Foto verslag Hoefkanker Avelyn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:13

Maartje, sterkte met je beslissing! :(:)

Jullie hebben er samen zo hard voor geknokt! Zo sneu dat het afbouwen van de prednisolon zo snel resulteert in het terugkeren van de woekering. Ik vind het heel eerlijk van je toe te geven dat het niet meer gaat, dapper en het zegt hoeveel je werkelijk om haar heeft. Zoveel dat je je eigenbelang aan de kant zet voor haar.

Belker

Re: Foto verslag Hoefkanker Avelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:17

Heel veel sterkte maartje, wat een rot besluit.........

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:19

Heel sneu al je harde werk en liefde/tijd dat je erin stopte en dan toch dat het niet goed gaat.

Sterkte met je paardje.

Ik voelde het al aankomen, want ik vond het nog steeds niet goed uitzien ook al was er een heel verschil met de allereerste foto's, het had allang beter moeten uitzien.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:41

Jeetje... Ik ben er stil van.. Had er zóveel vertrouwen in dat Avelyn weer beter zou worden, je was zo positief,
en de foto's straalden dat ook dubbel dwars uit. Wat vreselijk dat het nu zo'n wending krijgt...

Onbegrijpelijk dat er juist nú zo met modder gesmeten wordt. Lang hebben ze zich stil gehouden, in de tijd dat
het de goede kant op leek te gaan. Dan valt er niets te verbeteren. Maar nu er een omslag is laten ze zich (weer) zien.
Ik hoop dat je je er niet al te veel van aan trekt, je hebt nu genoeg aan de situatie an sich.

Ik wil je heel veel sterkte wensen!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:41

Jeetje wat een klote beslissing !
Weet wel dat je alles hebt gedaan wat in jouw macht lag. Onwijs veel sterkte!!. Jij kent je paardje het beste en kan als enige een juiste beslissing nemen.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:53

ik huil mee Maartje, ben blij dat ze bij jou is, dat dat in ieder geval wel gelukt is. xxxx

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 23:35

swoeky schreef:
stille meelezer meld zich even
krijg een brok in mijn keel van het lezen van je laatste post
respect voor wat je doet en al gedaan hebt!
heel veel sterkte!!

Hier nog een. Ik heb veel geleerd van alle ervaringen hier, en ik hoopte zo dat Avelyn beter zal worden. Respect voor hoe je het probleem aangepaakt hebt, en ook voor het maken van een eerlijk keus. Sterkte in de komende tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 00:06

Ik volg dit topic al een hele tijd en heb onwijs veel respect voor wat jij voor Avelyn hebt gedaan en hoe goed je bezig was.

Enorm zuur dat nu blijkt dat het niet voldoende heeft mogen zijn.

Ik wens je enorm veel sterkte bij de gevolgen van de beslissing die je nu moet gaan nemen. Ik had zo gehoopt dat het anders zou aflopen...

:(:)

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 00:46

Maartje lieverd, wat is dit jammer en zo zonde van dit lieve dier. Maar o wat hebben jullie gevochten samen. En wat kan je trots op je zelf zijn. En wat ben ik trots op je wat ook al verliezen jullie de strijd, je hebt alles uit de kast gehaalt. En haar met hart en ziel verzorgt. Haar met liefde en respect behandelt en avje jou ook. O lieverdje de tranen rollen over m'n wangen wat had ik het graag anders gezien voor jullie. Maar heb nooit spijt van iets schat, echt dat hoef je niet te hebben. Maartje dikke knuffels, in gedachten ben ik bij xxxxx

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 06:18

:(:) Helaas, jullie hebben hard gestreden, maar die rotziekte niet kunnen overwinnen :(:)
Ze heeft een fijne tijd bij jou gehad. _/-\o_

Soms is 'houden van' 'laten gaan', als je er alles aan gedaan hebt, maar het niet meer gaat.

Dikke knuffel :(:)

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 08:13

Heel veel sterkte, Maartje :(:) :(:) :(:)

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 08:51

Pff ik begon met lezen vanmorgen en hoe verder ik kwam hoe sneller een traan kwam, wat heb jij veel voor het beestje gedaan. En wat een respect verdien jij.. Wat erg dat het misschien zo zou moeten aflopen, maar jij hebt alles gedaan wat in je macht ligt dat is zeker! En sommige mensen weten het altijd beter, daar moet je niks van aantrekken niemand kan jou iets verwijten!

julian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 09:06

Citaat:
Ik geloof best dat je begaan bent met Avelyn, misschien zou je de TS eens een normaal bericht kunnen sturen om voor te stellen dat je man een keer naar het paard kijkt, als je denkt dat hij nog iets kan doen.

Dit was precies wat ik ook dacht, jammer dat het allemaal zo negatief moest, het had ook op een heel andere manier kunnen gaan!

Maartje je hebt er alles aangedaan,meer dan dat zelfs , heel veel sterkte meisje en dikke knuffel voor jou en Avelyn, xxx

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 09:24

jeetje wat sneu...na alles wat je geprobeerd hebt.
Maar ik weet bijna zeker dat de pretnison de boosdoener is van de bevangenheid.
Iets wat niet veel dierenartsen nog serieus nemen helaas.

Pretnison is echt bocht!!! Voor mens en dier.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 11:06

Whis_Serada schreef:
Maartje lieverd, wat is dit jammer en zo zonde van dit lieve dier. Maar o wat hebben jullie gevochten samen. En wat kan je trots op je zelf zijn. En wat ben ik trots op je wat ook al verliezen jullie de strijd, je hebt alles uit de kast gehaalt. En haar met hart en ziel verzorgt. Haar met liefde en respect behandelt en avje jou ook. O lieverdje de tranen rollen over m'n wangen wat had ik het graag anders gezien voor jullie. Maar heb nooit spijt van iets schat, echt dat hoef je niet te hebben. Maartje dikke knuffels, in gedachten ben ik bij xxxxx

Je hebt het mooi verwoord Peet.

Maartje heel veel sterkte meid, dikke knuffels xxx

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 11:18

Wat erg zeg :(
Het leek zo goed te gaan..!
Arm paardje...Ik wil je heel veel sterkte toewensen de komende tijd!
En je hebt het super gedaan!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 11:37

Jade schreef:
om maar eens even ontopic te reageren ;)
ik lees al even mee, en ergens in mijn achterhoofd zat een vage herinnering van iets wat ik eerder had gelezen;

besita schreef:
meiden mijn merrie die het als twee jaar heeft gaat eindelijk de goede kant op ..de 2 voorbenen zijn zo goed als bijna helemaal volgroeid aan de stralen en de achterbenen hebben net 6 weken dit opgehad http://www.vettec.net/default.aspx?id=1 ... taal=1..ik stond er eerst zo negatief tegenover omdat je terug afsluit en was echt bang om na zes weken het resultaat te zien ..maar het was echt verbluffend !!!!! zo spectaculair verbeterd ..er is nu terug een pak opgegaan voor zes weken

geen idee of het voor jouw merrie van toepassing is, maar wellicht de moeite waard om eens naar te kijken en/of besita een keer aan te spreken, als ik het me goed herinner heeft haar merrie aan 4 voeten terugkerende straalkanker (gehad?), en ook aan de prednisolon gezeten :)

ik zie hier evn mijn naam verschijnen ..
ik heb 2 jaar niets anders gedaan dan klinieken , hoefsmeden en alle dure behandelingen met mijn merrie ..ze kon op het eind geen smid of DA meer zien moesten telkens verdoven om eraan te kunnen werken ..
voor mij was het genoeg , heb ze uit de sport gehaald ( intensieve sportcarrière op GP niveau ) en ze is als fokmerrie naar huis gekomen ..hoopte op 1 veulen ..ondertussen is ze aan veulen nummer 5 !!
ik heb gewoon alles qua DA en smeden afgeschaft (ook prednison gestopt want dat leek me niet gezond voor merrie en veulens om dat heel lang te geven ..al die brandende producten leken me ook niet goed om gezonde hoorn te kunnen produceren
ben dus zelf wat gaan "studeren " en "praktiseren "
heb zelf 2 cuttermesjes aangeschaft
en dan Furacine zalf waar ik joodtinctuur door mengde ( jood tinctuur om uit te drogen en de zalf ter genezing van de stralen)
Furacine is een bacteriedodende zalf die gebruikt wordt in de brandwondensector )
de eerste tijd deed ik 2 x per week dan om de week , om de 2 weken en zo afgebouwd ..verleden jaar zat ik gewoon op 1 x de mengeling van furacine en joodtinctuur als de smid net langswas geweest dus zo ongeveer om de 2 maanden ..tussentijds gewoon controleren en wat bijsnijden
dit jaar heb ik eigenlijk bijna niets meer moeten doen ..
ze zal natuurlijk nooit meer de starlen hebben van een gezond paard daarvoor heeft ze veel teveel afgezien en er is teveel aan gesneden :) maar ze doet het als fokmerrie prima , is niet echt kreupel meer
maar ben heel blij dat ik heb doorgezet en gewoon zelf wat ben gaan opzoeken, gestopt ben met de heel bijtende producten enzo

in de winter staat ze wel niet in wei of paddock ..ze is al 18 ondertussen en kent haar thuis !! ze loopt dan op het erf voor de stallen wat helemaal verhard is

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 11:41

Heel veel sterkte!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 15:44

Ik volg je al vanaf het begin van het topic en je hebt je super ingezet voor Avelyn, petje af :j Heel veel sterkte met je keuze, probeer te bedenken wat het eerlijkst is naar Ave toe, kijk naar de prognoses, etc :(:)

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:05

ach maartje toch.. Ik wil toch even mijn woord erbij voegen vooral voor meridith.. heel gemeen dat je dit zo zegt, je kent ze niet.. ALs je maartje kent weet je dat ze alles maar dan ook alles uit de kast heeft gehaald, meerdere mensen naar heeft laten kijken en alles heeft willen doen wat kon. Helaas houd dat soms op. We spreken hier over kanker. Tis gewoon een kl*te ziekte, zowel bij mens, paard of ieder ander dier. Helaas kan ik erover mee praten, als hij eenmaal ''woekerd'' kun je dingen doen, maar bepaald de kanker wat hij doet. Triest dat als mensen zoveel verdriet hebben jij er nog een schepje bovenop moet doen.. Dat hoeft niet. Dat verdienen maartje én avelyn niet. Klaar. Maartje chapeau. Je bent een kanjer!!

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:15

Ik ken Maartje dan wel niet persoonlijk, maar ik heb dit hele topic gevolgd en ook ik denk dat ze álles wat mogelijk is heeft geprobeerd. Zoveel moeite gestoken in Avelyn, iedere dag weer.. Petje af! Heel erg veel sterkte, voor jullie allebei. Ik had het zo graag goed af zien lopen voor jullie beiden :-(

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:35

Ach maartje,regelmatig spoken jullie door mijn hoofd....Waarom nou toch,waarom is het soms zo vreselijk oneerlijk.Al je goede bedoeling,inzet en liefde en dan uiteindelijk niet het gewenste resultaat bereiken.
Ze is niet voor niets terug bij jou gekomen maartje,daar geloof ik heilig in.
Maar wat is het leven soms unfair......Heel veel sterkte :(:)
(nog steeds hoop ik op een klein wondertje )

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:02

Whis_Serada schreef:

Ook ik kan niet anders dan met Peet meegaan,sterkte lieverd

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 19:14

nombrado schreef:
jeetje wat sneu...na alles wat je geprobeerd hebt.
Maar ik weet bijna zeker dat de pretnison de boosdoener is van de bevangenheid.
Iets wat niet veel dierenartsen nog serieus nemen helaas.

Pretnison is echt bocht!!! Voor mens en dier.

Avelyn is niet bevangen

Ik heb denk ik met recht het gevoel gevochten te hebben voor mijn meisje en alles geprobeerd wat eventueel nog een redding zou betekenen. Helaas moet ik naar haar luisteren, ze geeft op... Er is niet op te vechten tegen de woekeringen, het was zoals we vanaf het begin af aan al bang voor waren in een te ver gevorderd stadium.
Vandaag heb ik de afspraak bij de dierenarts gemaakt en woensdag wordt ze verlost van al haar pijn in haar helaas veelste korte leven...
Ik heb geen woorden voor de liefde die ik voor haar voel, mijn mooie Avelyn....

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:18

|( |( O schat toch, ik sla me armen om je heen en hou je heeeeel stevig vast. |( |(