niet om je af te kraken, maar mijn verschil van mening per punt onder jouw quote.
scoxxx schreef:Waarom ik voor HippoFlex c.q. kunststof beslag kies?
1.) het weinige wetenschappelijk onderzoek wat er bestaat over beslag, is uitermate positief over kunststof. Met name de schokdemping, dewelke nog beter blijkt te zijn dan een blote voet;
het hangt er ook vanaf wat voor blote voet ze genomen hebben een blote voet met hoge hielen, een straal die niet meedraagt etc heeft een buitengewoon slechte schokdemping
de filmpjes die wij gemaakt hebben van kunsstof beslag laten een even slechte schokdemping zien vergeleken met een ijzeren-ijzer
Citaat:
2.) ik vraag veel van mijn paarden. Een 100-km-wedstrijd endurance maakt dat mijn paarden 8 tot 9 uren achtereen aan het draven en galopperen zijn in hoog tempo.
wat is er tegen hoefschoenen? In de VS en Australie worden goede resultaten geboekt met easyboots bare/epic
er zijn zelfs mensen die dezelfde afstanden rijden zonder hoefschoenen: http://www.endurancehorse.co.za/Default.aspx?tabid=33
Citaat:
Daarom wil ik het beste van het beste voor hen;
3.) kunststof-beslag heeft hetzelfde stroefheid-graad als de blote voet, hetgeen mijn paarden extreem sure-footed maakt. RIM-beslag wilt op harde ondergrond nog wel eens doorglijden zeg maar
op onze filmpjes is te zien dat het kunsstof beslag evenver doorglijdt als het ijzer, wat ik zelf ook niet verwacht had hoor.
kunststof beslag
ijzeren beslag
een blote voet glijdt niet door
Citaat:
4.) goede berichten inzake kunststof uit Duitsland en Zuid-Afrika.
5.) Kunststof-beslag is een cm dik, hetgeen maakt dat ik over grind/stenen zo groot als ganzen-eieren in volle galop door kan rijden. Zooltjes, die bij endurance-paarden zo vaak gebruikt worden, heb ik vooralsnog en derhalve niet nodig;
6.) en... mijn paarden lopen er werkelijk kei- en keigoed op. Beter dan op RIM-beslag.... op de lange afstanden op "onmogelijke" ondergrond.
wederom, waarom zijn hoefschoenen geen optie?