nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:53

Als ze draaien kun je beter aan de zijkant(en) een stukje rubber doen, dan versmal je ze iets. Dat helpt denk ik beter dan een zooltje.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 13:25

gezocht nog een paar in zeer goede staat easyboot(epic) mt 000
aan een normale nette prijs geen nieuw prijzen

als iemand nog gaiters heeft liggen in mt 000 of 00 daar heb ik ook intressen in

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:13

Vandaag kwamen de nieuwe Back Country's aan dus ik heb Boon met haar nieuwe schoenen aan geprobeerd. Ben er niet 100% tevreden over. Ze struikelde iets meer als normaal, bij thuiskomst vond ik het laag in de hiel iets verdikt en er kwam behoorlijk wat zand uit de schoenen.
Kan komen omdat de maat eigenlijk iets te breed is (2W ipv 2), dus ik zet de bovenstukken eens over op de 2,5". De Back Country heeft wel mooi dezelfde boorgaten als de Glove :)

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 22:50

Hier een nieuwe easyboot-gebruiker en ik ben verkocht!!!

Na het doorlezen van jullie 160 pagina's ervaring (pfoe...), Rx'en besteld en helemaal in de wolken nu!

Ik heb ze voor een volbloedje dat al 19 van haar 20 jaren op ijzers staat, diezelfde ijzers er regelmatig vanonder schupte, zo haar wand volledig afscheurde, telkens minimum 5 dagen gevoelig liep na 't beslaan en nooit zonder ijzers zou kunnen. Rx'en eraan en hoppa! Weg was ze! Zalig om te zien, en voor haar zalig om te lopen ook waarschijnlijk ;).
Ik heb ze besteld bij GG Reitsport (met een bang hartje want ik kreeg na bestelling uitdrukkelijk vermeld dat ik niet kon retourneren...) en had ze na een 10-tal dagen in huis. Vanmorgen aangedaan (kreeg het even warm toen ik ze wat moeilijk over de hoefballen kreeg, maar toen plopten ze d'r mooi in), ze heeft er een hele dag op gelopen en haar übergevoelig volbloed-velletje was nergens beschadigd! Pulsatie waar ze mee liep sinds de ijzers er onderuit waren was vanavond ook weg! Even uitgedaan om schoon te maken (straal-zweet stikt toch idd...) en weer aan. Ik ga ze er voorlopig 24/24 mee laten lopen, en droom al van de gloves die ik wil om onze wandelingetjes te hervatten ;).

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 07:57

Evelyntje schreef:
Hier een nieuwe easyboot-gebruiker en ik ben verkocht!!!

Na het doorlezen van jullie 160 pagina's ervaring (pfoe...), Rx'en besteld en helemaal in de wolken nu!

Ik heb ze voor een volbloedje dat al 19 van haar 20 jaren op ijzers staat, diezelfde ijzers er regelmatig vanonder schupte, zo haar wand volledig afscheurde, telkens minimum 5 dagen gevoelig liep na 't beslaan en nooit zonder ijzers zou kunnen. Rx'en eraan en hoppa! Weg was ze! Zalig om te zien, en voor haar zalig om te lopen ook waarschijnlijk ;).
Ik heb ze besteld bij GG Reitsport (met een bang hartje want ik kreeg na bestelling uitdrukkelijk vermeld dat ik niet kon retourneren...) en had ze na een 10-tal dagen in huis. Vanmorgen aangedaan (kreeg het even warm toen ik ze wat moeilijk over de hoefballen kreeg, maar toen plopten ze d'r mooi in), ze heeft er een hele dag op gelopen en haar übergevoelig volbloed-velletje was nergens beschadigd! Pulsatie waar ze mee liep sinds de ijzers er onderuit waren was vanavond ook weg! Even uitgedaan om schoon te maken (straal-zweet stikt toch idd...) en weer aan. Ik ga ze er voorlopig 24/24 mee laten lopen, en droom al van de gloves die ik wil om onze wandelingetjes te hervatten ;).

Fijn om te lezen mijn volbloed staat ook bloodvoets,en zonder schoenen word hethem niet helaas.ze heeft echt schoenen nodig.achter gaat wel redelijk goed blootvoets,maar rijn nu toch met 4 schoenen.heb voor renegade en achter easyboot.helaas waren de easyboot voor,voor niet geschikt blijft draaien

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 12:35

Jee ik heb nu zoveel hoefschoenen, ga toch eens zien of er niet iets ervan in de verkoop kan :)

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 13:38

Isapaardje: ik hou me aanbevolen. Mijn pony is enkele weken geleden op hol geslagen met de koets. En heeft toen 2 hoefschoenen vernield. Natuurlijk 2 verschillende.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 14:15

Haha, ja maar ik verkoop geen 2 verschillende schoenen :).
Gaat wel in setjes van 2.
Ik heb easyboot maat 000 en maat 00 die ik eruit wil doen.
Eerste is zonder gaiter, andere is met gaiter.
Vraagprijs is 30 euro voor maat 000 en 45 euro voor maat 00 (met gaiter)

Foto's via pb

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:55

Als je maat 1 hebt hou ik me aanbevolen :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 20:49

En Maat pony hou ik mij aanbevolen :D

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:05

En ik heb je een pb gestuurd

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 18:17

Zit weer in dubio. De renegades passen niet. Heb alles geprobeerd om uiteindelijk tot de conclusie te komen...... maat 4ww is gewoon te klein om z'n voorhoeven -O- Draaien, blijven niet zitten, kabels knappen.

Vandaar dat ik op zoek moet naar wat anders. Nu heb ik de volgende 2 in de spotlight.

Als eerste de Easyboot Trail MT10. Geen gedoe meer met kabeltjes, aandoen en wegrijden. Het nadeel hiervan is wel dat ze over de kroonrand vallen, en dat heeft niet m'n voorkeur.

Als tweede de Easyboot Original MT 4, al zit je dan weer met een kabel.

Zijn hoeven staan heel correct en worden bestempeld als uitstekend geschikt voor hoefschoenen Alleen zijn ze niet even groot. LV 150x155 en RV 148x158

Wie geeft mij advies of een ervaring _/-\o_

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 19:31

@Psydoxy: waarom niet gewoon de Gloves+gaiter ??

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 19:47

Omdat de grootste maat van de gloves 144 - 147 mm / 154 - 157 mm is. Dus ook te klein.......

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 14:58

De standaard easyboots zijn echt fijne schoentjes hoor. Met die kabels kun je juist alle kanten op. Je kunt ze losser en strakker zetten. Die eerste heb ik geen ervaring mee.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 01:43

Ik heb, na de eerste versie -de Ultra-, de Ultimate gekocht van Equine Fusion Jogging Shoes.
Ik werd gek van de volgezogen hoefschoenen na 1 plas water.. Heb er een test rit mee gemaakt.. +:)+ Volgens mij hebben we de juiste wel te pakken! Heul fijn!
Fijn soepele zool, heb er wel een dampening pad in, met daarop een laagje vilt. Rubber sluit de hoef zo af vind ik (zwetende zolen). Mijn merrie ging als een trein!

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 15:58

Ik zit weer rond te kijken voor hoefschoenen voor mijn tinker. Toen ik haar net gekocht heb. Heb ik de Cavallo Simpleboot gekocht in maat 5 voor haar, omdat ze op voorijzers stond en ik deze er onderuit heb laten halen. Deze hoefschoenen werkten prima.
https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos ... 6787_n.jpg
Maar in die tijd waren haar sokken helemaal afgeschoren. Toen die weer aangegroeid waren pasten de schoenen niet fijn meer, en heb ze verkocht.
Mevrouw is in het bezit van weelderige sokken https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 9df07a8354
Nu wordt ze binnenkort beleerd voor de wagen en dan ontkom je hier bijna niet aan hoefijzers. Ik ben er niet op tegen, maar als het kan liever niet.
Zijn er hoefschoenen die samengaan met haar sokken?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 17:24

Je kunt toch een deel weg scheren zodat er nog net een deel als een gordijntje overheen valt ??

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 19:29

Nou sorry hoor. Maar ben veel te trots op haar sokken om eraan te gaan scheren. Had ik net zo goed een ander ras kunnen nemen.
Ben benieuwd of er een soort is waar het met sok wel bij gaat anders komen er ijzers onder.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 19:35

Easyboot, de gewone of eventueel met gaither (maar dat wordt passen). Indien met gaither zou ik voor de gloves gaan.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:31

Renegade en easyboot en easyboot epic heb deze vaak ook bij tinkers gezien ook met sokken

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:49

Bij paarden met veel sok kom ik vaak op se easyboot epics uit, rengades zijn er niet in grote maten.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 20:46

En de gewone standaard easyboots? Geen gaiters niks. Ik vind dat die schoen vaak ondergewaardeerd wordt. Het is echt een hele fijne schoen. Als ik ze voor mijn paards voorhoeven passend kreeg zou ik niet anders willen. Nu heb ik voor gloves en achter dus de standaard.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:44

Bedankt voor jullie reacties.
Nu kan ik verder zoeken op internet naar die soorten.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:00

Delphi2 schreef:
Bij paarden met veel sok kom ik vaak op se easyboot epics uit, rengades zijn er niet in grote maten.

Ligt er aan hoe groot de hoeven van haar paard zijn als de voeten niet breder zijn dan 15,2 kan het wel