Anya schreef:Voorlopig weet ik al heel veel. Thanks.
Ze is toevallig nagekeken onlangs en had eigenlijk geen speciale problemen en ook niet in haar rug. Tot twee weken geleden was ze ook helemaal rad. Ook geen opstartproblemen of problemen met ondertreden. Dat loopt gelijk met dat er in haar rug ook geen gekke dingen zijn geconstateerd door de ostheopaat.
Ik wacht i.i.g. de huidige behandeling voor de peesschede af. En heb besloten over een paar maanden (drie of zo) maar weer foto's te maken om te kijken of het stilstaat of dat er progressie in zit.
Dat is eigenlijk v.w.b. spat al een goed teken dat ze helemaal los was met haar rug. Ik zou ook even het ándere probleem afwachten en dan kijken of ze last blijft houden van haar spat (al is dat moeilijk los te zien van andere zaken). Verwacht overigens niet teveel van opnieuw foto's: wij hebben op het punt gestaan om te stoppen met ons paard (en haar in te laten slapen) omdat het zo slecht ging en ze heel erg veel pijn had en toen hebben we weer foto's laten maken en toen was er met 1 jaar tussenpoze helemaal geen verschil in haar spatbeen te zien. Waar al die ellende dan vandaan gekomen is: in ons geval van een net niet juiste stand van haar hoeven (en dus ijzers). Toen dat weer in orde was liep ze weer heel goed (winst in M2). Deze winter staat ze echter al de hele tijd stil vanwege verrekte kniebanden aan de andere kant achter. Heeft dat ermee te maken doordat ze haar andere been ontziet, heeft ze zich versprongen in de paddock, vastgelegen in stal? Geen idee: we moeten het ermee doen en krijgen helaas nooit op een briefje waardoor het komt. We zijn nu weer voorzichtig optimistisch omdat ze na een lange periode van rust net weer opgepakt is en het nu allemaal weer goed lijkt te gaan. Weet je: het is niet de spat die het probleem is (of niet alles) maar vaak de ángst bij ieder stapje verkeerd, want dan denk je meteen: daar gaan we weer voor weken of maanden