Verrekking bandjes hoefgewricht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gimli_

Re: Verrekking bandjes hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 13:29

Gim was ook veel te dik na die rustperiode, gelukkig valt het nu enigzins mee, maar moeilijk om die kilo's er weer van af te krijgen inderdaad!
Ik heb niks gegeven tijdens de opbouw, geloof daar niet zo in, denk dat je het beste resultaat boekt door goed opwarmen en afkoelen, evt nog stappen op het harde nadien en niet overvragen.
Fijne bak hebben jullie trouwens Flosje, althans, hij ziet er fijn uit!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:36

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 13:43

Hm dat is jammer zeg!
Onze bak is ook verre van ideaal, peperdure eb- en vloedbodem, eerst veel te nat, nu is hij minder zwaar maar in de hoeken is het ploeteren; veel te veel zand.
Beetje om de slechte plekken heen rijden dus. :(:)

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:54

Sibade schreef:
Zijn er paarden die het daarna nog weer prima in de sport zijn gaan doen.

Ja *D Die van mij loopt nog steeds prima, we trainen weer dagelijks en ook wedstrijden.
Ik had ergens in het begin van het topic een reaktie gegeven, mijn paard heeft van half 2008-half 2009 stil gestaan (of nou ja, in de wei gestaan). Op de mri scan kon je zien dat de bandjes van het hoefgewricht niet in orde waren. Eigenlijk is het tegen alle verwachtingen in weer goed gekomen :-)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:12

Flosje ik geef Zhuf vitamine E/seleen bij voor haar spieren. En ik geef magnesium, is ook goed voor de spieren en ze worden rustiger van magnesium. Erg handig voor die van mij. :D

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:25

Welke geef je?
Heb jij eerst bloedonderzoek laten doen?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:44

Ik gaf haar altijd al vitamine E + seleen, omdat ze soms wat stram was na het rijden. Later heb ik om andere redenen een bloed onderzoek laten doen en daar kwam uit dat ze een magnesium tekort had. ( schijnt dat heel veel paarden in Nederland dit hebben ). Dus toen ben ik extra magnesium bij gaan voeren. Heb daarna ter controle opnieuw een bloedonderzoek laten doen en toen was het magnesiumgehalte weer op peil. Wel ben ik op aanraden van de veearts magnesium bij blijven voeren omdat ze anders weer snel een tekort oploopt. Als je magnesium overvoerd is dit niet schadelijk voor het paard, hij zal hoogstens aan de dunne poep raken. Vitamine E kun je wel overvoeren, maar dan moet je wel flinke hoeveelheden geven. Overigens was het vitamine e gehalte beide keren in het bloed goed, dus niet te hoog door het bijgeven.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:02

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:48

Ik geef vitamine E + seleen van Sectolin en ik geef magnesiumcitraat van de Epplejeck eigen merk. :)

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 00:30

Ik heb Poon destijds ook iets voor de spieren gegeven. Poedertje van Pavo... Hij verzuurde heel erg snel namelijk.

Tja en verder ben ik ook erg fan van Bodegraven als het om kreupelheden gaat :)

Sibade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 09:02

Overleg gehad met de hoefsmid. Ik ga zo voor een echo een afspraak maken voor morgen. (dus morgenavond weet ik meer...hopelijk....die onzekerheid is niet fijn!)

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 11:32

Die onzekerheid is killing Sibade, daar weten wij hier alles van. ;)
Hoop dat je snel meer weet, hou ons up-to-date!

Sibade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:42

Nou hier alvast een korte update:
In eerste instantie wilde ik de echo in Kootwijkerbroek laten maken ivm gunstige ligging tov hoefsmid. Zij deelde mij, net als mijn eigen DA, mede dat een echo van bandjes in de hoef niet mogelijk was maar dat ik dan een MRI moest maken. Ik dacht dus: of de meiden van Bokt zijn gek of ik... hahaha... Ik heb vervolgens toch Bodegraven gebeld. (Sander) Daar kan het kennelijk wel. Afspraak gemaakt voor volgende week woensdag. Morgen ga ik wel eerst nog even naar de hoefsmid. Paard was namelijk helemaal goed maar na het laatste beslag ineens kreupel. Misschien ligt er iets niet lekker... Afijn... ik moet dus nog even geduld hebben maar ik heb goede hoop. :P

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:49

Sander is de beste die je hiervoor hebben kan, echt een top arts! Hij is ook mijn behandelend arts, en hij heeft al heel veel voor mij en mijn merrie gedaan. In bodegraven zorgen ze niet alleen voor je paard, maar ze steunen jezelf ook ontzettend. Toevallig belde Sander vandaag nog om te vragen hoe het ging.

Hoelaat heb je een afspraak woensdag? Misschien zie ik je dan nog wel. Ik ga maadag een hengst wegbrengen voor castratie en die kan ik woensdag ophalen.
Laatst bijgewerkt door Aukelizzy op 13-01-11 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Sibade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:57

Ik heb je een een pbtje gestuurd ivm privacy!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 22:55

Sander heeft ook een hoop echo's van Poon zijn been (voet en knie) gemaakt :) Hij is erg kundig :j

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:40

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:06

Ja hij maakt idd alle echo's in Bodegraven. Het is van Zhuf wel de vaste arts, en daar ben ik erg blij mee. :)

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 21:08

Hij doet inderdaad alle echo's, soms samen met een collega. Ik had Teun als vaste DA, daar was ik ook erg blij mee :j

Sibade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:58

Update:
Paard heeft een ouder probleem met een pees genaamd diepe buiger... (als ik dit tenminste goed verstaan heb) welke eindigt in de hoef en daar zit zo ongeveer dan ook het probleem. Daardoor ergens in de hoef een ophoping van vocht waar het niet hoort te zitten. Dat geeft natuurlijk druk en irritatie. Paard is ingespoten met ontstekingsremmers, 6 weken stappen en geen weidegang.... en heel erg veel duimen... ;) Dit alles werd meteen met het maken van een echo duidelijk! Allen hier op BOKT bedankt namens de feestcommissie !!! _/-\o_ Mede dankzij jullie advies weer hoop voor deze lieve merrie. Groet Sibade *\o/*

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 18:16

Minder nieuws, maar super dat je nu duidelijkheid hebt Sibade!
Klinkt wel alsof het helemaal goedkomt, of begrijp ik dat verkeerd?

En geen dank, ik ben ook nog steeds blij dat ik dit topic indertijd geopend heb. ;)

Sibade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:24

Ja, het komt dus naar alle waarschijnlijkheid wel goed! Het duurt alleen even...maar ja...die paar weken kunnen er ook nog wel bij hoor...

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 19:09

Als je maar weet waar je aan toe bent, dat scheelt een heleboel!
Hou ons sowieso op de hoogte, ben benieuwd naar het herstel. :)

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:33

Wat een 'fijn' nieuws Sibade!

Sibade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 14:26

Ja idd. Het komt goed... ik ga nu maar eens een uurtje stappen... hopelijk wordt ze niet te fit.... Ik ga er ook maar niet op zitten na twee jaar...brr... ben niet zo'n held. (Alhoewel ze nog nooit een pas verkeerd heeft gezet..)