Megasus horse runners... jouw mening?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 13:50

Aan de achterkant haal je er zelf af wat uitsteekt... maar je kunt natuurlijk voor de zekerheid springschoenen omdoen. Ik denk dat je daar toch pas achterkomt als je het zelf probeert. Alleen is de prijs nou niet echt naar "eventjes uitproberen" :')

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 13:50

GamblersCup schreef:
Aan de achterkant haal je er zelf af wat uitsteekt... maar je kunt natuurlijk voor de zekerheid springschoenen omdoen. Ik denk dat je daar toch pas achterkomt als je het zelf probeert. Alleen is de prijs nou niet echt naar "eventjes uitproberen" :')

Nee dat klopt, de prijs is best hoog vandaar dat ik eerst wacht op ervaringen. Ben vast niet de enigste met dit probleem :D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 13:55

Ik hoop voor je dat niet iedereen denkt "ik wacht af wat anderen ervaren" :D

In een ander topic (wat inmiddels alweer gesloten is omdat dit topic er al was) zag ik dat men beweert dat het opplakken van het klittenband schadelijk is. Maar dat is toch juist 1 van de dingen waarin ze innovatief wilden zijn, lijm dat niet schadelijk is, ook niet op de lange duur?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 13:57

GamblersCup schreef:
Ik hoop voor je dat niet iedereen denkt "ik wacht af wat anderen ervaren" :D

In een ander topic (wat inmiddels alweer gesloten is omdat dit topic er al was) zag ik dat men beweert dat het opplakken van het klittenband schadelijk is. Maar dat is toch juist 1 van de dingen waarin ze innovatief wilden zijn, lijm dat niet schadelijk is, ook niet op de lange duur?

Dat zal wel mee vallen gezien ze meer verkocht hebben dan ze verwacht hadden....

Dat lijm vind ik ook een dingetje. Maar als (in mijn geval) enkel in de zomer zal gebruiken zal de schadelijkheid wel mee vallen denk ik.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:08

Vanwege de prijs heb ik ze nu juist wel gekocht, scheelt toch de helft. Blijft natuurlijk een risico, maar het is toch iets wat ik graag zelf wil proberen.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik ervan uitga/hoop 10-12 maanden met een set te kunnen doen, waarbij ik dan de klittenband zal moeten aanvullen. Zo'n kilometervreters zijn we ook weer niet en mijn paard heeft toch een voorkeur voor de berm. Hij zou best zonder ijzers kunnen, maar om de een of andere reden ontwikkelt hij zonder ijzers geregeld een hoefzweer.

Ik ben niet zo bang voor de schadelijkheid van de lijm, ik heb er maar het vertrouwen in dat hier goed over nagedacht is.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 14:09

Ik wil er liever van uit kunnen gaan dat hun oplossing NIET schadelijk is voor de hoef. Zoals ze beweren. Maar ook dat zullen we wel met de tijd ervaren...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 14:10

Ik ook Grit. Wat de prijs en de lijm betreft.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:14

En ik hoop ook dat ze inderdaad gemakkelijk onder te brengen zijn. Paard van mijn vriend heeft hoefschoenen, werkt prima, maar ik merk dat ik het toch wel een gedoe vind ze aan te trekken. Luiigheid van mijn kant.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 14:41

Mijn Fries heeft ook hoefschoenen... en het is geen luiigheid, maar ik heb al een kwartier nodig om ze aan te trekken. Het zijn voor andere dan achter, de ene set is zó aan, maar de andere... ben echt al flink aan het zweten voordat ik überhaupt op mijn paard zit. En dan de nadelen van hoefschoenen erbij... klittenband dat loslaat als je door een modderplas rijdt (niet handig onderweg), de "simpele" schoenen die af en toe gaan draaien onderweg... het steeds bij moeten stellen van de ijzerdraadjes... nu weer zooltjes erin omdat de rand anders te hoog is en wondjes gaat veroorzaken... ik kan niet wachten tot de runners opgestuurd worden! *\o/*

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 19:15

Hier nu tot de horserunners er zijn blootvoets achter, voor hoefschoenen.
Achter lukt niet met hoefschoenen, passend draaien ze helaas nog steeds.
Ofwel ik zou heel blij zijn als de horserunners er zijn, en tot die tijd zal ik me qua buitenrijden aan moeten passen.
Ik men nu 1x per week op de weg, hij is vorig jaar juli van zijn ijzers gehaald.
En even afkloppen, hij redt het goed zo op blote voeten achter.
Voor heeft hij een platvoet, en franse stand dus daar heeft hij zijn schoenen voor.
Ik vind het zonde als zijn platvoet fout slijt, hij is nu optimaal qua stand.
Ofwel: ik kan ook eigenlijk niet wachten. :D

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 22:21

Ik blijf het ook een interessant concept vinden als alternatief voor hoefijzers. Ik geloof alleen niet dat je met de megasus horse runners minder werk zult hebben dan met de moderne concept hoefschoenen. Momenteel heb ik renegades. Dat betekent (bij slecht weer): hoeven proper maken, hoefschoenen aan (dat gaat snel), na het rijden hoefschoenen uittrekken, hoefschoenen afwassen.
Bij de megasus horse runners ga je evenveel werk hebben. Als je paard met modderige hoeven uit de wei komt zul je toch ook eerst de hoeven en het klittenband moeten schoonschrobben. En na het rijden de horse runners van slijk en hondenpoep e.d. :r ontdoen. Of het wat dat betreft dus echt zo veel voordelen heeft t.o.v. hoefschoenen is nog maar de vraag.

Wel denk ik dat de horse runners misschien het voordeel zullen hebben dat ze beter blijven zitten en nergens wondjes kunnen veroorzaken, terwijl hoefschoenen wel kunnen gaan draaien, schuren of knellen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 01:30

Ik ben al een kwartier bezig om 4 hoefschoenen aan te trekken (en inderdaad, ik heb geen simpele die je dichtdoet met alleen maar klittenband, maar er zijn nu zoveel soorten hoefschoenen... van simpel tot van alles met instellen, schroeven, ijzerdraadjes etc) , over het schoonmaken achteraf: afwasborstel en binnenkant, buitenkant schrobben en uitspoelen, klittenband en dan kabeltjes nakijken.
Voor mij (en andere gebruikers van niet zulke simpele klittenbandschoenen) gaat het echt veel minder werk worden. De runners zelf zijn kunststof schijven, afborstelen met water is zo gedaan. Het "klittenband" is geen klittenband, maar champignontechniek: dat is ook zo schoon, blijft lang niet zo veel in hangen als klittenband. Ik zie absoluut voordelen!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 07:05

Ik heb makkelijke schoenen maar modder vieze sokjes en die moeten schoon ivm schuren.
Ik hoop dat met de runners alleen die hoef schoon moet en niet heel de sokken.
Dat zou voor mij toch echt sneller en makkelijker zijn.
Dus ik hoop echt dat hij ze past en dat maatje 70 ook op de markt komt!

pol013

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 08:14

Ik heb ze straks echt alleen voor het schroeven draaien voor de cross/ springparcours. De voeten van mijn jonkie zijn zo ver vooruit gegaan sinds hij hier staat dat hij verder alles prima kan zonder ijzers.
Ik zou het zo jammer vinden als hij voor 3 keer per maand, de periode van maart-oktober met ijzers moet lopen.
Dus duim echt dat de horserunners ook het zwaardere werk aan kunnen.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 08:37

Ik ben echt benieuwd of ze stevig genoeg zitten daarvoor. Als je er stiften er in doet komen er echt enorme krachten op!
Geven ze aan dat die mogelijkheid er is? Ik zie niet echt gaten in de onderkant.

zuma1

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 10:27

Hier nog een meelezer ben echt nieuwschierig heb tal van schoenen gebruikt bij mijn fjord maar altijd gaat linker schoen draaien en zelfs uit .Werd er dol van ,helaas nu voor op ijzers daar slijt hij ook links harder dan rechts hij maakt een soort extra swing met dat voetje .Ik hoop dat deze schoenen of runners beter blijven zitten

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:04

Tilmar schreef:
Ik ben echt benieuwd of ze stevig genoeg zitten daarvoor. Als je er stiften er in doet komen er echt enorme krachten op!
Geven ze aan dat die mogelijkheid er is? Ik zie niet echt gaten in de onderkant.

Dat zou één van de eerste extra opties worden geloof ik.
Ik ben ook benieuwd hoor maar zelf geven ze aan dat ze ze ook in het terrein getest hebben. Zijn ook filmpjes van. Maar daar gaat het er toch net wat minder heftig aan toe dan in een echt parcours of cross.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 16:46

pol013 schreef:
Ik heb ze straks echt alleen voor het schroeven draaien voor de cross/ springparcours. De voeten van mijn jonkie zijn zo ver vooruit gegaan sinds hij hier staat dat hij verder alles prima kan zonder ijzers.
Ik zou het zo jammer vinden als hij voor 3 keer per maand, de periode van maart-oktober met ijzers moet lopen.
Dus duim echt dat de horserunners ook het zwaardere werk aan kunnen.

Van die kant had ik het nog niet eens bekeken! Super reden om de horserunners te gebruiken!

Tilmar schreef:

Die mogelijkheid is er inderdaad, ze testen op alles dus ik neem aan dat daar op gerekend is. Er is een tool waarmee je de juiste gaten erin kunt "boren" voor de studs:
http://horserunners.com/megasus-accessories/
(in het tweede bruine blok staan de accesoires)

Als mijn paard weer voor de koets komt, gaan er achter ook studs onder.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:20

Ik geloof ook niet echt in vijzen in hoefschoenen. Als je aan volle galop een bocht rijdt komt er toch enorme druk op die vijzen en dan geloof ik niet dat die schoenen aanblijven. Of ze zullen toch gaan draaien. Of de vijzen zijn zo klein dat ze amper effect hebben.

Maar wie weet bewijzen de runners het tegendeel. Dat wordt afwachten.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 21:13

Katyatje schreef:
Ik geloof ook niet echt in vijzen in hoefschoenen. Als je aan volle galop een bocht rijdt komt er toch enorme druk op die vijzen en dan geloof ik niet dat die schoenen aanblijven. Of ze zullen toch gaan draaien. Of de vijzen zijn zo klein dat ze amper effect hebben.

Dan wil ik dus eigenlijk niet nadenken over wat het effect is van vijzen in ijzers waarbij de ijzers genageld zijn in een paardenhoef... Of ben ik de enige :o

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 21:46

Precies dat Ilsiie!

Er zijn studs in twee maten te krijgen voor de runners. Ik wist niet dat er studs waren voor hoefschoenen...

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:54

Ilsiie schreef:
Katyatje schreef:

Dan wil ik dus eigenlijk niet nadenken over wat het effect is van vijzen in ijzers waarbij de ijzers genageld zijn in een paardenhoef... Of ben ik de enige :o

Bij te grote kalkoenen kan het effect best dramatisch zijn. Heb de voeten ooit aardig kapot gereden op een klei bodem.
Rij dus altijd met hele kleintjes. Maar enige echte manier om het te weten te komen is proberen . En dat gaan we dus doen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-17 01:26

Ik vind het geweldig dat dat soort dingen gelijk mogelijk zijn. Ik heb het gevoel dat er daadwérkelijk goed over nagedacht is en wordt, en dat dit echt wel eens dé diervriendelijke (en ik hoop ook gebruiksvriendelijke) vervanging van ijzers is.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 07:00

Ilsiie schreef:
Katyatje schreef:

Klopt. Zeker grote vijzen kunnen denk ik toch schade aanrichten.
Een onderzoek hierover zou wel interessant zijn.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-17 14:46

Vijzen zijn kalkoenen/studs?