[Info] Hoefbevangenheid - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 23:56

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 00:07

Dyonne schreef:
Ik ben ook nog niet veel wijzer hoor, maar het spul lijkt me erg handig, en ook ideaal bij de hand als je het nodig hebt.
Alleen sja, verder weet ik er nog niets van.

Ik heb even gauw rondgezocht op Duitse paardenforums en de meeste mensen zijn wel positief.
het spul moet 3-5 minuten verwarmd worden bij 70 graden (niet heter anders wordt het te plakkerig) en dan moet het op een schone droge voet aangebracht worden, na 10 minuten wordt het hard en kan het paard er mee lopen.

Nou zit ik me net te bedenken dat ik Equi-librium ijzers heb en die zijn speciaal afgerond aan de binnenzijde zodat er juist geen prut in de hoeven blijft zitten.
Weinig kans dat dit spul dus houvast heeft, en de klemringen waarschijnlijk ook niet... :(

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 07:50

http://www.ku tschershop.de (lekker is dat; ik heb er een spatie tussen gezet, omdat de censuur er poedersuiker van maakt.

hufflex

Ik denk dat ik deze gaan aanschaffen. Nu eerst bedenken welke maat.
Iemand ervaring met maten en gebruik?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:13

http://www.kerckhaert.com/nl/Products/T ... /Pads.aspx
Interessante site :)
Ik vraag me af of deze zooltjes ook in schoenen gebruikt kunnen worden en langer meegaan als de speciale inlegzooltjes die doorvooverkocht worden.
Ik gebruik nu viltjes van 7 mm, maar ook die 'veren' niet meer terug na 2 weken gebruik.

Edit: staan er ook ergens prijzen op die site?? EN verkopen ze ook aan partikulieren ??

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:27

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:55

geerke schreef:
ik denk dat mijn hoefsmid helemaal blij wordt van deze site :D
heb hem bij mijn fav. gezet....kan hij hem volgende keer bekijken!
Bedankt!

nog meer snoepgoed voor je hoefsmid : ;)

http://www.mustadbenelux.com/ oa Equi-librium
http://www.werkman.nl/ ook importeur van Formula4Feet

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:59

janouk schreef:
http://www.ku tschershop.de (lekker is dat; ik heb er een spatie tussen gezet, omdat de censuur er poedersuiker van maakt.

hufflex

Heb jij break-overs eronder liggen of ook equi-librium ?

dit is die afronding die ik bedoel aan de binnenkant vh ijzer waarom die klemmen waarschijnlijk niet houden bij mij:
Afbeelding

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 11:06

DubbelDun schreef:
http://www.kerckhaert.com/nl/Products/T ... /Pads.aspx
Interessante site :)
Ik vraag me af of deze zooltjes ook in schoenen gebruikt kunnen worden en langer meegaan als de speciale inlegzooltjes die doorvooverkocht worden.
Ik gebruik nu viltjes van 7 mm, maar ook die 'veren' niet meer terug na 2 weken gebruik.

Edit: staan er ook ergens prijzen op die site?? EN verkopen ze ook aan partikulieren ??

Heb je al eens leer geprobeerd ?
Zo'n grote dikke leren lap en een leertang en je kunt ze precies op maat maken

dit is groothandel voor hoefsmederij, dus misschien als je ze belt zullen ze wel een paar zooltjes op willen sturen (alleen heb je kans dat ze per doos gaan), probeer anders via de plaatselijke hoefsmid,
mijn HS heeft een auto vol met dat spul maar die werkt ook veel met dravers en die hebben (altijd) van dat aparte beslag

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 11:31

lolclub schreef:
janouk schreef:

hufflex

Heb jij break-overs eronder liggen of ook equi-librium ?

dit is die afronding die ik bedoel aan de binnenkant vh ijzer waarom die klemmen waarschijnlijk niet houden bij mij:
Afbeelding

Mijn dames hebben originele op maat gemaakte breakover van Van Nassau onder de hoefjes :D
de dames lopen op niets anders }> ze zijn verwend :o

DubbelFun

Re: Centraal Topic over Hoefbevangenheid - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 11:34

@lolclub: op zich zou leer ook wel werken, maar er komt toch altijd wat troep in de schoenen en iets van rubber kun je makkelijk afspuiten en laten drogen.

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:38

stil hier... iedereen in winterslaap gegaan ?

Capopjekop, hoe is het met Grietje ?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:43

Winterslaap achter glas in het zonnetje klinkt niet verkeerd ;)

Frisko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:50

Hier net een aanval van acute PLOS... Y heeft deze morgen per ongelijk van het verkeerde hooi gekregen (eerste snee weidehooi van dit jaar...). Als dat maar geen gevolgen heeft...

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:54

is het erg rijk spul ?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:57

Even stevig laten bewegen een optie ??

Frisko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 15:00

Geen idee, het komt van onze weide, waar in het voorjaar (weinig)varkensmest opgegaan is (is niet getest). Normaal krijgt ze ook hooi van die weide, maar dan van vorig jaar (ook eerste snee) en dat gaat goed.

Ze ziet er normaal uit, stapt vlot rond, geen pulsaties, maar misschien ga ik haar toch nog even longeren deze namiddag.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 16:31

Ik heb zo het idee dat het best zal meevallen Yoika - toch maar even voor je duimen duimen!
Ben ook benieuwd hoe het Grietje vergaat op dit moment..

Vanmorgen had ik al om 08:00 uur de tandarts hier - ze staan er weer keurig gepoetst en geschuurd bij, de dames. Verder gaat hier alles best -
vandaag de wormkitjes op de post gedaan voor 't mestonderzoek, volgende week weer nieuwe ijzers voor Pau.. zo kunnen we de winter wel weer in!

Frisko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:41

Ik denk ook niet dat het gevolgen zal hebben, ze onderneemt tegewoordig regelmatig al dan niet geslaagde ontsappingspogingen met als enige doel : ETEN. En gelukkig steeds zonder gevolg, al is het wel iedere keer weer schrikken ... (Als de stroom 2 seconden uitstaat ben ik haar kwijt...)
Maar ik zie het als een teken dat ze zich weer goed in haar velletje voelt, ze heeft weer typische haflinger streken :D

Ik ben ook benieuwd hoe het met Grietje gaat ?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:23

lolclub schreef:
stil hier... iedereen in winterslaap gegaan ?

Capopjekop, hoe is het met Grietje ?

Gister leek het al beter te gaan. Toen pap ging voeren 's ochtends stond ze en toen ik s'avonds kwam stond ze ook. Terwijl ze eergister alleen maar wilde liggen. Vandaag probeerde ze zelfs weer even uit haar stal te gaan. Al met al lijkt het dus wat beter met haar te gaan.

Haha Yoika, als ik dat lees denk ik dat jouw haf gewoon een groot uitgevallen shet is :P Mijn shetties hebben ook meteen door wanneer ze veilig kunnen ontsnappen.

Frisko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:29

capopjekop schreef:
Haha Y, als ik dat lees denk ik dat jouw haf gewoon een groot uitgevallen shet is :P Mijn shetties hebben ook meteen door wanneer ze veilig kunnen ontsnappen.

Hahaha, ja, maar haffies kennen er ook wat van hoor... soms vraag ik me af hoe ze weet dat de stroom uitstaat :? ?

Gelukkig gaat het al wat beter met Grietje (Ik weet nog heel goed hoe lang die eerste ellendige weken kunnen duren...)

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 19:55

@Cojk
Dat lijkt goed, ik hoop dat de verbetering zo doorzet voor jullie ;)
is je grasbaal al binnen ?

@JP
tandjes gepoetst, wormpjes geteld en nieuwe schoenen...
is de mest van Pau ook weer helemaal oke ?

@Yoika
Hooi verliest niet tot weinig suikers naarmate het ouder wordt, om die reden hoef je dus niet perse oud hooi te geven,
hoe gaat het verder met Yoika, loopt ze alweer dusdanig goed dat ze weer wat extra kan gaan bewegen ?

Hittie en ik hadden vanmiddag de eerste hagelbui op onze kop :( , buiten dat dit niet echt lekker was loopt ze geweldig momenteel.
raar maar waar is dat ze nu eigenlijk veel beter is als dat ze was voordat ze HB kreeg.
Blijkbaar doet het schralere voer zonder granen en de dagelijkse verplichte extra beweging die ze krijgt haar dusdanig goed dat ze veel soepeler en bewerkbaarder is geworden.
Ik moet haar echt remmen in haar werklust en mezelf continue beheersen dat ik niet te lang door ga met haar.. ;)

Verder heb ik contact opgenomen met Rene Wielens omdat de verpakking van de Safe & Sound binnenkort aangepast gaat worden.
Op de nieuwe verpakking staat dat een paard van 500 kilo 1 1/2 kilo pd moet hebben voor de ADH vit/min, op de oude verpakking was dat 2 1/2 kilo pd.
Hij gaat kontakt opnemen met Dodson&Horrel of de samenstelling inderdaad gaat veranderen en zo ja, wat er precies gaat veranderen...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 20:05

Nee nog niet, heb nu iedere dag gewerkt en ben morgen vrij, dus even de hooimeneer achter zijn kont aanzitten.

Goed trouwens dat je zo oplettend bent, ik kijk eigenlijk nooit meer op de zak :o Ben benieuwt wat er gaat veranderen. Wel goed dat hittie nu zo lekker bezig is!

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 20:25

Ja, het viel me van de week op, hierbij de link: http://www.dodsonandhorrell.com/product ... sound.html

ze hebben het nog wel over 2 1/2 stubbs scoops (speciale maatschep ?) maar qua gewicht moet je straks 1 1/2 kilo gaan geven voor de ADH
Op de oude zak staat echt 2 1/2 kilo, heb het vanmiddag nog gecheckt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 20:29

@lolclub: zou de verwarring niet ontstaan zijn door de 2,5 maatschep die ze gewoon vertaald hebben naar 2,5 kilo ??

Overigens krijgen die van mij één volle schep en ik merk niet dat ze tekort komen :D

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 20:31

DubbelDun schreef:
@lolclub: zou de verwarring niet ontstaan zijn door de 2,5 maatschep die ze gewoon vertaald hebben naar 2,5 kilo ??

Overigens krijgen die van mij één volle schep en ik merk niet dat ze tekort komen :D

Nee, Rene had de nieuwe folder al binnen en daarin staat ook dat het gewicht (voortaan) 1 1/2 kilo is voor een paard van 500 kilo.
Nu op de huidige zak staat nog dat ze 2 1/2 kilo zouden moeten hebben..
Maar ik hoor nog van hem binnenkort, de nieuwe zakken komen pas begin volgend jaar of bij de volgende zending ;)