[Info] Hoefbevangenheid - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Re: Centraal Topic over Hoefbevangenheid - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 20:45

Fijn dat Hittie het zo goed doet joh!
Hagel.. niks voor Pauli.. die heeft al een hekel aan drupjes regen op haar gevoelige oortjes!

Goed opgemerkt van jou - ik zal morgenochtend D&H wel even bellen en vragen hoe dat precies zit. Niet dat ik René niet vertrouw hoor, maar zo weten we het sneller. En kan ik meteen even een nieuw meetlint aanvragen want de mijne is opeens in twee gebroken..

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 20:59

Jannepauli schreef:
Fijn dat Hittie het zo goed doet joh!
Hagel.. niks voor Pauli.. die heeft al een hekel aan drupjes regen op haar gevoelige oortjes!

Goed opgemerkt van jou - ik zal morgenochtend D&H wel even bellen en vragen hoe dat precies zit. Niet dat ik René niet vertrouw hoor, maar zo weten we het sneller. En kan ik meteen even een nieuw meetlint aanvragen want de mijne is opeens in twee gebroken..

Dank je, ze geeft me momenteel zo'n geweldig gevoel onder het zadel, ik zit er op met een smile van oor tot oor :o
en nee... hagel is niks, dat doet pijn !

Hit ziet of hoort niks van de omgeving als ze aan het werk is, zolang dat koppie in de krul is kan er een straaljager naast haar landen,
als ze de vrije teugel krijgt ziet ze de omgeving pas weer...ideaal dier !

Als jij wil bellen graag,
Wat kosten die meetlinten trouwens ?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:27

Haha maak eens foto's, dat wil ik wel zien :D

Ik ben ook wel benieuwt naar de prijs.

Ik lach even hard mee trouwens. Net de pony's gevoerd en Grietje stond me met een heel alert kopje op te wachten in haar deuropening. Eergister leek ze net een ziek oud paard, hangend hoofd en suffe oogopslag. Dus ben ik erg blij mee dat ze nu weer zo wakker oogt :D

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:24

Ik heb nog even een vraag voor een vriendin. Zij heeft een mini-shet die gevoelig is voor 'cold-induced' laminitis, ze heeft zelf zooltjes/sokjes gemaakt, maar sommigen van jullie hadden daar toch ook iets voor, dat je kant en klaar kunt kopen? En in mini-shet-maat?

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 01:13

capopjekop schreef:
Haha maak eens foto's, dat wil ik wel zien :D

Wil je serieus een foto zien van een straaljager die in mijn tuin geparkeerd staat ? :+

capopjekop schreef:
Ik lach even hard mee trouwens. Net de pony's gevoerd en Grietje stond me met een heel alert kopje op te wachten in haar deuropening. Eergister leek ze net een ziek oud paard, hangend hoofd en suffe oogopslag. Dus ben ik erg blij mee dat ze nu weer zo wakker oogt :D

oh, super joh,
ik hoop echt dat je vanaf nu verbetering gaat zien ;)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 10:23

mysa schreef:
Ik heb nog even een vraag voor een vriendin. Zij heeft een mini-shet die gevoelig is voor 'cold-induced' laminitis, ze heeft zelf zooltjes/sokjes gemaakt, maar sommigen van jullie hadden daar toch ook iets voor, dat je kant en klaar kunt kopen? En in mini-shet-maat?

Bedoel je soms hoefschoentjes?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 10:27

Ik zou ook hoefschoenen met zachte zooltjes nemen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 10:40

Ik heb inmiddels een link van Isa gekregen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 12:50

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 14:38

Zo... ik heb zojuist even gebeld met de helpline van D&H over de wijzigingen in het Safe&Sound voer. Welnu, het feit dat ze gaan adviseren er minder van te voeren dan voorheen heeft te maken met de wetgeving ( zgn Nutritional Guidelines) in Engeland. Het is dus inderdaad juist dat binnenkort de aanwijzingen op de zakken gaan veranderen, dus voor degene die S&S voeren: even goed in de gaten houden!
Natuurlijk heb ik meteen gevraagd of de paarden en ponies dan geen tekorten gaan oplopen maar dat blijkt niet het geval te zijn! Het brokje dat in de S&S zit is in de nieuwe verpakkingen meer geconcentreerd dan voorheen! Je loopt dus geen risico als je per paardengewicht minder gaat voeren!

Ik heb ook meteen gevraagd of ik een nieuw meetlint kon bestellen en aardig als die mensen zijn van D&H dat toevalligerwijs zojuist de vrachtwagen van René Wielens gearriveerd was en dat ze meteen even met hem zouden bellen om te horen of ze er een paar konden meesturen.
Zo'n ding los op de post doen, is erg duur, vandaar dat ik dit een fijne suggestie vond! Ik heb er uiteraard één voor mezelf gevraagd en twee extra als er hier liefhebbers voor zijn: het zijn fijne en accurate meetlinten, dus als je belangstelling hebt, dan heeft René er straks twee in reserve!

<:)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 14:44

Hoe werkt dat met die meetlinten, gewoon om de buik van je pony doen? Ik heb wel interesse :j Heb hier niet de mogelijkheid om Tryggur te wegen en zou wel fijn zijn om een indicatie te hebben :j (ik gok nu altijd maar op 350/400 kilo voor een pony van 1.36m)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 15:05

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 15:39

Interessant, heb ook wel interesse in zo'n lint. Maar ik ga eerst kijken of ik eens een paardenweegschaal kan laten langskomen.

Net weer even wat hooi gegeven. Grietje lag wel even, maar stond ook meteen weer op. Even wat foto's geschoten, dan kunnen jullie mijn hooi ook zien. Dit is het gewone weidehooi. Als het goed is komt zaterdag mijn graszaadhooi.
Afbeelding
Grietje haar privedomein
Afbeelding
En het hooi.

@ lol: van die straaljager mag, maar ik wil jou weleens met een smile van oor tot oor op Hittie aan het werk zien :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 15:46

Zo'n meetlint lijkt me ook wel wat.
Zit er dan nog zoveel verschil in die dingen, want je ziet ze wel vaker aangeboden :)

Net maar even een klein rondje met de Boon gemaakt, je weet maar nooit wanneer je er weer de kans voorkrijgt :D

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 16:09

Mooi plekje heeft Grietje.

Die meetlinten ben ik dus wel benieuwd of er verschil in zit. Ergens heb ik er ook eentje van Equimax ofzo?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 16:46

Volgens mij heeft Grietje bijna dezelfde stal als ik hier heb, alleen een leuker raampje aan de zijkant. Wat ligt er trouwens nog veel hooi op de grond, trekt ze er eerst heel veel uit, om het dan van de grond af te eten?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 16:53

Nee, ik had vanochtend hooi op de vloer gelegd. Het was 's middags niet op, want het was een vrij dikke plak. Daarna heb ik het in het net gedaan, want als ze er overheen loopt hoeft ze het niet meer.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 16:59

Wat een mooi plekje heeft grietje zo!! Dat stalletje met die uitloop, ziet er ideaal uit :j

Tryggur doet dat wel, z'n hooinet helemaal leegtrekken en dan van de grond knabbelen :') Heb al een fijnmazige met mazen van 3cm en grof hooi, en nog krijgt ie het er sneller uit dan dat ie kan eten :+

Ik heb net op paardje van iemand anders gereden weer, leuk beestje, ruige poown maar held op sokken :D Mag er vaker op rijden wanneer ik zin heb dus dat is wel echt heel tof van de eigenaresse :j Hij doet me een beetje aan Tryggur denken in bepaalde dingen (beetje zelfde type, en ook zo'n clown :P ) en geeft heel dubbel gevoel, geniet van het rijden maar mis het toch wel dat ik niet met mn eigen poownie op pad kan :o Voel me daar soms heel schuldig om dat ik zo denk, omdat ik al héél dankbaar ben dat ik hem nog bij me heb kunnen houden, en hij ook altijd bij mij zal blijven zolang het kan ook al kunnen we nooit meer rijden.

Amable_Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 19:13

@wendy Kan je echt nooit meer rijden? Of ga je daar nu van uit en is het gewoon heeeeeeel erg fijn als dat later wel weer kan?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 19:16

Daar hoeft je je niet schuldig over te voelen Wendy, tuurlijk hoop je dat je weer snel op je eigen paardje kunt rijden. Dat neemt je paardje je echt niet kwalijk en wij ook niet. Ik heb hetzelfde, ik hoop ook dat Grietje ooit weer aan het werk mag. Deels omdat dat leuk is en anderzijds omdat het afvallen dan makkelijker gaat als ze werkt. Wel fijn dat je nu een ander paardje mag rijden.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 19:25

Ik hoop wel dat het uiteindelijk weer kan :j Maar ook al zou het niet meer kunnen dan blijft hij wel bij mij als knuffelpony :) Maar de komende maanden blijf ik alleen wandelen/grondwerk met hem doen, eerst die ouwe hoef maar uitgroeien en weer wat aansterken enzo, en dan zien we dan wel weer verder :j
Maar heb er al vanaf april niet meer op gezeten, dus ja, dat mis ik wel :j (en Tryggur volgens mij ook, hij wil zo graag mee elke keer) Niet eens zo zeer om het rijden, want ik rij ook nog wel op andere paarden, maar gewoon met m'n maatje samen op stap of even samen uitwaaien als ik me rot voel ofzo.
Ik rij evengoed nog wel regelmatig maar dat is toch anders. Dat ik deze pony nu gewoon mag pakken wanneer ik wil en dus niet afhankelijk ben van anderen oid dat is wel heel fijn, kan ik gewoon ff lekker het bos in als ik daar behoefte aan heb :) (en het is echt een clown, ruige poown met klein hartje, heel stoer dribbelen met die nek er op om vervolgens zich achter een boom te verschuilen voor een scheve grasspriet :)) dus kan er wel om lachen :D )

Ik wéét ook wel dat ik me niet 'schuldig' moet voelen hoor, maar soms steekt het toch, net alsof ik niet tevreden ben dat ik hem er al zo ver bovenop heb gekregen weetjewel :o Terwijl ik na die hele strijd al dolgelukkig ben dat hij daar doorheen is gekomen tot zo ver. Achja, de laatste tijd beginnen geloof ik ook alle opgekropte emoties van de laatste tijd er een beetje uit te komen :=

Amable_Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 19:41

Ja dat begrijp ik wel hoor dat je je dan schuldig voelt! Niets is fijner dan met je eigen maatje op stap te gaan, een ander paard is leuk, maar het is toch anders!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 12:27

Pfff hoopjes gezeik weer hier :\
M'n vader is vanmorgen naar de pony geweest, komt ie thuis met het verhaal dat de boer zich zorgen maakte over dat het gaat vriezen en Tryggur dan op de hobbelige grond loopt.. ja, ik ook :\ Zijn oplossing was om hem op het gras te zetten, want dat was zachter voor zijn voeten... Ik wordt er zoooo moe van, élke keer weer met een omweg over dat gras beginnen :\

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 12:50

.... maar wel lief van die boer dat hij zo met jouw paardje meeleeft!
Heeft hij niet een trekker en een weidesleep om de bak vlak te slepen?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 12:52

Had jij ook zand laten versprijden op dat stuk dat je had afgegraven? Anders idd even slepen voordat het echt gaat vriezen :)