Zeer ernstige bok hoefje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 09:58

Sterkte

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:21

Sterkte TS :) nooit fijn..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:28

*knip*

Sterkte TS!
Laatst bijgewerkt door Angela op 07-12-16 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: reactie op verwijderde post verwijderd.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:28

Joolien schreef:
Paspoort schreef:
Veulentje is er niet meer. Bedankt voor alle antwoorden,meningen en frisse blik.

:)

Toch wel even slikken dit hoor. Maar toch het beste voor het beestje.
Ik vond de discussie toch wel interessant hier. Hoe ver ga je en met welk intentie.

Inderdaad, voor dit beestje maar discussie vond ik ok interessant.

Ik vraag me af als het veulen medisch beter had geweest en geen pijn had maar er wel een prijskaartje aan had vastgehangen of ts als handelaar het veulen ook naar de slacht had gebracht?

Zo ja kan je wel stellen dat het veulen beter niet bij ts een handelaar, had terecht gekomen omdat die enkel/ meer naar het geld en de papieren ziet in die situatie.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:30

dromertje2 schreef:
Ik vraag me af als het veulen medisch beter had geweest en geen pijn had maar er wel een prijskaartje aan had vastgehangen of ts als handelaar het veulen ook naar de slacht had gebracht?

Zo ja kan je wel stellen dat het veulen beter niet bij ts een handelaar, had terecht gekomen omdat die enkel/ meer naar het geld en de papieren ziet in die situatie.

Dromertje, zou jij het veulentje hebben gekocht?
Laten opereren voor 1000en euro's.. met de wetenschap dat hij nooit helemaal goed zou worden en vroegtijdig last van arthrose krijgt?

Of zou jij een gezond paardje kopen dat ook opzoek is naar een nieuw baasje?

Heb je een paard?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:34

Ik heb het over een situatie dat een paard/ veulen medisch iets heeft wat perfect op te lossen is, zonder pijn , maar wel geld kost.

Of ts zo'n paard ook maar naar de slager doet, omdat het dan te veel geld kost.

Het betreffende veulen was niet meer te redden. Slacht is niet mijn keuze, zeker niet voor de reden om er dan nog maar geld uit te halen maar dat is ieders keuze.

Op het moment heb ik geen paard meer maar er 2 gehad waaronder een oudje dat 31 jaar heeft mogen worden ( wat dat er doe doet weet ik niet maar soit, jij vraagt, ik antwoord)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:43

Sterkte... ik ben "blij" dat dit veulen geen lijdensweg meer hoeft af te leggen. Ik moest ineens denken aan dat veulen met die scheve neus. Jammer dat die niet net zo'n weg heeft gehad als dit veulen. Of al die intrieste video's uit Amerika van paarden met protheses...

Dit einde is een stuk vriendelijker voor het dier. Dat er niet gelijk is ingegrepen was al sneu maar verder lijden is nu voorkomen

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:49

dromertje2 schreef:
Ik heb het over een situatie dat een paard/ veulen medisch iets heeft wat perfect op te lossen is, zonder pijn , maar wel geld kost.

Het betreffende veulen was niet meer te redden. Slacht is niet mijn keuze, zeker niet voor de reden om er dan nog maar geld uit te halen maar dat is ieders keuze.

Op het moment heb ik geen paard meer maar er 2 gehad waaronder een oudje dat 31 jaar heeft mogen worden ( wat dat er doe doet weet ik niet maar soit, jij vraagt, ik antwoord)

Is niet im vrage toch?

Ik vraag alleen of je een paard hebt, nee dus..Misschien zoek je een paard en dan vraag ik me af, met zo'n antwoord als dat je eerder gaf, waarom jij TS dan dit veulen niet uit handen nam.
Want ik zou voor een gezond dier gaan. Er staan er zoveel te koop..

Jorex

Re: Zeer ernstige bok hoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:52

*kruipt onder meeleessteen vandaan*

Sterkte ts. Mooi dat je deze beslissing hebt durven nemen :(:)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:55

IMJ schreef:
dromertje2 schreef:

Is niet im vrage toch?

Ik vraag alleen of je een paard hebt, nee dus..Misschien zoek je een paard en dan vraag ik me af, met zo'n antwoord als dat je eerder gaf, waarom jij TS dan dit veulen niet uit handen nam.
Want ik zou voor een gezond dier gaan. Er staan er zoveel te koop..

Voor de 3de keer ik vond ook dat het veulen geen paardwaardig bestaan had, dus ik wou dat veulen ook niet meer als je goed had gelezen, had je dat al kunnen lezen, want heb dat al 2 keer herhaald.

En nee ik zoek geen paard en dat was ook mijn insteek niet.

Als ik een veulen had, het medisch iets zou hebben wat perfect op te lossen is, zou ik dat veulen niet naar de slacht doen omdat het teveel geld kost. Maar ik ben ook geen handelaar.

Het veulen was bij met de merrie, TS heeft de merrie kunnen verkopen dus daar geld aan verdient. Dan is het de bluts en de buil dat ze nu die kosten heeft gehad aan het veulen. Ik bewonder haar daar dus ook niet voor dat ze die kosten toch heeft gemaakt als handelaar. Ze zal die kosten er wel uitgehaald hebben door de moeder te verkopen en de opbrengst van de slacht.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 07-12-16 11:04, in het totaal 4 keer bewerkt

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:57

Paspoort schreef:
Veulentje is er niet meer. Bedankt voor alle antwoorden,meningen en frisse blik.

Beste voor het beestje denk ik. Moedige (en in mijn ogen juiste) beslissing

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:58

Oh nee sorry, ik zoek niet iedereens berichten af..

Ik vind jouw vraag niet kunnen in dit topic.
Maak er een eigen topic over, 'of handelaren paarden eerder naar de slacht doen?'

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:58

Goed gedaan TS. De enige juiste beslissing.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:01

Sterkte, TS, het is nooit een leuke beslissing, al bespaar je het diertje verder lijden.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:03

Je hebt het juiste gedaan, imo .. Sterkte :(:)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:12

Sterkte, je hebt wat mij betreft een juiste beslissing gemaakt... :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:34

Paspoort schreef:

Sterkte. Wat is het leven toch wreed: zo'n lief piepjong dier met zo'n lekker aandoenlijk koppie. Gevoelsmatig gewoon volkomen k*t. Maar gelukkig is dit veulen uiteindelijk bij iemand terecht gekomen die haar gezonde verstand heeft laten spreken.

Paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 11:44

Dromertje, denk jij dat er op elk paard duizende euro's te verdienen valt? Soms verdien je niks op een paard soms verdien je wat leuks op een paard en soms speel je gelijk.

Zijn moeder was nou ook niet een hoogstandje van een bijzonder dier. Gewoon lekker normaal paard geen afstamming geen bijzondere gangen niks. Dus geloof me er zat niet veel winst aan hoor ;-)

Of ik een veulen die wel volledig beter was geweest als handelaar zou helpen ligt echt puur aan het veulen en wat de kosten zijn. Als bedrijf moet ik daar echt om kijken of dat wel aantrekkelijk is. Maar dan spreek ik nu hier puur bedrijfs economisch over. Gevoelsmatig ligt dit natuurlijk anders. Voor afdankertjes die wel te redden zijn maar de kosten te hoog zoeken we vaak andere oplossingen en dat is dn niet de dood.
Dus ja, we denken echt wel in welzijn van het paard en de toekomst wat zo dier heeft. Geld speelt uiteindelijk ook mee maar niet de eerste prioriteit. Eerst afwegen hoe en wat en dan kan je een oplossing zoeken voor hetgeen wat niet haalbaar is.

Hikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:47

Heel veel sterkte Paspoort. Een dappere beslissing!

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:55

Sterkte. Y;(

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:58

Goeie beslissing ts. Heel veel sterkte.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 12:01

Je hebt de juiste keuze gemaakt TS, sterkte!

En moraal ridders heb je overal, maar als puntje bij paaltje komt zullen er weinig zijn die zich aanbieden om weet ik veel hoeveel geld te investeren in een veulen met deze problematiek wat een zeer kleine kans heeft op een normaal functioneren.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 12:07

Sterkt TS! Je gaat meestal in het vak uit liefde voor de dieren en dan is het des te pijnlijker dat er soms ook rekeningen bij komen kijken die je verplichten bepaalde keuzes te maken, maar zoals je zelf zegt kan je eerst naar welzijn kijken en daarna kan het financiële aspect de keuze nog een beetje sturen. Het is niet altijd zwart-wit en soms zijn er alternatieven mogelijk. Echter dit was zekerweten zwart, daar ben ik het volkomen mee eens.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 12:19

Paspoort schreef:
Dromertje, denk jij dat er op elk paard duizende euro's te verdienen valt? Soms verdien je niks op een paard soms verdien je wat leuks op een paard en soms speel je gelijk.

Zijn moeder was nou ook niet een hoogstandje van een bijzonder dier. Gewoon lekker normaal paard geen afstamming geen bijzondere gangen niks. Dus geloof me er zat niet veel winst aan hoor ;-)

Of ik een veulen die wel volledig beter was geweest als handelaar zou helpen ligt echt puur aan het veulen en wat de kosten zijn. Als bedrijf moet ik daar echt om kijken of dat wel aantrekkelijk is. Maar dan spreek ik nu hier puur bedrijfs economisch over. Gevoelsmatig ligt dit natuurlijk anders. Voor afdankertjes die wel te redden zijn maar de kosten te hoog zoeken we vaak andere oplossingen en dat is dn niet de dood.
Dus ja, we denken echt wel in welzijn van het paard en de toekomst wat zo dier heeft. Geld speelt uiteindelijk ook mee maar niet de eerste prioriteit. Eerst afwegen hoe en wat en dan kan je een oplossing zoeken voor hetgeen wat niet haalbaar is.

Dat er niet veel winst is ligt aan de initiële verkeerde beslissing om die merrie dan te kopen. Had je een betere inschatting moeten maken, wat de merrie kon opbrengen en de kosten waren.

Maar wat de beweegredenen ook zijn geweest, geld of welzijn, je hebt er goed aan gedaan om dit veulen uit zijn lijden te verlossen. Dan stopt hier de handel in het veulen en het leed.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 12:27

Als ts dit niet had gedaan was t beestje misschien nog wel op transport geflikkert naar Italië of het halve land door voordat ie rust kreeg.

Dus vanuit mij lof dat ts deze beslissing heeft genomen