nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 11:52

deedee19 schreef:
hier dus exact hetzelfde probleem. Ik heb een maat 2 achter en voor was maat 3 heeeeeel veel te groot en maat 2 past nét niet. Ik heb de gewone standaard (en het oude model van voor 2003 geloof ik) Ik heb de backstrap er eens uitgehaald en toen paste maat 2 wel net om de voorhoeven. Vandaar dat ik nu epics wil halen voor de voorhoeven daar kun je de backstrap uit halen omdat je dus die sok hebt om de boel op zijn plaats te houden. En als dat niet werkt gaat hij toch voor weer op ijzers.

Dat is jammer dat je het oude model hebt, anders hoefde je alleen maar losse gaiters te kopen (ca. 25 euro per stuk). Maar die passen alleen op het nieuwe model.
Maar misschien is de glove wat voor jou?
Deze werkt met net wat andere maten. De 00 zit tussen de maat van de normale 000 en 00 in.

deedee19

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 12:25

Heb ik inderdaad aan zitten denken, maar heb toch liever het systeem met het draadje (zit naar mijn gevoel toch wat vaster) Ja inderdaad jammer dat ik het oude model heb anders wist ik het wel, maar ik moet er toch een paar bij hebben want ik heb nu maar 1 paar (maat 3 heb ik weer verkocht). Mijn huidige paar kan ik gewoon voor de achtervoeten blijven gebruiken. Die zitten perfect. Ze zijn al heel wat jaartjes oud maar nog lang niet versleten. De easyboots zijn hun geld dus echt wel waard :j

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 15:56

deedee, mijn ervaring is dat Gloves minstens zo goed blijvenzitten als de eipcs, als je tenminste de goede maat hebt. Dus mochten de gloves qua maat beter bij de voorhoeven passen dan zou ik dat zeker proberen!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 18:10

Vandaag rustig de tijd genomen om de 000 om de voorbenen te krijgen bij eentje ging het moeizaam, maar is me wel gelukt (zonder de rubbertjes van de weerhaken).. we hebben 2 uur lang met de slee gedraafd/ gestapt en ze bleven super zitten.. zelfs bij een van de hoeven was de haak los en nog netjes om de hoef, zelfs het uit doen op de hoef waar hij moeilijk aan ging kregen we hem zowat niet los :P.. ben ook niet bang deze snel te verliezen :D.. zal de weerhaken iets plat drukken.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 18:20

goed nieuws! :)
Ze adviseren om ze uit te doen met behulp van een platte schroevendraaier. Hoe is het jou gelukt om ze uit te krijgen?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 18:29

poeh, ik heb samen met een van mijn bijrijders gezorgd dat zijn hoef omhoog bleef, dan losgemaakt voorin, wat lopen wikken, maar kreeg er geen beweging in, toen mijn bijrijder,, ook niet,, hij was wel iets losser, maar ging niet af, toen had ik bij de weerhaken gezorgt dat daar meer ruimte kwam en liet hij gelukkig los (deed beide kanten naar buiten buigen)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:50

Mochten er nog mensen intresse hebben in de nieuwe easyboots 00. Wegens te groot verkoop ik ze enkel gepast en 5 meter mee gelopen. Maar zijn te groot en schaf dan een nieuwe 000 set aan.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 11:06

Ik doe de schoenen altijd uit met een schroevendraaier. Zonder zou ik ze echt niet uitkrijgen. :n

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 11:26

zijn er hier ook mensen die hun hoefschoenen via http://www.natuurlijk-ruiterschap.nl bestellen? Ik zag dat ze daar best goedkoop zijn! Wacht nu op antwoord over de levertijd. Als het lang duurt kan ik toch beter in de UK bestellen (maar of die snel zijn met de kerstdagen is natuurijk ook maar de vraag).

Cadanzax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 11:28

dat model dat je met lijm vast plakt zou die lijm wel plakken? :D

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 11:32

vast wel.Er gaat een hele procedure aan vooral van hoef goed schoonmaken, droogmaken, lijm laten uitharden etc.
Maar de Glue-Ons schijnen ook al heel behoorlijk vast te blijven zitten als je de hoef omwikkelt met 3 lagen sporttape. (bij mijn paardje bleven 3 van de 4 zelfs zitten zonder lijm of wat dan ook bij een rit door mul zand, plassen, blubber etc.)

Cadanzax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 11:34

skessa schreef:
vast wel.Er gaat een hele procedure aan vooral van hoef goed schoonmaken, droogmaken, lijm laten uitharden etc.
Maar de Glue-Ons schijnen ook al heel behoorlijk vast te blijven zitten als je de hoef omwikkelt met 3 lagen sporttape. (bij mijn paardje bleven 3 van de 4 zelfs zitten zonder lijm of wat dan ook bij een rit door mul zand, plassen, blubber etc.)

okee :9

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 11:39

Ik wilde ze daar eerst bestellen, maar hoorde er toen niet echt goede verhalen over ;) En heb ze nu besteld bij pas de deux

In mijn onderschrift rivaldo voor de slee, zie je dat hij zijn hoefschoenen aan heeft :D Ben erg tevreden!

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:29

Vandaag eindelijk de schoentjes kunnen passen maar kreeg ze met geen mogelijkheid aan. De hoeven van Diesel zijn wel in lengte goed maar veelste breed. De maat 3 zit zoveel te los in lengte dat hij gat draaien maar de maat 2 kon ik dus niet in.

Wat nu?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:57

Welke had jij ook al weer?
Bij de normale easyboots is het vaak zo dat je eerst die rare weerhaken plat moet slaan (pletten) voordat de hoef er goed in kan in breedte.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:25

peaches, meestal bepaalt juist de hoefbreedte de maat van de schoenen.
je kunt de weerhaakjes platslaan, de beschermrubbers weghalen en de schoen voor gebruik in heet water leggen, zodat hij zich wat beter aan de hoef aanpast. Meer kun je niet doen om de breedte aan te passen.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:51

Dat heet water is nu ook wel een handige tip.
De schoenen zijn heel erg stug.

Vanmiddag toch echt bepaald samen met Skessa dat de gloves niet zullen gaan passen.
De epics zitten wel goed aan de achterhoeven, zolang ik de gaiters er maar af laat (anders passen ze niet).

Dus heb ik straks waarschijnlijk gaiters maat pony/000 en gloves maat 00 in de aanbieding :D

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:22

Isapaardje schreef:
Dus heb ik straks waarschijnlijk gloves maat 00 in de aanbieding :D

kon je dat niet 12 uur eerder bedenken, Isapaardje? :P

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:47

skessa schreef:
Isapaardje schreef:
Dus heb ik straks waarschijnlijk gloves maat 00 in de aanbieding :D

kon je dat niet 12 uur eerder bedenken, Isapaardje? :P

Ik heb het ook over straks ;) ... ik heb de gaiters nog in gebruik.
Die passen zelfs op de normale easyboot 000 heb ik net ontdekt.
En wie weet ... passen die gloves straks toch ... hoewel; jij hebt de foto's gezien Skessa; dat gaat nooit passen waarschijnlijk. Al helemaal niet als straks het hoefje nog wat kleiner gaat worden na bekapping.

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:02

Isapaardje schreef:
Bij de normale easyboots is het vaak zo dat je eerst die rare weerhaken plat moet slaan (pletten) voordat de hoef er goed in kan in breedte.

Ik had de epics maat 2 nu. Maar Diesel zijn hoeven zijn ongeveer rond en maten zijn 140 bij 140..

2 124 - 130 mm 131 - 140 mm
3 131 - 139 mm 141 - 150 mm

Dus zou eerder in de maat 3 passen maar die is dus kwa lengte veelste lang. Zelfs met harde zooltje erin kon je hem nog draaien.

Morgen worden ze weer opgehaald en dan kijken voor wat dan wel kan passen. Misschien toch de gloves?

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:11

Isapaardje, dat is mooi dat die gaiters passen :j

Peaches, misschien moet je dan wel hele andere schoenen voor voor overwegen.
De Cavallo's zijn bijvoorbeeld net zo breed als lang.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:12

peaches schreef:
Isapaardje schreef:

Ik had de epics maat 2 nu. Maar Diesel zijn hoeven zijn ongeveer rond en maten zijn 140 bij 140..

2 124 - 130 mm 131 - 140 mm
3 131 - 139 mm 141 - 150 mm

Dus zou eerder in de maat 3 passen maar die is dus kwa lengte veelste lang. Zelfs met harde zooltje erin kon je hem nog draaien.

Ja bekend probleem.
Bij Isabella waren de hoefjes eerst 97 mm (bij 102). Easyboot 000 gaat tot 97 mm.
Maat 00 gaat vanaf 98 mm, maar dan werd de lengte veel te groot.

Maar uiteindelijk kon ze toch prima in de 000 toen ik die weerhaken totaal plat had geslagen en daar geen kapjes meer had opgezet.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:59

Peaches zou kijken naar andere soort hoefschoenen. Je moet de goede schoenen bij de goede hoeven zoeken.

Zo kwam ik uit op de easyboots epics uit, want die zatten met de maten het beste in de buurt van de hoefmaten van die van mij.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:59

mee eens. Verschillende soorten hoefschoenen schijnt geen probleem te zijn, je kunt voor de voorhoeven best een ander soort/type schoen gebruiken dan voor achter.

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:19

Ik ben nog alleen opzoek voor alleen voor en ben nu aant kijken naar cavallo's. Weet iemand of je ze ergens kan passen of dat je ze terug mag sturen als ze niet passen?