Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Story schreef:Hoi Sunlover,
Je kan je paard altijd ter ondersteuning een glucosamine supplement bijvoeren. Dit doet vaak een hoop goed. Waar je paard goed op reageert is een kwestie van uitproberen.
Sowieso is het niet verkeerd om een ouder wordend paard met of zonder artrose glucosamine bij te voeren. Het houdt ze soepel.
Je kan kiezen voor een supplement met alleen pure glucosamine maar ook naar een supplement van glucosamine in combinatie met MSM en chondroitine.
Verder zou ik je aanraden om het topic door te lezen want er staat heel veel informatie over verschillende supplementen.
ArankaM schreef:Story schreef:Ik heb er even over gelezen wat zeewier doet want ik vond het wel interessant.
Ik lees inderdaad over een ontstekingsremmende werking. Maar ik denk niet dat het zeewier het artrose proces kan stilleggen.
Overigens is er niet altijd sprake van een ontsteking bij artrose. Mijn paard heeft in eerste instantie metacam gehad om inderdaad de ontsteking tegen te gaan. Maar daar reageerde hij totaal niet op omdat er dus geen ontsteking aanwezig was.
Mag ik vragen op wie zijn advies je de zeewier geeft?
Want ik vraag me af waarom je dan niet een directe ontstekingsremmer krijgt van je dierenarts.
Zijn er mensen die gember geven aan hun paard? Als natuurlijke pijnstiller?
Ik heb hier toen een heel stuk gelezen over gember in dit topic maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar ervaringen van mensen die het aan hun paard geven met artrose. Of het echt verschil maakt.
Ik zou hier persoonlijk eerder naar grijpen dan bijv. duivelsklauw wat weer slecht kan zijn voor de maag.
Ik geef het op advies van mijn tante (http://www.akasha-rijkunst.nl ). Zij gaf het een van haar paarden die artrose had en die heeft nog 10 jaar in de lessen meegelopen. Of het echt werkt kan ik zelf nog niet zeggen, ze lijkt wel beter in haar vel te zitten. De stukjes draf die we doen doet ze erg actief en erg goed.
ArankaM schreef:Het moet kort gefrituurd worden in zonnebloem of aragide olie en kan dan een week bewaard worden. Je moet kombu zeewier hebben. Een zakje van 45 gram, doe je 2 weken mee.
Story schreef:Nou ik zweer toch echt wel bij de supplementen!
Mijn haflinger liep weer onregelmatig zoals hierboven te lezen.
Equi mobility heeft 4 jaar lang super ondersteund maar deed nu niet veel meer.
Nu geef ik al 1,5e week equiflex van excellent waar ook hyaloronzuur inzit en wat loopt hij weer fijn!
Nog niet 100% rad maar al zo een verbetering! Ben zo blij
Hij is ook weer helemaal vrolijk en crossen en bokken door het land heen. Daar doe ik het voor!
Dus we zijn weer gestart met rustig aan wat buitenritjes maken met veel stappen en dat langzaam opbouwen.
Wilde even mijn vreugde over het supplement met jullie delen
Story schreef:Nou ik zweer toch echt wel bij de supplementen!
Mijn haflinger liep weer onregelmatig zoals hierboven te lezen.
Equi mobility heeft 4 jaar lang super ondersteund maar deed nu niet veel meer.
Nu geef ik al 1,5e week equiflex van excellent waar ook hyaloronzuur inzit en wat loopt hij weer fijn!
Nog niet 100% rad maar al zo een verbetering! Ben zo blij
Hij is ook weer helemaal vrolijk en crossen en bokken door het land heen. Daar doe ik het voor!
Dus we zijn weer gestart met rustig aan wat buitenritjes maken met veel stappen en dat langzaam opbouwen.
Wilde even mijn vreugde over het supplement met jullie delen