Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Th0mas schreef:ik vind ook een beetje tegen vallen...
ik loop overigens stage bij ton...
links voor lijkt het ijzer scheef eronder beslagen, maar het kan door foto vertekend zijn.
Maar sta erbij stil dat je paard in herstel piriode zit en ik zou persoonlijk even met ton en wouter over hebben.
russel schreef:Een kwaad licht stellen is wel weer heel erg negatief hoor. Mag je je beslag van je paard niet openbaar bespreken?? Kom zeg..
Eleonoor schreef:Vind het trouwens een basis van niets om maar te zeggen dat een smid en een aantal in Belgie die klapijzer voor niets vinden en dan daarmee aangetoond niet goed is. Hebben ze dat daadwerkelijk aangetoond?
Verder zou ik oppassen voor het in het kwaad licht stellen van een hoefsmid zonder eerst met de hoefsmid in kwestie gesproken te hebben.
opala schreef:Nou ik zie wel degelijk toonlanding in dat ene filmpje, niet van de achterhoeven, maar wel zeker van de voorhoeven. Wellicht "willen" sommigen het niet zien, want dan zou je erkennen dat PN niet altijd verkeerde info geeft
Eleonoor schreef:Vind het trouwens een basis van niets om maar te zeggen dat een smid en een aantal in Belgie die klapijzer voor niets vinden en dan daarmee aangetoond niet goed is. Hebben ze dat daadwerkelijk aangetoond?
Verder zou ik oppassen voor het in het kwaad licht stellen van een hoefsmid zonder eerst met de hoefsmid in kwestie gesproken te hebben.
AnneOmie schreef:Let wel dat het nu 11 weken is dat Omar van cytek af is en dus ook 11 weken in behandeling bij Wouter Danen in Bodegraven! Dit is 2e beslag beurt en hij staat er nu 5 weken op.
Voorbenen nu op 5 weken!
scoxxx schreef:En assertiviteit bij de klanten? Smeden op hun eigen smeedwerk bekritiseerd? Nou zeker! Dat juich ik absoluut toe! Prutsers filteren zich uit en daarbij, een gewaarschuwd mens telt voor twee... zowel klant als hoefsmid.
Slecht smeed- en bekapwerk? Geen klanten!
Mmm, af en toe een heel klein foutje mag wel hoor, zoals een hoefzweer niet kunnen openleggen haha![]()
![]()
AnneOmie schreef:Sheila, maar zou het niet zo zijn dat het grootste deel ook komt door het 8 maanden op cytek staan??
Arabesk schreef:Er zijn heel wat sites en boeken waarmee je jezelf van kennis kunt voorzien.
Voor de mensen die paarden op ijzers hebben is 'hoefproblemen' van van nassau een goed boek. Voor ijzerlozen het boek natuurlijk bekappen van paardnatuurlijk.
scoxxx schreef:AnneOmie schreef:Sheila, maar zou het niet zo zijn dat het grootste deel ook komt door het 8 maanden op cytek staan??
Slecht smidwerk is slecht smidwerk ook door Wouter. Hij heeft 3 maanden de tijd gehad, dan is dit beeld betreurenswaardig... hoe slecht voorgaande 8 maanden ook geweest zijn.
fransje23 schreef:scoxxx schreef:En assertiviteit bij de klanten? Smeden op hun eigen smeedwerk bekritiseerd? Nou zeker! Dat juich ik absoluut toe! Prutsers filteren zich uit en daarbij, een gewaarschuwd mens telt voor twee... zowel klant als hoefsmid.
Slecht smeed- en bekapwerk? Geen klanten!
Mmm, af en toe een heel klein foutje mag wel hoor, zoals een hoefzweer niet kunnen openleggen haha![]()
![]()
Dat klinkt leuk maar hoeveel klanten weten en zien daadwerkelijk wat er niet goed is? Kritisch zijn kan alleen bij voldoende kennis en daar ontbreekt het te vaak aan.
Ik ben destijds ook bij toeval aan mijn hoefsmid gekomen simpelweg omdat hij al op stal kwam en nog klanten aannam. Ik weet er nog steeds niet veel van af maar herken echt prutswerk inmiddels wel.