed gaat dat passen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:14

koetjeboe schreef:
ja weet ik niet, maar denk het wel. hoe vallen die epic uit. ik kan tweedehands een maat drie kopen, die gaan tot 139 breed maar zijn hoeven zijn nu 142 breed gaat dat passen.

Nee dan past dat zeker niet

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:50

Moet ie nog nodig bekapt worden ??
Want ik ben begonnen met Easyboots maat 2,5 en nu past ze 1,5 (voor).
Een stevige bekapbeurt kan dus grote verschillen geven.
Ronde hoeven geven natuurlijk altijd meer frictie als langwerpige hoeven, zeker als het paard ook nog eens van nature een draaiende beweging maakt.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:19

nee hij hoeft niet bekapt te worden, de hoeven zijn al lange tijd niet meer bekapt omdat ze dusdanig kort zijn dat er weinig te bekappen valt. ik veil ze alleen weekelijks even snel. hoeven zijn ook niet extreem kort hoor

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:19

ik kan ze tweedehands kopen, voor een kleine prijs misschien moet ik dat maar gewoon doen. als het niks is verkoop ik ze wel weer

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:20

Dan gaat die kleine maat dus niet passen en zul je op zoek moeten naar een maatje ruimer :)

Overigens ben ik op zoek naar een paar Easyboots Glove met gaiter in maat 1.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:47

Afbeelding
Afbeelding

Net nog even een foto gemaakt van zijn hoeven. het is beetje schreef gemeten, valt niet mee kwam een hand te kort. de lengte heb ik ook nog weer een keer gemeten en dat was 15 cm.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:52

Daar valt qua bekappen en vijllen nog wel het een en ander aan te doen, waardoor de vorm zeker zal veranderen en de hoef zeker smaller zal worden. Het breedste punt en de hielen liggen behoorlijk ver naar voren.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:57

Maar waarom moet die hoef veranderen dan, ik wil geen hoef naar de schoen passen.
De straal moet sowiezo weer bij gewerkt worden, hij is gevoelig voor rotstraal.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:58

verder bekap ik op de tradionele manier

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:07

koetjeboe schreef:
verder bekap ik op de tradionele manier

Is toch ook niks mis mee ik zou enkel wat van de teen afvijlen als ik de foto zie.verder nette voet.maar hij past dan niet in die schoenen moet je maatje groter nemen