Ik heb de ijzers gedaan omdat Lan vanwege de peesschede ontsteking waarschijnlijk veel kilometers op het harde moet gaan maken. En dan slijten de hoeven wel heel erg. Over een paar maanden ga ik kijken of ze van de ijzers af kan.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

en ging best redelijk, ze hield tenminste links niet meer meer vast dan rechts.
Hoop dat ook nog even zo te houden 
Is het rechterbeen denk ik? Ik zie inderdaad wel het haakje dat enige 'botwoekering' aangeeft, althans dat had Vario ook heel licht. Op die vlek zeg maar, daar zie je de gewrichtsspleet ook al niet echt duidelijk meer. Lijkt dus alsof er al een en ander is dichtgegroeit? Ik ben geen da en ook geen super kenner, kan het alleen maar vergelijken met Vario zijn foto. Al is die een stuk kleiner. Ik heb m ook al geplaatst hier in 't topic, zal 'm nog wel even quoten. Maggie_Eddy schreef:Edit: Hier is er dan eentje, dit is dus een foto van voor dat hij behandeld is, maar al wel ruim een jaar alleen maar op 't land heeft gelopen.
Dan heb ik nog een site gevonden waar een aantal hele mooie foto's opstaan ter vergelijking, van een gezond been en van een spatbeen, toevallig op dezelfde plek als waar Vario 't heeft..
http://www.gezondheidvanmijnpaard.nl/in ... ontent=142
Bij mijn paardje was ie idd al bijna dichtgegroeit. Woensdag gaan we voor de nieuwe foto's.. Zal vragen of ik ze mee kan krijgen, kan ik weer plaatsen voor vergelijking. Is dan bijna een een jaar geleden, dus ben heeeeel benieuwd. Hij heeft ook al heel lang geen pas meer onzuiver gelopen moet ik zeggen... Hij heeft overigens amper botwoekering, ik wou al nieuwbouw zeggen
Dat zei de da toen als geintje in de zin van: goh hij heeft bijna geen nieuwbouw, ehh woekering
Van buitenaf kun je dus ook niets zien of voelen aan het been zelf. Hij tilt 't vaak nog soepeler op dan zijn andere been
Het kon niet anders, de DA komt niet op korte termijn in de buurt en nog een keer rijden vind ik niet erg, was het niet zo dat de DA volgende week 2 weken met vakantie gaat. Tja, dan wordt het wel erg lang dat ie dan zou moeten lopen met last van zijn rug...