Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Normaal longeer ik Vario eerst even voor ik er op ga, dan kan hij zijn lijf vast een beetje opwarmen zonder belast te worden door mij. Maar nu mag ik eigenlijk alleen maar stappen vanwege dat voorbeen en dus ook niet longeren, maar onder het zadel pak ik toch wat stukjes draf erbij, heel af en toe, om te voelen of ie wel verbeterd. Tot nu toe dus wel. Maar dan gaat ie echt bijna in protest om aan te draven, dan gaat ie eerst heel kort lopen en de eerste paar rondjes is ie dan ook echt stijf. Ik merk dan dat hij ook echt wel moeite heeft om zijn lijf te gaan gebruiken. Maar dat is dan alleen het stukje aandraven zeg maar. Na die paar rondjes trekt dat stijve in zijn been weg en zie je niks meer. Normaal als ik 'm dan dus longeer, is ie veel minder stijf, nog wel iets, maar dat trekt dan ook gewoon weer weg en heeft ie veel minder moeite met aandraven.

PBA_ schreef:@anya, ik geef gelatinaat van primeval maar doe dat vanwege haar kogel artrose. Volgens mijn DA heeft het voor de spat geen zin. Voor de artrose werkt het wel. Of het misschien wel werkt kan ik dus niet zeggen.
Wat dus ook erg geholpen heeft bij splash is het dag en nacht buiten staan. Ik merkte een groot verschil qua beweging en toen ze eenmaal gewend was wilde ze de stal alleen nog maar in om te mesten.
Daarna ook lang laag en daarna wat oppakken 
komt mooi uit voor zover dat kan omdat de TA toch net is geweest.
, had je hier liever niet gezien
)

Aan de andere kant: waarschijnlijk was dan gelijk al bij die eerste foto's gebleken dat ie spat had...