Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tancreda4 schreef:Mijn shet is wat onrustig en gestrest. Helpt niet. Ze staan normaal 24/7 buiten maar staan nu veel op stal. Ze zijn de enige die gisteren en vandaag paar uurtjes buiten hebben gestaan maar vooral m'n shet vind het spannend en is onrustig. Het is ook anders, de wind staat verkeerd, de kudde is niet compleet omdat alles binnen blijft, opeens hele dagen op stal. Ik hoop dat ze snel weer gewoon overdag naar buiten kunnen. Is en blijft spannend, ook omdat het voer veranderd, want door het weinig drinken krijgt ze ook meer slobber overdag.
Tancreda4 schreef:Mijn shet is wat onrustig en gestrest. Helpt niet. Ze staan normaal 24/7 buiten maar staan nu veel op stal. Ze zijn de enige die gisteren en vandaag paar uurtjes buiten hebben gestaan maar vooral m'n shet vind het spannend en is onrustig. Het is ook anders, de wind staat verkeerd, de kudde is niet compleet omdat alles binnen blijft, opeens hele dagen op stal. Ik hoop dat ze snel weer gewoon overdag naar buiten kunnen. Is en blijft spannend, ook omdat het voer veranderd, want door het weinig drinken krijgt ze ook meer slobber overdag.
Marjo89 schreef:Wat maakt de keuze om ze niet buiten te laten?
Voorlopig stopt het totaal niet met sneeuwen.
De paarden bewegen bijna niet bij mij. Op sommige plekken is het gewoonweg een te grote berg sneeuw.
Slmt9 schreef:Voor diegene die nog kootbeschermers ofwogen raad ik het af!
Mijn idee was leuk, maar door de sneeuw werd de uitwerking totaal anders.
Er ontstonden klompen bevroren sneeuw omheen wat 1. Koud is en koud bleef, doei stimulering doorbloeding en 2. Ging schuren, doei vacht
Gelukkig is de grond door de sneeuw zacht en is het geen maanlandschap. De kootbeschermers doe ik in t vervolg dus alleen als de grond al bevroren is en zonder sneeuw.
Slmt9 schreef:Stal_Fiore schreef:Balen van de kootbeschermers. Ik heb ze besteld. Zouden vandaag binnen komen, maar helaas....
Nu met de sneeuw zou ik ze ook niet gebruiken
Even kijken wat het gaat doen met de ondergrond nu t harder gaat vriezen. Kan sneeuw echt zo hard als zand worden? Denk t niet?
Slmt9 schreef:Stal_Fiore schreef:Balen van de kootbeschermers. Ik heb ze besteld. Zouden vandaag binnen komen, maar helaas....
Even kijken wat het gaat doen met de ondergrond nu t harder gaat vriezen. Kan sneeuw echt zo hard als zand worden? Denk t niet?
Stal_Fiore schreef:Slmt9 schreef:
Die van mij staat niet buiten. Dus dan kan het wel denk ik.
Slmt9 schreef:De BOT doe ik 30 min vooraf om en nadien af. Dat zal een uurtje zijn.
Als de sneeuw weg is (of hard bevroren) of bevroren maandlandschap, dan 24/7 en alleen eraf als ik er ben.
Ik zou wel goed in de gaten houden of het niet gaat schuren en als het enigszins kan opbouwen. Het is toch een bewegelijke plek.
Stal_Fiore schreef:Slmt9 schreef:De BOT doe ik 30 min vooraf om en nadien af. Dat zal een uurtje zijn.
Als de sneeuw weg is (of hard bevroren) of bevroren maandlandschap, dan 24/7 en alleen eraf als ik er ben.
Ik zou wel goed in de gaten houden of het niet gaat schuren en als het enigszins kan opbouwen. Het is toch een bewegelijke plek.
Thx! Fijn om te horen hoe jij ze gebruikt.
Mijn paardje staat alleen op stal nog, dus wat dat betreft zou ze ze 24/7 aan kunnen. Nadat ze er wat aan gewend is uiteraard.
Had gehoopt ze vandaag binnen te krijgen, maar helaas...