Lieke_M schreef:Wie had hier nu ook nog een paard/pony waar ook een kanteling is plaatsgevonden?
Ik en de mijne staat gewoon zonder ijzers, maar is speciaal bekapt. Kosten 20 euro.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lieke_M schreef:Wie had hier nu ook nog een paard/pony waar ook een kanteling is plaatsgevonden?
absque_dubio schreef:Maar wat mij nog niet helemaal duidelijk is, hoe zie je of het chronisch is of niet? Kan iemand me dat duidelijk uitleggen met bijv. foto's?
En ik wil ook graag foto's zien van de hoef van een paard niet & wel bevangen, iemand?
En volgens onze DA moest ze als ze weer goed loopt gelijk weer goed aan de slag om de 'slechte dingen' af te voeren, klopt dat? En wanneer weet je dat je op het punt zit om weer aan de slag te gaan?
En wat in de beginpost stond, blijven ze altijd met minder schwung lopen en minder goede hoeken lopen?
absque_dubio schreef:En hoe kan je dan goed zien of het hoefbeen gekanteld is? Haar hoeven zien er nog prima uit, behalve dan dat de onderkant wat broos was.
absque_dubio schreef:Ik lees hier allemaal zulke enge verhalen, waar ik best wel van schrok. Onze DA deed er wat normaler over zegmaar.
absque_dubio schreef:Het probleem is dat ze op een hele grote weide staat met schuilstal, en dus eigenlijk 24/7 buiten. Nu hebben we haar dus op het begin binnen gehouden, en daarna het grootste gedeelte van de dag. Ook hebben we een klein stuk wei afgezet, waar eerst de shetten hebben gelopen, en daarna zei er af en toe bij. In de winter mogen ze weer op de hele wei, een gedeelte vd dag of de hele dag zien we dan. En in het voorjaar gaat ze weer op de kleine wei. Zou dat goed gaan? Het is echt geen binnen pony, en dat gaan we ook niet proberen.
absque_dubio schreef:Verder kreeg ze normaal gesproken na het werk (1 á 2 x in de week, soms 3 x) een halve schep muslie. Pas was dat dus 3 x op een dag een klein handje met haar medicijnen erdoorheen, en nu 2 x op een dag. (echt maar een héél klein beetje voer is het, op aanrade van de DA)
absque_dubio schreef:Maar longeren is dus niet aan te raden? Bakwerk verder wel? Want ik ben heel veel (voor al dit nare gedoe) met haar bezig geweest in de bak, naast haar. Met VD etc. Is dat dan een goede manier om weer met haar te beginnen ipv rijden?
Isapaardje schreef:Lieke_M schreef:Wie had hier nu ook nog een paard/pony waar ook een kanteling is plaatsgevonden?
Ik en de mijne staat gewoon zonder ijzers, maar is speciaal bekapt. Kosten 20 euro.
Lieke_M schreef:Maar wordt vast niet bereden..
absque_dubio schreef:Waar kan je de fructaanindex vinden?
Ik heb op de site van Isapaardje gekeken ja, en als ik weer voer ga halen print ik het lijstje uit, en kijk ik welke ze daar hebben.
absque_dubio schreef:Ook een goed idee. Maar dan moet ik nog wel opzoek gaan naar een longeersingel met gaatjes, en wat voor, ehm, teugels gebruik je er dan voor?
Isapaardje schreef:Wat dat voer betreft ... dat is dus het grootste nadeel dat niet iedere voerleverancier dat heeft. Of zeg maar gerust bijna geen een voerleverancier. Daar moest nodig eens wat aan gedaan worden vind ik zelf, want er zijn ondertussen behoorlijk wat afnemers. Als ik voer ga halen, haal ik meestal voor meerdere personen tegelijk (hoeven we niet allemaal te rijden, want het is nogal een afstand van ons naar René Wielens). Mede ook daarom dat ik eens naar Marstal wil kijken omdat dat heel wat dichterbij aan te komen is. Helaas voor mijn kennissen/familie e.d. die Hippolyt gebruiken (dat ik dus voor hen meenam als we naar Rene gingen)